رفسنجانی ها 500 واحد خون اهدا کردند

  • شناسه خبر: 4018
رفسنجانی ها 500 واحد خون اهدا کردند

رییس پایگاه انتقال خون رفسنجان با اشاره به اینکه تعداد مراجعین به انتقال خون این شهرستان از ابتدای اسفند تاکنون 620 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 500 نفر موفق به اهداء خون شده که 500 واحد خون جمع آوری شد. به گزارش روراستی ˈمهدی محمدحسینیˈ گفت: از خون های اهدایی بیش از هزار […]

رییس پایگاه انتقال خون رفسنجان با اشاره به اینکه تعداد مراجعین به انتقال خون این شهرستان از ابتدای اسفند تاکنون 620 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 500 نفر موفق به اهداء خون شده که 500 واحد خون جمع آوری شد.

به گزارش روراستی ˈمهدی محمدحسینیˈ گفت: از خون های اهدایی بیش از هزار و 350 واحد انواع فراورده های گلبول قرمز متراکم، پلاسما، پلاکت، خون فیلتر شده برای بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، اعمال جراحی قلب و عروق، تهیه شده و در اختیار مراکز درمانی شهرستان و استان کرمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از خون بیماران تالاسمی شهرستان کهنوج از رفسنجان تامین می شود، تصریح کرد: از مجموع خونگیری اسفند ماه بیش از 170 واحد خون در قالب 76 هزار و 500 سی سی توسط تیم های سیار پایگاه انتقال خون جمع آوری شده است.

محمدحسینی، شهرستان انار، امین شهر، کارخانه مس سرچشمه، دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و شرکت نفت را مکان هایی اعلام کرد که در این مدت تیم های سیار در آنجا مستقر و اقدام به خونگیری از داوطلبان کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین در روزهای پایانی سال این تیم ها در محل های شهرستان انار، دانشگاه ولی عصر (عج)، فردوسیه نوق، کاشی برلیان و دانشگاه پیام نور هم با هماهنگی قبلی مستقر خواهند شد.

محمد حسینی، با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی مسافرت ها افزایش می یابد و احتمال بروز حوادث و تصادفات وجود دارد، گفت: هدف از مراجعه نیروهای پایگاه انتقال خون به ادارات و بخش های خصوصی برای خون گیری، این است که بایستی ذخیره مناسبی از انواع گروه های خونی برای بیماران و نیازمندان به خون در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اهداء خون سالم، اهداء زندگی است، گفت: با مراجعه اهداکنندگان به پایگاه انتقال خون بطور میانگین ماهیانه 800 واحد خون جمع آوری می شود.

محمدحسینی پیش بینی کرد: در اسفندماه امسال این خون گیری به هزار و 300 واحد افزایش یابد.

مبع:ایرنا

برچسب ها:
اهداخون رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :