مسئولین باید حداقل ۵۰ درصد اشتغال را به رفسنجان اختصاص دهند

  • شناسه خبر: 3567
مسئولین باید حداقل ۵۰ درصد اشتغال را به رفسنجان اختصاص دهند

امام جمعه رفسنجان گفت : ۲۲ بهمن مردم غیور ایران اسلامی با اراده و ایمان قوی در صحنه حضوریافتند و ندای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب را لبیک گفتند که این حرکت بهترین سلاح در برابر دشمنان است. به گزارش روراستی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود : در این روز […]

امام جمعه رفسنجان گفت : ۲۲ بهمن مردم غیور ایران اسلامی با اراده و ایمان قوی در صحنه حضوریافتند و ندای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب را لبیک گفتند که این حرکت بهترین سلاح در برابر دشمنان است.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود : در این روز جوانان و نوجوانان ، بازاریان و کسبه ، کارگران ، روحانیون ، اساتید و فرهنگیان همه و همه آمده بودند و به دشمن نه گفتند و به رهبر و ولایت فقیه آری گفتند.

وی تصریح کرد : رهبر انقلاب اسلامی نیز فرموده اند جمهوری اسلامی مسلح به سلاح بالاتر و برنده تر از سلاح اتمی است و آن سلاح حضور در صحنه های مختلف است.

رمضانی پور خاطرنشان کرد : رهبر فرزانه انقلاب ملت ایران را از بهترین ملتها برشمرده است.

امام جمعه رفسنجان گفت : نباید وضعیت اشتغال رفسنجان منحصر به تولید در امر کشاورزی پسته باشد چراکه اقلیم گرم و خشک و خشکسالی و جو نامناسب ممکن است به اقتصاد منطقه ضرر وارد کند.

وی افزود :در رفسنجان باید صنعت پایین دستی در زمینه مس  توسعه یابد و جوانان بیشتری جذب بازار کار شوند و در حال حاضر ۲۰ درصد از اشتغال در صنعت مس به رفسنجان اختصاص دارد درحالی که بیش از ۹۰ درصد آلایندگی هوا ، زمین و آب برای رفسنجان است.

وی تاکید کرد : مسئولین باید حداقل ۵۰ درصد اشتغال را به رفسنجان اختصاص دهند .

رمضانی پور با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال در صنعت پتروشیمی در تلاش هستیم افزود:ایجاد این صنعت جوانان بیکار بیشتری را جذب کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : امروز در زمینه علوم قرآنی ، بسیاری از موسسات قرآنی توسط اداره های تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد سرمایه گذاری شده است اما کمتر استقبال می شود.

وی با بیان این موضوع که آنقدر به فکر تامین نیازهای دنیوی فرزندانمان هستیم افزود : چه خوب است که به فکر دنیای آخرت آنها نیز باشیم و در واقع رمز پیروزی و موفقیت ، تسلیم شدن در برابر وحدانیت خداوند وحق است.

رمضانی با اشاره به آیه ای از قران کریم مبنی بر اگر کسی به فکر مرگ باشد به کم ِ دنیا قناعت می کند گفت :  یکی از سرچشمه های آرامش دنیا این است که پایه و اساس آخرت را به فرزندان تبیین کرده باشیم تا به هنگام چشم بستن از دنیا نگران انحراف آنها نباشیم.

وی تامین دنیای معنویت فرزندان را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد :خداوند رزق و روزی و دنیای مادی  آنها را تامین می کند و وظیفه والدین تربیت و سوق دادن میوه های زندگیشان به سمت فرامین الهی است.

امام جمعه رفسنجان با تاکید به اینکه آبادانی آخرت فرزندان امری مهم باید تلقی شود افزود : دغدغه ما تنها دنیای امروز آنها نباشد همچنانکه به وضعیت ورزشی و بنیه های علمی آنها را تقویت می کنیم برای ارتقاء استعدادهای معنوی انها نیز تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی تصریح کرد : آنها را در مدار توحید و خداشناسی قرار دهید تا منحرف نشوند .

رمضانی پور خاطرنشان کرد : پیامبر گرامی اسلام نیز در ابتدای بعثتشان ، فرمودند ” آیین من همان آئین حضرت ابراهیم است ” زیرا آیین و رفتار ، کردار و اهداف حضرت ابراهیم هم برای دنیا و هم برای آخرت مفید است و حضرت ابراهیم خودش را منحصر به خدا و حق می دانست.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :