کفشهای لنگه به لنگه

  • شناسه خبر: 4842
کفشهای لنگه به لنگه

گپ و گفتی متفاوت به مناسبت روز معلم به گزارش روراستی، ساعت 5:20بعد از ظهر ، قرار است رو‌در‌رو‌ی خانم معلم گذشته‌‌ی خیلی از بچه‌های د‌یروز بنشینیم و با او مصاحبه‌ای داشته باشیم، کمی دیر به قرارمان می رسیم، همسر ایشان که خودشان هم از فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی بود توی کوچه منتظرمان بود. طور‌ی […]

گپ و گفتی متفاوت به مناسبت روز معلم

به گزارش روراستی، ساعت 5:20بعد از ظهر ، قرار است رو‌در‌رو‌ی خانم معلم گذشته‌‌ی خیلی از بچه‌های د‌یروز بنشینیم و با او مصاحبه‌ای داشته باشیم، کمی دیر به قرارمان می رسیم، همسر ایشان که خودشان هم از فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی بود توی کوچه منتظرمان بود. طور‌ی نگاه می‌کند انگار د‌یر به کلاس رسیده‌ایم، به منزل وارد وبا او احوال پرسی کرده و به اتاق پذیرایی راهنمایی شدیم .

P1080874

بلافاصله پس از تبریک، خودتان را معرفی کنید؟ ابتدا روز معلم رو به همه معلمان و استادان تبریک می گویم، بنده معصومه جهان آبادیان هستم سال 49 مدرک  فوق دیپلم تربیت معلم را از کرمان گرفتم اهل شهرستان زاهدان و در رفسنجان مشغول به کار شدم.

چند تا فرزند دارین ؟ 6 تا فرزند دارم و همشون هم تحصیل کرده هستند و مدراج بالای علمی رو پیموده اند، البته دو تا از فرزندانم نیز دبیر هستند.

چه درسی رو تدریس می کردین ؟ دینی و عربی درس تخصصی من بود

چرا دینی و عربی ؟ شاید درس هایی مانند تاریخ و جغرافیا روزی از یاد دانش آموزان برود اما درسهای اخلاقی، معنوی  و در رابطه با روش زندگی هیچ گاه از یاد آنان نمی رود .

رفتار تان با دانش آموزان چگونه بود؟  به واسطه ی خاطره ی تلخی که در گذشته داشتم در تمام دوران تدریسم به حرف های دانش آموزانم گوش می دادم و حاضر نمی شدم که در زمان درس حتی یک لحظه دانش آموزی در بیرون کلاس باشد، با بچه ها با صبر و حوصله و مادرانه رفتارمی کردم.

P1080880

خاطره ای شیرین از دوران تدریس ؟ روزی به واسطه اینکه فرزندم به دنبالم گریه نکند با عجله منزل را ترک کردم و به مدرسه رفتم در کلاس متوجه شدم بچه ها زیاد می خندند خیلی کنجکاو شده بودم، از دانش آموزی که بسیار محجوب بود پرسیدم چرا می خندی عزیزم چیزی نگفت، همیشه عادتم بود آخر کلاس می نشستم، روی صندلی قرار گرفتم آمدم پایم رو روی اون پا بیندازم که متوجه شدم کفش هایم لنگه به لنگه و با دو رنگ متفاوت است چادرم رو روی کفش هایم کشیدم و قبل از این که زنگ بخورد  فورا به دفتر رفتم و از مدیر اجازه گرفتم که به منزل  بروم، مدیر علت رو جویا شد بهش گفتم اگه بهت بگم می خندی خلاصه بهش گفتم و برای تعویض کفش ها به منزل که اتفاقا نزدیک هم بود رفتم وپس از تعویض کفشها سریع  برگشتم  .

رابطه تون با مطالعه چگونه است ؟ شب ها قبل از خواب ساعتی را به این کار اختصاص می دهم .

اولین کتابی که خریده اید و خوانده اید ؟ اشعار سهراب سپهری

بهترین هدیه ای که دریافت نموده اید ؟ کتاب

چه سالی بازنشسته شدید ؟ 1379

بهترین تقدیر از معلم ؟  کاری که با اخلاص انجام شود خداوند بهترین تقدیر را انجام می دهد .

یه حدیث ؟ امام صادق می فرمایند با ارزش ترین آدم ها آنهایی هستند که علمشان بیشتر است.

رابطه تون با شعر چگونه است ؟شعر را دوست دارم و بعضی از وقت ها بر سر سجاده نماز اشعاری در وصف ائمه و …هم می گویم که در دفترم ثبت می کنم .

اگه دوباره به اون دوران برگردید معلمی رو انتخاب می کنید ؟ بله حتما

فعالیت فرهنگی هم دارین ؟ بله بنده مربی طرح صالحین بسیج هستم

توصیه به معلمین امروزی؟  شغل معلمی را با علاقه انتخاب کنید، دست از مطالعه برندارید، قبل از تعلیم دانش آموزان به تزکیه ی آنان اهمیت دهید، صبور باشید، برای آینده دانش آموزان دلسوزی کنید و دغدغه ی شما مسائل اقتصادی نباشد که در این صورت این شغل تبدیل به تجارت خواهد شد.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی روزمعلم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :