هلاکت بیش از 1400تروریست در دو هفته

  • شناسه خبر: 2944
هلاکت بیش از 1400تروریست در دو هفته

یک مقام امنیتی عراق از هلاکت بیش از هزار و ۴۰۰ تروریست وابسته به القاعده طی دو هفته در عملیات مبارزه با تروریسم خبر داد. به گزارش روراستی به نقل از المدی پرس و الفرات نوشت: مهدی الغراوی فرمانده لشگر سوم پلیس فدرال عراق از هلاکت بیش از هزار و ۴۰۰ تروریست خبر داد که […]

یک مقام امنیتی عراق از هلاکت بیش از هزار و ۴۰۰ تروریست وابسته به القاعده طی دو هفته در عملیات مبارزه با تروریسم خبر داد.
به گزارش روراستی به نقل از المدی پرس و الفرات نوشت: مهدی الغراوی فرمانده لشگر سوم پلیس فدرال عراق از هلاکت بیش از هزار و ۴۰۰ تروریست خبر داد که در میان آنها چندین تروریست عرب و غیر عرب به چشم می خورند.مهدی الغراوی خاطر نشان کرد بیش از هزار و ۴۰۰ تروریست طی دو هفته در موصل به هلاکت رسیدند.

وی از همدستی برخی مسئولان محلی با گروههای تروریستی خبر داد و گفت پنج گروه تروریستی در موصل از جمله گروههای وابسته به عزت الدوری جنایتکار فعالیت می کنند.

الغراوی خاطر نشان کرد شهر موصل از نظر امنیتی نسبت به شهرهای دیگر امن تر است.

این مقام امنیتی عراق از هلاکت وحید التونسی از مهمترین سرکردگان تروریستها در موصل خبر داد، در حالی که نظامیان آمریکایی نتوانسته بودند وی را به قتل برسانند.

وی در خصوص تروریستهای داعش(گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) اظهار داشت اعضای گروه تروریستی موسوم به داعش ابتدا در موصل فعالیت می کردند،اما از ضربات نظامی نیروهای ما به استان الانبار گریختند، زیرا گمان می کردند آنجا پناهگاه امنی برای آنها به شمار می رود.

به گفته وی، تروریستهای کشته شده از سوریه وارد استان نینوی شده بودند که یکی از آنها وحید التونسی تروریستی بود که انسانهای بیگناه را به قتل رسانده و به نوامیس آنها تعرض کرده بود و ارتش آمریکا با وجود انجام حدود ۴۰۰ سورتی پرواز در آن زمان برای دستگیری یا قتل وی ناکام مانده بود،ولی ما توانستیم این تروریست خطرناک را به هلاکت برسانیم.

الغراوی همچنین از کشته شدن هفت تروریست خطرناک از جمله یک چچنی و زخمی شدن شمار زیادی از آنها در استان صلاح الدین خبر داد.

از سوی دیگر احمد ابوریشه رئیس کنفرانس شورای بیداری عراق از پاکسازی دو منطقه دیگر در شهر الرمادی از وجود تروریستهای داعش خبر داد.

ابوریشه خاطر نشان کرد نیروهای پلیس و عشایر با حمایت نیرواهی ارتش همچنان مانع ارسال کمکها برای تروریستها در منطقه البوبالی می شوند که این منطقه به طور کامل از وجود تروریستها پاکسازی شده است.

وی افزود مناطق خیابان ۶۰ و المعلب از وجود گروههای تروریستی پاکسازی شده است.

ابوریشه از عملیات امنیتی گسترده برای آزادسازی فلوجه از چنگال تروریستهای داعش خبر داد.

به گفته وی، مرکز شهر فلوجه همچنان تحت سیطره تروریستهای داعش است و نیروهای عشایر در اطراف فلوجه برای ورود به این منطقه طی روزهای آینده برای بیرون راندن تروریستها آماده می شوند.

دستگیری یکی از سرکردگان داعش و کشف یک انبار بزرگ سلاح در غرب کرکوک

فرماندهی عملیات دجله در استان کرکوک امروز شنبه از دستگیری یکی از سرکردگان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) و کشف یک انبار بزرگ سلاح و مهمات طی یک عملیات امنیتی در غرب کرکوک خبر داد.

به گفته محمد خلف الدلیمی فرمانده لشگر ۱۲ تابع فرماندهی عملیات دجله خاطر نشان کرد یگانهای ویژه صبح امروز در عملیات جستجو در روستای الصفره در ناحیه الریاض، فردی به نام ابراهیم محمد العسافی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) را دستگیر کردند.

وی افزود در این عملیات همچنین یک انبار تسلیحاتی شامل انواع سلاحها به همراه مقادیری مواد غذایی کشف شد.

استان کرکوک امروز شاهد کشته و زخمی شدن ۱۰ نفر بر اثر انفجار دو بمب در یک بازار در جنوب کرکوک بود.

منبع: مشرق
برچسب ها:
انهدام تروریست رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :