اگر کسی توان انجام کاری برای خلق خدا را داشته باشد و انجام ندهد به امانت الهی خیانت کرده است

  • شناسه خبر: 4221
اگر کسی توان انجام کاری برای خلق خدا را داشته باشد و انجام ندهد به امانت الهی خیانت کرده است

نوه امام راحل گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این جهت دارای اهمیت است که امانت الهی است و تمامی مسلمانان وظیفه دارند که آن را در جامعه جاری سازند. به گزارش خبرنگار روراستی، حجت‌‌الاسلام سید‌علی خمینی فرزند یادگار امام خمینی (ره) در مراسم یادواره شهید گمنام روستای مانی در سرچشمه، […]

نوه امام راحل گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این جهت دارای اهمیت است که امانت الهی است و تمامی مسلمانان وظیفه دارند که آن را در جامعه جاری سازند.

به گزارش خبرنگار روراستی، حجت‌‌الاسلام سید‌علی خمینی فرزند یادگار امام خمینی (ره) در مراسم یادواره شهید گمنام روستای مانی در سرچشمه، احکام الهی و اعضاء و جوارح را دو امانت الهی سپرده شده به انسان برشمرد و اظهار داشت: احکام الهی امانتی در دست ما هستند که تنها منحصر به نماز و روزه نمی شوند و بسیاری از آنها در روابط اجتماعی ما ظهور می یابند.

وی بیان داشت :یکی از ادله اثبات حکومت اسلامی و ولایت فقیه همین امانت بودن احکام الهی در دستان ما می باشد.

خمینی اذعان داشت :فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این جهت دارای اهمیت است که امانت الهی است و تمامی مسلمانان وظیفه دارند که آن را در جامعه جاری سازند.

وی با اشاره به روایتی از کتاب چهل حدیث ، خاطر نشان کرد: تمام اعضاء و جوارح ما نیز امانت الهی هستند و ما گمان می کنیم که تنها متعلق به خودمان هستند.

نوه امام راحل گفت:با نگاهی به فلسفه احکام و بایدها و نبایدهای اسلام به این مطلب می رسیم که خداوند مالک حقیقی جسم و جان ماست.

خمینی گفت: اگر کسی توان انجام کاری برای خلق خدا را داشته باشد و انجام ندهد به امانت الهی خیانت کرده است.

فرزند یادگار امام راحل شهید را بهترین امانتدار الهی دانست و بیان داشت: به تعبیر پیامبر اکرم(ص) با اولین قطره ی خون شهید که بر زمین میریزد تمام گناهانش بخشوده می شود.

فرزند یادگار امام راحل تأکید کرد: مسئله دفاع برای هر مرد و زن و یا فردی با جایگاه اجتماعی بالاتر و یا پایین تر هیچ تفاوتی نمی کند و کسی که دارای مقام  و مسئولیتی است از این مسئله برکنار نیست.

 وی حضور مسئولین در کنار مردم در جنگ تحمیلی را از ویژگیهای متمایز دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب، رئیس مجلس، فرماندهان سپاه و شخصیت های برجسته کشوری در جنگ حضور داشتند و این از افتخارات جمهوری اسلامی است.

نوه امام راحل  دفاع همه جانبه بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س) از ولی فقیه زمانش را نمونه ای از عدم سلب مسئولیت از یک مقام دانست و خاطر نشان کرد: این بانوی گرانقدر آنجا که با شرایطی مواجه می شود که باید در برابر ظلم بایستد تا پای جان مقاومت می کند و پیش می رود.

وی با اشاره به متن خطبه فدک حضرت زهرا(س) و سفارش به انتشار و مطالعه این خطبه بیان داشت: در این خطبه حضرت فاطمه آنچنان به ایراد سخنانش در موضوع دفاع از ولی فقیه می پردازد که انسان متحیر می شود.

فرزند یادگار امام راحل با اشاره به بخشی از مضامین خطبه فدک اظهار داشت: اگر فدک در دست ائمه قرار میگرفت انچنان قدرتی پیدا میکردند که سریعتر می توانستند عنان کار را در اختیار گیرند.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی یادواره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :