دو هزار و 472 مدرسه چند پایه در کرمان

  • شناسه خبر: 3638
دو هزار و 472 مدرسه چند پایه در کرمان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: دو هزار و 472 مدرسه چند پایه در استان کرمان وجود دارد. به گزارش روراستی، ˈحمید موذن زادهˈ روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: حدود هزار و 936 مدرسه مختلط در استان وجود دارد. وی اظهار کرد: این مدارس […]

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: دو هزار و 472 مدرسه چند پایه در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش روراستی، ˈحمید موذن زادهˈ روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: حدود هزار و 936 مدرسه مختلط در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: این مدارس بیشتر در مناطق روستایی و عشایری استان کرمان واقع شده اند.

وی گفت: در سند تحول بنیادین اشاره شده آموزش و پرورش خدمات خود را طی چهار دوره سه ساله به دانش آموزان ارایه کند که دو دوره از این دوره ها در دوره ابتدایی هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی در فضایی مستقل و پایه های چهارم، پنجم و ششم نیز تحت عنوان دوره دوم ابتدایی در فضای مجزای دیگری مشغول به کار می شوند.

وی تصریح کرد: دوره راهنمایی به عنوان متوسطه اول و دوره متوسطه به عنوان متوسطه دوم تغییر پیدا کرده و پیش دانشگاهی نیز به مرور حذف می شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود پنج درصد از مدارس استان کرمان از یکدیگر تفکیک شده اند که این آمار معادل 157 مدرسه از مجموع سه هزار مدرسه ای است که به دوره اول و دوم ابتدایی تفکیک شده اند.

موذن زاده، تاکید کرد: مابقی مدارس ابتدایی استان کرمان در صورت تامین نیروی انسانی و فضای مورد نیاز آموزشی در سال های آینده تفکیک خواهند شد.

وی با اشاره به محاسن تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله، تصریح کرد: مناسب سازی فضای آموزشی با ویژگی های روحی و روانی دانش آموزان و مراحل رشد کودکان از جمله ویژگی های این تفکیک است.

وی گفت: مشکلات رفتاری و اختلاف سنی دانش آموزان با تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله به حداقل می رسد.

موذن زاده، ادامه داد: امسال قرار بود از سه هزار آموزشگاه ابتدایی استان 20 درصد مدارس زیر پوشش تقسیم دو دوره قرار گیرند که این طرح فقط در پنج درصد از این مدارس اجرا شد.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس استان کرمان غیراستاندارد و تخریبی هستند، تصریح کرد: ادارات و نهادهای مختلف باید به منظور تفکیک مدارس تلاش کنند.

وی از اختصاص درصدی از اعتبارات استانی به توسعه و تجهیز مدارس ویژه طرح تفکیک، حمایت معنوی شورای آموزش و پرورش از اجرای این طرح، همکاری شواهای اسلامی شهر و روستا، همکاری اداره کل نوسازی مدارس در تعریف استانداردهای لازم برای هر دوره تحصیلی و همکاری نهادها به عنوان انتظارات مجریان طرح تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله نام برد

منبع:ایرنا

برچسب ها:
رفسنجان روراستی کرمان مدرسه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :