تذکر رهبر انقلاب درباره رفت و آمدهای دیپلماتیک / بیانیه مداخله جویانه سازمان ملل اولین دستاورد سفر اشتون به ایران

  • شناسه خبر: 4179
تذکر رهبر انقلاب درباره رفت و آمدهای دیپلماتیک / بیانیه مداخله جویانه سازمان ملل اولین دستاورد سفر اشتون به ایران

عدم وجود مرزبندی شفاف با دشمنان در ماه های گذشته خسارات بسیاری را برای ایران داشته است در همین خصوص بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی مغرضانه و به دور از واقعیت که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است مدعی شد با وجود وعده های انتخاباتی دولت […]

عدم وجود مرزبندی شفاف با دشمنان در ماه های گذشته خسارات بسیاری را برای ایران داشته است در همین خصوص بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی مغرضانه و به دور از واقعیت که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است مدعی شد با وجود وعده های انتخاباتی دولت جدید ایران پیشرفتی در گسترش آزادی بیان نداشته است.

به گزارش روراستی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب، پنجشنبه هفته گذشته در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری درباره ضرورت حفظ استقلال و رعایت مرزبندی با دشمنان توصیه‌ها و تذکرات صریحی بیان داشتند. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی یادآوری بیانات ایشان می‌تواند به فهم دقیقی از باید‌ها و نبایدهای اتفاقات این روزها منجر شود.

ایشان در بخشی از بیانات خود می‌فرمایند: یک وظیفه‌ دیگری که من اینجا یادداشت کرده‌ام که همیشه باید مورد نظرمان باشد به‌خصوص امروز، وظیفه‌ مرزبندی صحیح و صریح با جبهه‌ دشمن است؛ مرزبندی. آیه‌ شریفه می‌فرماید: قَد کانَت لَکُم اُسوَهُ حَسَنَهُ فى اِبراهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَءآؤُا مِنکُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ‌الله کَفَرنا بِکُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَکُمُ العَداوهُ  وَالبَغضآءُ [ابداً] حَتّى‌ تُؤمِنوا بِاللهِ وَحدَه. قرآن فقط تاریخ نگفته، تصریح می‌کند این اسوه‌ حسنه‌ای است برای شما- قَد کانَت لَکُم اُسوَهُ  حَسَنَهُ  فی اِبراهیم- یعنی باید اینجوری باشید، مرزبندی باید بکنید. مرزبندی به معنای این نیست که ما رابطه‌مان را قطع بکنیم؛ توجه بکنید، مغالطه نکنند که شما می‌گویید ما با همه‌ دنیا دشمنیم. نه، مرزبندی کنید، مرزها مخلوط [نشود].

مثل مرز جغرافیایی. در مرز جغرافیایی شما بین کشور خودتان و کشورهای اطرافتان مرز معین می‌کنید؛ معنای این مرز این نیست که شما نمی‌روید آنجا، آنها نمی‌آیند اینجا؛ معنای این مرز این است که هر رفت‌وآمدی منضبط خواهد بود. معلوم باشد کِی می‌رویم، چه کسی می‌رود، چه‌جور می‌رود، چه کسی می‌آید، کِی می‌آید، چه‌جور می‌آید، چرا می‌آید، مرزبندی در مرزهای جغرافیایی اینجور است، در مرزهای عقیدتی هم همین‌جور است.

در همین آیه‌ شریفه، بعد از آنکه خدای متعال این اسوه‌ حسنه را و عمل ابراهیم را بیان می‌فرماید، بعد می‌فرماید: اِلّا قَولَ ابراهیمَ لِاَبیهِ لَاَستَغفِرَنَّ لَک؛ یعنی این مرزبندی، مانع این نیست که ابراهیم به پدرش بگوید که من به تو ترحم می‌کنم، برای تو استغفار می‌کنم، اینها همه هست.

بنابراین معنای مرزبندی این است که مشخص باشد ما چه کسی هستیم، شما چه کسی هستید. من گمان می‌کنم سوره‌ مبارکه‌ «قل یا ایها الکافرون» همین مرزبندی را بیان می‌کند: لا اَعبُدُ ماتَعبُدون، و لا اَنتُم عابِدُونَ مااَعبُد؛ یعنی مرز مشخص باشد، مرز مخلوط نشود. کسانی که سعی می‌کنند این مرز را کمرنگ کنند یا محو کنند یا از بین ببرند، اینها خدمت نمی‌کنند به مردم، اینها خدمت نمی‌کنند به کشور؛ چه مرزهای دینی و عقیدتی، چه مرزهای سیاسی. استقلال، مرزی است برای کشور؛ این کسانی که سعی می‌کنند اهمیت استقلال یک ملت را- به‌عنوان جهانی شدن و حل شدن و منطبق شدن با جامعه‌ جهانی- از بین ببرند و کمرنگ کنند، مقاله می‌نویسند، حرف می‌زنند، اینها هیچ خدمتی نمی‌کنند به این کشور.

شما می‌گویید ارتباط داشته باشیم با دنیا، خیلی خب، ارتباط داشته باشید، منتها معلوم باشد با چه کسی ارتباط دارید، چرا ارتباط دارید، چه جور ارتباطی دارید، اینها مشخص باشد؛ مرزبندی یعنی این. در جبهه‌بندی‌های داخلی هم همین‌جور است. این هم به نظر ما یکی از چیزهایی است که باید به آن توجه کنیم، جزو وظایف ما است که مرزبندی‌ها را مشخص کنیم‌.

عدم وجود مرزبندی شفاف با دشمنان در ماه های گذشته خسارات بسیاری را برای ایران داشته است  در همین خصوص بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی مغرضانه و به دور از واقعیت که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است مدعی شد با وجود وعده های انتخاباتی دولت جدید ایران پیشرفتی در گسترش آزادی بیان نداشته است.

“بان کی مون” با استقبال از آزادی 80 تن از زندانیان سیاسی در ایران در ماه سپتامبر گذشته که یکی از آنها “نسرین ستوده” بوده است مدعی شده همچنان شمار زیادی زندانی سیاسی در زندان های ایران وجود دارند. وی همچنین از دولت جدید ایران خواسته است آزادی فوری میرحسین موسوی و مهدی کروبی را بررسی کند. بان در ادامه مدعی شدسران فتنه از سال 2011 بدون ارتکاب جرمی در حصر به سر می برند.

 وی در ادامه مدعی شد همچنان رسانه های برخط و مکتوب ایران با محدودیت هایی از جمله احتمال تعطیلی مواجه هستند.

دبیر کل سازمان ملل با نام بردن از برخی دیگر از مجرمان فتنه 88 خواستار آزادی فوری آنها شد. بان کی مون در این گزارش به عناصری که با جریان های خارجی در ارتباط بوده اند نیز اشاره کرده و در اظهاراتی مداخله جویانه نسبت به روند قضایی کشورمان آزادی این افراد را نیز خواستار شد.

بان در ادامه ادعاهای مغرضانه خود با اذعان به اینکه بیشتر اعدام ها در ایران به دلیل مواد مخدر صورت می گیرد افزود: دولت  جدید ایران رویکرد خود درباره اجرای مجازات مرگ را تغییر نداده است و به نظر می رسد از همان روند دولت قبلی که به شدت متکی به مجازات مرگ در مقابل جرائم بود استفاده می کند.

مبع: 598

برچسب ها:
تذکر دیپلماتیک رفسنجان رهبر انقلاب روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :