رهبر چراغ نورانی است که فراروی مردم قرار دارد

  • شناسه خبر: 2775
رهبر چراغ نورانی است که فراروی مردم قرار دارد

استاد حوزه علمیه، تضمین حیات جامعه را به میدان امدن مردم دانست و گفت: تا مردم در میدان باشند انقلاب هم وجود دارد و بدون حضور اینان انقلاب به خودی خود از بین می رود. به گزارش خبرنگار”روراستی” حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی صبح امروز در همایش عاشورائیان شهرستان رفسنجان که به مناسبت حماسه […]

استاد حوزه علمیه، تضمین حیات جامعه را به میدان امدن مردم دانست و گفت: تا مردم در میدان باشند انقلاب هم وجود دارد و بدون حضور اینان انقلاب به خودی خود از بین می رود.

به گزارش خبرنگار”روراستی” حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی صبح امروز در همایش عاشورائیان شهرستان رفسنجان که به مناسبت حماسه ۹ دی در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد، چهار عنصر مردم، رهبری، تشکل و تداوم را عناصر اصلی یک انقلاب دانست و بیان داشت: اگرانقلاب تداوم نداشته باشد همچون درختی رو به زوال و کم بهره وری می رود و تشکل نیروها را جمع می کند.

وی  رهبر را چراغ نورانی دانست که فراروی مردم قرار دارد و افزود: عنصر مردم در انقلاب سرمایه اصلی و در اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است.

راشد یزدی اظهار داشت: هرجا که رئیس دولتی وزیری را معرفی می کند به بیان فضائل شخص او می پردازد اما خداوند به هنگام معرفی پیامبر تمام توجهش به مردم است.

وی با بیان اینکه حیات جامعه در گرو به میدان آمدن مردم است ، گفت: در تمام جوامع بشری تا مردم در میدان هستند گرمی احساس می شود و اگر شانه خالی کنند سقوط انقلاب را در پی خواهد داشت.

راشد خاطر نشان کرد: در زمان حکومت امام علی(ع) هرچند عده ای از حکومت ایشان لذت می بردند اما کسانی هم بودند که این حکومت برایشان سنگین بود و نمی توانستند رهبری را تحمل کنند و عیب ان زمان این بود که مردم به میدان نیامدند.

وی سرمایه انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی را مردم دانست و گفت: آنهایی که برای این مملکت در سال ۸۸ خوابی دیده یودند، ۹ دی را نمی توانستند تصور کنند و ملت ایران را نشناخته بودند.

برچسب ها:
9دی بزرگداشت رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :