پشت پرده سفر سعود الفیصل به پاکستان

  • شناسه خبر: 2804
پشت پرده سفر سعود الفیصل به پاکستان

به گزارش روراستی، پاکستان با درخواست عربستان برای آموزش دادن به هزاران نیروی گروه ” ارتش اسلام ” که همراه دیگر گروه های مسلح در سوریه با داعش می جنگد ، موافقت کرد و از این نیروها حمایت تسلیحاتی نیز خواهد کرد. طبق اعلام منابع دیپلماتیک در اسلام آباد ؛ عربستان در قبال این خدمت […]

به گزارش روراستی، پاکستان با درخواست عربستان برای آموزش دادن به هزاران نیروی گروه ” ارتش اسلام ” که همراه دیگر گروه های مسلح در سوریه با داعش می جنگد ، موافقت کرد و از این نیروها حمایت تسلیحاتی نیز خواهد کرد.

طبق اعلام منابع دیپلماتیک در اسلام آباد ؛ عربستان در قبال این خدمت پاکستان میلیاردها دلار به بخش های اقتصادی پاکستان تزریق خواهد کرد و به پرویز مشرف نخست وزیر پیشین پاکستان که بحران ساز شده است ، پناه خواهد داد.

منابع دیپلماتیک عرب در اسلام آباد در مصاحبه با روزنامه الزمان اعلام کردند :  نواز شریف نخست وزیر پاکستان سال ها با خانواده اش به عنوان تبعیدی در شهر جده عربستان زندگی می کرد و چند ماه پیش برای تصدی سمت نخست وزیری به کشورش بازگشت و روابط بسیار خوبی با سعود الفیصل وزیر امور خارجه و بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان دارد و از پیشنهاد آموزش دادن به نیروهای گروه ارتش اسلام حمایت می کند .

گزارش های منتشره تعداد نیروهای ارتش اسلام را تا 50 هزار نفر برآورد کرده اند .
منابع سوری ، عربی و غربی اعلام می کنند : ارتش اسلام اواخر سپتامبر 2013 از ادغام 43 تشکیلات مسلح تشکیل شد و عربستان مُجدانه پیگیر مساله آموزش نظامی نیروهای این گروه مسلح است.

ارتش اسلام به ریاست ” زهران علوش ” شامل گروه های وابسته به القاعده مانند داعش و جبهه النصره نمی شود .

زهران علوش سلفی قبلاً فرمانده گروه ” لواء اسلام ” بود و اخیراً با بندر بن سلطان دیدار کرده بود.

علوش در ترکیه نشست های محرمانه با رابرت فورد نماینده آمریکا در سوریه برگزار کرده بود و با سعود الفیصل ، نواز شریف و ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان هم دیدار کرده است و “سرتاج عزیز” مشاور امور خارجه نواز شریف و عبدالعزیز ابراهیم الغدیر سفیر عربستان در اسلام آباد نیز در این نشست ها حضور داشتند .

منابع دیپلماتیک اعلام کردند : سعود الفیصل با ژنرال رحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار کرده است .

منبع: العالم
برچسب ها:
جیش الاسلام رفسنجان روراستی سوریه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :