آقاتهرانی: اعتدال یعنی تبعیت از فرامین مقام‌ ولایت /غرویان: اکثریت درمسائل سیاسی ملاک اعتدال است + صوت کامل مناظره

  • شناسه خبر: 4197
آقاتهرانی: اعتدال یعنی تبعیت از فرامین مقام‌ ولایت /غرویان: اکثریت درمسائل سیاسی ملاک اعتدال است + صوت کامل مناظره

در هفته‌ی جاری مناظره ای با محوریت موضوع اعتدال و شاخص های افراط و تفریط در رادیو گفتگو میان استاد آقاتهرانی، محسن غرویان، محسن کوهکن و داریوش قنبری برگزار گردید. آقاتهرانی در این مناظره بیان داشت: رهبری می فرمایند توجه اقتصاد به داخل کشور باشد و یا اینکه در مذاکرات عزت حفظ شود حال شما […]

در هفته‌ی جاری مناظره ای با محوریت موضوع اعتدال و شاخص های افراط و تفریط در رادیو گفتگو میان استاد آقاتهرانی، محسن غرویان، محسن کوهکن و داریوش قنبری برگزار گردید. آقاتهرانی در این مناظره بیان داشت: رهبری می فرمایند توجه اقتصاد به داخل کشور باشد و یا اینکه در مذاکرات عزت حفظ شود حال شما باید متناسب با شاخص های ولایت افراط و تفریط را در خصوص مذاکرات و مسائل اقتصادی و سایر موارد دید.
به گزارش روراستی، در هفته‌ی جاری مناظره ای با محوریت موضوع اعتدال و شاخص های افراط و تفریط در رادیو گفتگو میان استاد آقاتهرانی، محسن غرویان، محسن کوهکن و داریوش قنبری برگزار گردید.

آقاتهرانی در این مناظره در تعریف اعتدال بیان داشت: خط کشی های موجود قابل قبول نبوده و اکنون صاحبان تریبون اعتباراتی را به وجود می آورند که با واقعیت انطباق ندارد و این افراد هر وقت که خواسته اند اسمی را بر فردی و یا گروهی می گذارند.

 وی افزود: کسانی که اعتدال را مطرح می کنند باید بگویند که منظورشان از اعتدال چیست؟ گذشته از دعواها و کش مکش های سیاسی که یکی تند و دیگری را کند می بیند باید حقیقت را پیدا نموده این و اگر شما حقیقت را پیدا کنید آن موقع نسبت افراط و تفریط طرفین عیان می شود

نماینده مردم تهران اظهار نمودند. در مسائل سیاسی قانون اصل است و نوع حاکمیت ما به گونه ای است که ولی فقیه در راس است و زمانی که کارهایمان را با مقام ولایت به عنوان حقیقت زمان بسنجیم افراط و تفریط مشخص می شود. اگر ولی فقیه معیار حق و باطل شود آن وقت معنای اعتدال را می توان متناسب با حقیقت ولایت فقیه سنجید و اعتدال یعنی تبعیت از مقام ولایت.

ایشان تصریح داشتند: ما فتنه را بارها داشته ایم و در طول تاریخ باید دید چه کسانی از فرامین ولایت تبعیت می کنند و میزان افراطی گری را با آن بسنجیم. رهبری می فرمایند توجه اقتصاد به داخل کشور باشد و یا اینکه در مذاکرات عزت حفظ شود حال شما باید متناسب با شاخص های ولایت افراط و تفریط را در خصوص مذاکرات و مسائل اقتصادی و سایر موارد دید.

محسن غرویان نیز در بخشی از این مناظره اظهار نمود: اعتدال یک گفتمان جدید است و روحیه دکتر روحانی نشان می دهد که ایشان اعتدال را باور دارند و مردم هم در انتخابات به گفتمان اعتدال و تدبیر رای داده اند و مردم گفتمان اعتدال را می خواهد و همین شعارها مورد تنفیذ رهبری قرار گرفته است.

همچنین داریوش قنبری از اصلاح طلبان حامی دولت در بخشی از این مناظره بیان داشتند: گفتمان دولت دکتر روحانی همان گفتمان اصلاحات است که به روش اعتدال در حال ارائه شدن می باشد و گفتمان آقای روحانی گفتمان جدیدی نیست و اعتدال جزوی از گفتمان اصلاح طلبی است.

محسن کوهکن نیز یکی دیگر از مهمانان این برنامه با بیان اینکه نمی‌توان گفت یک جریان در کشور تندرو و افراطی است و یک جریان  معتدل است، ادامه داد: در زمانی تندروی‌ها در جریان اصلاحات از جمله در دو دولت اصلاحات و مجلس ششم لطمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کرد و براساس این صدمات، برخی در این جریان به فکر افتادند که روش اعتدالی را انتخاب کنند که این کار خوبی است ولی این سخن که بگوییم اعتدال جز لاینفک گفتمان اصلاح‌طلبی است چندان با عملکرد این جریان همخوانی ندارد.

این نماینده سابق مجلس گفت: من معتقدم در هر دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی افراط‌هایی وجود داشته ولی برخی ار  کسانی که امروز در فضای سیاسی کشور به این میزان بحث افراط و اعتدال را مطرح می‌کنند می خواهند فضای کشور را  برای انتخابات آتی مجلس  به دو قطب اعتدالی و افراطی تقسیم کنند در حالی که افراط در هر دو جریان وجود دارد همانطور که نمی‌توان اعتدال را فقط به یک جریان خاص نسبت داد.

محسن کوهکن نیز یکی دیگر از مهمانان این برنامه با بیان اینکه نمی‌توان گفت یک جریان در کشور تندرو و افراطی است و یک جریان  معتدل است، ادامه داد: در زمانی تندروی‌ها در جریان اصلاحات از جمله در دو دولت اصلاحات و مجلس ششم لطمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کرد و براساس این صدمات، برخی در این جریان به فکر افتادند که روش اعتدالی را انتخاب کنند که این کار خوبی است ولی این سخن که بگوییم اعتدال جز لاینفک گفتمان اصلاح‌طلبی است چندان با عملکرد این جریان همخوانی ندارد.

این نماینده سابق مجلس گفت: من معتقدم در هر دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی افراط‌هایی وجود داشته ولی برخی ار  کسانی که امروز در فضای سیاسی کشور به این میزان بحث افراط و اعتدال را مطرح می‌کنند می خواهند فضای کشور را  برای انتخابات آتی مجلس  به دو قطب اعتدالی و افراطی تقسیم کنند در حالی که افراط در هر دو جریان وجود دارد همانطور که نمی‌توان اعتدال را فقط به یک جریان خاص نسبت داد.

منبع:598

برچسب ها:
اعتدال رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :