زمینه حضور گردشگران عراقی در کرمان

  • شناسه خبر: 3642
زمینه حضور گردشگران عراقی در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با حضور استاندار و برخی از مسوولان استان کرمان در عراق برای سفر گردشگران عراقی به استان رایزنی خواهد شد. به گزارش روراستی، علی مهاجری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار زائر از عراق برای زیارت حرم […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با حضور استاندار و برخی از مسوولان استان کرمان در عراق برای سفر گردشگران عراقی به استان رایزنی خواهد شد.

به گزارش روراستی، علی مهاجری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار زائر از عراق برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه (س) در قم به ایران سفر کرده اند.

وی افزود: شهروندان عراقی با وجود این که عاشق پیشوای هشتم شیعیان و خواهر بزرگوارش هستند، سال ها بود به خاطر وجود صدام و سپس حضور آمریکایی ها نتوانسته بودند برای زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به ایران سفر کنند، بنابراین اکنون که فرصت فراهم شده عاشقانه به زیارت این دو بزرگوار می آیند.

وی گفت: بنابراین شرکت های مسافرتی در تهران به راه اندازی تورهای مسافرتی برای زائران عراقی پرداخته اند و زوار عراقی را از نجف به تهران می آورند و از تهران برنامه سفر به قم، شهرهای شمالی و سپس مشهد مقدس را برای آنها برنامه ریزی می کنند.

مهاجری افزود: به دلیل استقبال خوب زائران عراقی سعی داریم با حضور استاندار کرمان و برخی دیگر از مسوولان در عراق، زمینه سفر زوار عراقی به کرمان را فراهم کنیم.

وی گفت: به این ترتیب با فعال شدن شرکت های مسافرتی کرمان، زوار عراقی به جای سفر از نجف به تهران به کرمان سفر می کنند و پس از بازدید از اماکن تاریخی استان کرمان به مشهد مقدس، شهرهای شمالی کشور و قم سفر می کنند و سپس به عراق باز می گردند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سفر هفته آینده استاندار و برخی دیگر از مسوولان استان به عراق بستر مناسب برای سفر عراقی ها به کرمان فراهم شود و بخشی از یک میلیون و 200 هزار گردشگر و زائر عراقی توسط شرکت های مسافرتی استان کرمان از کرمان و سایر نقاط ایران بازدید کنند.

مهاجری خاطرنشان کرد: با حضور استاندار کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و تنی چند از مسوولان استان علاوه بر برنامه ریزی و رایزنی برای سفر شهروندان عراقی به کرمان، موضوع ساخت گنبد و لاغرسازی ستون های حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی و با حضور متولیان حرم مطهر سیدالشهدا (ع) نیز بررسی می شود.

منبع:ایرنا

برچسب ها:
رفسنجان روراستی عراق گردشگری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :