شعارهای موافق و مخالف در دانشگاه /شانزدهم آذر

  • شناسه خبر: 2228
شعارهای موافق و مخالف در دانشگاه /شانزدهم آذر

به گزارش روراستی به نقل ازخبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مراسم روز دانشجو (16 آذر) صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. * ورود به محل سخنرانی رئیس‌جمهور تنها با کارت‌هایی صورت می‌گرفت که از قبل برای دانشجویان صادر شده بود؛ البته دانشجویانی بودند […]

به گزارش روراستی به نقل ازخبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مراسم روز دانشجو (16 آذر) صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

* ورود به محل سخنرانی رئیس‌جمهور تنها با کارت‌هایی صورت می‌گرفت که از قبل برای دانشجویان صادر شده بود؛ البته دانشجویانی بودند که به دلیل نداشتن کارت، کمبود جا و مباحث امنیتی از ورودشان به داخل سالن ممانعت می‌شد، اما آنها سعی داشتند وارد سالن شوند به‌گونه‌ای که شیشه ورودی تالار شکسته شد.

*قبل و در هنگام حضور رئیس‌جمهور در بین دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیز کلیپ «نوسفر» که به ماسبت عملکرد 100 روزه دولت ساخته و در فضای مجازی منتشر شده بود، به نمایش گذاشته شد، این کلیپ قرار بود پس از گفتگوی تلویزیونی روحانی از صدا و سیما پخش شود اما بنا بر ملاحظاتی این کلیپ از رسانه ملی پخش نشد.

* «فریاد مرگ بر آمریکا»ی دانشجویان از نکات جالب توجه این مراسم بود که ویژگی خاصی به مراسم امروز 16 آذر می‌بخشید.

*کلیپی با موضوع استاد شهید این دانشگاه، دکتر مجید شهریاری پخش شد که دانشجویان به صورت ممتد این کلیپ را تشویق کردند.

*مجری برنامه از آیت‌‌الله طالقانی، شهید مطهری، آیت‌الله بهشتی، علی شریعتی و شهیدان علیمحمدی، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن در خلال سخنان خود به بزرگی یاد می‌کرد و دانشجویان آنها را نیز به صورت مداوم تشویق می‌کردند.

*روحانی مچکریم!

* البته مجری برنامه ظاهراً دل پری از رئیس‌جمهور قبلی داشت به‌گونه‌ای خطاب به روحانی گفت آقای روحانی ما پیش از این رئیس‌جمهور را در قاب شیشه‌ای تلویزیون زیاد دیده‌ایم، اما از نزدیک رئیس‌جمهور ندیده‌ایم؛ روحانی مچکریم!

*کلیپ دیگری که در این مراسم به نمایش گذاشته شد مربوط به زمان انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور بود که پیروزی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی را به تصویر می‌کشید و دانشجویان هم در این حین فریاد می‌زدند: روحانی مچکریم!

*«اعتدال زنده‌باد روحانی پاینده بود»، «اصلاحات زنده‌باد روحانی پاینده باد»، « دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» «فتنه‌گر عاشورا اعدام باید گردد»، «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد»، «سلام بر خاتمی، درود بر روحانی»، «هاشمی زنده باد روحانی پاینده باد»، از جمله شعارهایی بو که دانشجویان در خلال سخنرانی روحانی سر می‌دادند، رئیس‌جمهور که پس در حین شعاردهی دانشجویان سخنان خود را قطع و اندکی مکث می کرد اعلام کرد که شعارهای هر دو طرف زیباست.

فریاد مرگ بر اسرائیل

* روحانی در بخشی از سخنان خود گفت اولین قدم مؤثر در 100 روز اول در زمینه ارتباط و تعامل سازنده جهان به نفع ملت و کشور برداشته شد و دیدید چه کشورهایی از این تفاهم ناراحت شدند که در این هنگام دانشجویان فریاد «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

*در خلال سخنرانی روحانی عده ای از دانشجویان فریاد می‌زدند: «انرژی‌ هسته‌ای حق مسلم ماست» که رئیس‌‌جمهور خطاب به آنها گفت: حتما اینطور است، هم سانتریفیوژها باید بچرخد و هم زندگی و اقتصاد مردم باید بچرخد.

* «دانشجو و زندانی سیاسی آزاد باید گردد» از دیگر شعارهای دانشجویان بود که روحانی خطاب به آنها گفت دولت به همه وعده‌هایی که به مردم داده پایبند است اما برای دستیابی به اهدافمان نیاز به ایجاد اجماع داخلی داریم که در این هنگام برخی از دانشجویان فریاد زدند «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد».

* شبکه خبر صدا و سیما که سخنرانی رئیس‌جمهور را به صورت زنده پخش می‌کرد در خلال برنامه و هنگام سر دادن شعارهای تند دانشجویان در حمایت از سران فتنه، صدای برنامه برای لحظاتی قطع می‌کرد.

* پس از پایان مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور برخی در محوطه دانشگاه تجمعی را تشکیل داده و پارچه‌های سبز را به همراه داشتند، که در پشت سر آنها برخی از دانشجویان می‌گفتند «فتنه‌گر عاشورا اعدام باید گردد».

برچسب ها:
16آذر دانشجو رفسنجان روحانی روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :