پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان+عکس

  • شناسه خبر: 4740
پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان+عکس

صبح امروز راهپیمایی نمادین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از محل دانشگاه تا سالن زکریا به مناسبت هفته سلامت برگزار شد. به گزارش روراستی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پس از پایان راهپیمایی، با اشاره به توجه همگان به سلامتی و پیشگیری از بیماری ها از طریق خود مراقبتی، گفت: انجام فعالیت و پیاده […]

صبح امروز راهپیمایی نمادین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از محل دانشگاه تا سالن زکریا به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.
P1080292
به گزارش روراستی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پس از پایان راهپیمایی، با اشاره به توجه همگان به سلامتی و پیشگیری از بیماری ها از طریق خود مراقبتی، گفت: انجام فعالیت و پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه می تواند در پیشگیری از بیماری های مختلف مؤثر باشد.
دکتر اسماعیلی به اهمیت ورزش در خانم ها اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل   اینکه خانم های ایرانی در معرض بیماری پوکی استخوان قرار دارند، مصرف لبنیات و ورزش می تواند با این قاتل خاموش مبارزه و آن را به تعویق بیندازد.
وی هم چنین از بروز بیماری های قلبی در آقایان خبر داد وافزود: سن شروع بیماری در آقایان 10 سال کمتر از خانم هاست؛ ضمن اینکه مرگ و میر حاصل از این بیماری در آقایان بیشتر می باشد.
دکتر اسماعیلی کاهش چربی، قند و فشار خون را از عواملی عنوان کرد که با ورزش می توان از آن جلوگیری کرد و اظهار داشت: فعالیت ورزشی مناسب در کنار تغذیه خوب ضمن کنترل بیماری دیابت، موجب کاهش استرس و اضطراب در افراد می شود.
وی ورزش در ساعات ابتدایی شب را به منظور تنظیم خواب و کمک به بهبود خواب شبانه توصیه کرد؛ ورزش کردن در استحکام اسکلت استخوانی و به تعویق انداختن شیوع دردهای مفصلی و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مؤثری دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اثرات مثبت ورزش منظم از جمله افزایش اعتماد به نفس و فعالیت بهتر دستگاه گوارشی را در تندرستی و سلامت بدن ورزشکاران بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ورزش روزانه به تصمیم گیری های موفق کمک خواهد کرد و موجب بهبود فعالیت های جنسی خواهد شد.
P1080300 P1080306

برچسب ها:
خودمراقبتی رفسنجان روراستی ورزش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :