4/4 میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیلند.

  • شناسه خبر: 3531
4/4 میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیلند.

وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری گفت : امروز با وجود جمعیت 70 میلیون نفری ایران 4/4 میلیون نفر دانشجو هستند و در مقایسه با جمعیت 35 میلیون نفری در سال 57 ، حدود 175 هزار نفر دانشجو وجود داشت که با توجه به اینکه جمعیت دو برابر شده است ، تعداد دانشجویان رشد […]

وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری گفت : امروز با وجود جمعیت 70 میلیون نفری ایران 4/4 میلیون نفر دانشجو هستند و در مقایسه با جمعیت 35 میلیون نفری در سال 57 ، حدود 175 هزار نفر دانشجو وجود داشت که با توجه به اینکه جمعیت دو برابر شده است ، تعداد دانشجویان رشد 25 برابری داشته است.
به گزارش روراستی، وی در مراسم تقدیر از خیرین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ولیعصر رفسنجان افزود : این دانشجویان در مقاطع  کارشناسی  ، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته هایی مختلف و مورد نیاز تحصیل می کنند.
فرجی دانا تصریح کرد :  تعداد انتشار مقالات در دوران پیروزی انقلاب 700 مورد بوده است در حالی که امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب ، بیش از 25 هزار مقاله در مجلات معتبر کشوری و بین المللی به چاپ رسیده است که بیش از سهم خود در تولید علم جهانی گام برداشته ایم.
وی افزود : این کارنامه موفق و برگ زرین نباید دلیل توقف در امر تولید در همه حوزه های معرفتی و دانشی بشود و بسیار قله های رفیع و افق ها وجود دارد که به آنها نائل خواهیم شد. فرجی دانا خاطرنشان کرد : بدون شک جوانان این مرز و بوم این مسیر را طی می کنند و مسئولین و سران کشور باید راه را برای این جوانان هموار کنند و موانع را برطرف سازند.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات پیش روی دانشجویان ، فقر و کمبود امکانات بود که با همت خیرین و مسئولین زیرساختها فراهم شد و امروز بسیاری از جوانان و علاقمندان به علم و تحصیل موفق به ادامه تحصیل شدند.
وی با اشاره به اینکه در جای جای ایران اسلامی افرادی وجود دارد که برای جاودانگی و ماندگاری این سرزمین قدمهای شایسته برداشته اند گفت : چه شایسته است حضور خیرین در امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی و دانشگاهی که سالها این فضاها می ماند و دانشجویان به خاطر بنای ماندگار او را یاد می کنند.
فرجی اظهار داشت : نیت خیر این افراد دانشگاه و علم را به نقطه اوج رسانده اند و شکی نیست که دانشجویان قلل بالاتر را فتح خواهند کرد. وزیر علوم تحقیقات و فن آوری افزود : تکلیف بر خود می دانیم که برای درخشش ساختمانهای دانشگاهی که پایه و اساس رشد علم است با مسئولین و خیرین در تعامل باشیم.
وی تصریح کرد : برای بنده جای بسی مباهات است در دانشگاهی که به نام حضرت ولیعصر ( عج) مزین شده ، حضور یابم و ادای احترام به کسانی بگذارم که بواسطه ایثار از مال و دستاوردهای دنیوی ، این دانشگاه را به حدی از بلوغ و رشد رسانیده اند که می تواند نیازهای منطقه رفسنجان را پاسخ دهد.
وی افزود : ایام دهه فجر را پشت سرگذاشتیم و این ایام یادآور ایثارگری ها و پیروزی ها و رشادتها و انقلاب است. وی ادامه داد  :  پس از پیروزی انقلاب ،  برای حفظ این پیروزی ملت ایران 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران را متحمل شدند. در پایان به 17  خیر در ساخت و ساز دانشگاههای ولیعصر و پیام نور رفسنجان لوح تقدیر اهداشد.

برچسب ها:
دانشگاه ولی عصر رفسنجان روراستی وزیر علوم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :