«دانا» بدون هیچ اطلاعی فیلتر شد/ همکاران روزنامه قانون اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند

  • شناسه خبر: 4926
«دانا» بدون هیچ اطلاعی فیلتر شد/ همکاران روزنامه قانون اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند

مدیرمسئول شبکه اطلاع‌رسانی «دانا» با اشاره به فیلتر شدن این شبکه گفت: ضمن اینکه به نظرات دستگاه قضایی احترام می‌گذاریم، از همکاران رسانه‌ای در روزنامه قانون می‌خواهیم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و مشکلات خود را به گردن دیگر رسانه ها نیندازند. به گزارش “روراستی”، مقداد ذکی زاده در خصوص فیلتر شدن شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار […]

مدیرمسئول شبکه اطلاع‌رسانی «دانا» با اشاره به فیلتر شدن این شبکه گفت: ضمن اینکه به نظرات دستگاه قضایی احترام می‌گذاریم، از همکاران رسانه‌ای در روزنامه قانون می‌خواهیم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و مشکلات خود را به گردن دیگر رسانه ها نیندازند.

به گزارش “روراستی”، مقداد ذکی زاده در خصوص فیلتر شدن شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: روز گذشته روزنامه قانون از سوی دادستانی توقیف شد اما در کمال تعجب همکاران این روزنامه با یک بزرگنمایی مدعی شدند که دلیل توقیف روزنامه انتشار خبر آزادی رویانیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا بوده است.

وی افزود: شبکه اطلاع رسانی دانا در خبر خود هیچ تعرضی به دستگاه قضا نکرده و نمی دانیم چرا همکاران روزنامه قانون مسئولیت خبری را که خودشان منتشر کرده اند بر عهده نمی گیرند و سعی دارند تا با اتهام زنی به «دانا» و فرار به جلو، خود را تبرئه کنند که البته چنین اقدامی در میان اهالی رسانه نه تنها امری غیر حرفه ای بلکه غیر اخلاقی است.

 

ذکی‌زاده گفت: روز گذشته در کمال تعجب و ناباوری متوجه شدیم که شبکه اطلاع رسانی دانا مسدود و از دسترس مخاطبان خارج شده است.وی افزود: بعد از پیگیری های اولیه و با توجه فرافکنی های سایت اینترنتی روزنامه قانون و برخی دیگر از رسانه های حامی دولت به این نتیجه رسیدیم که احتمالاً دستور فیلترینگ سایت از سوی مراجع قضایی در ارتباط با خبر رویانیان صادر شده است. البته تا این لحظه هیچ مقام رسمی در رابطه با دلیل اصلی مسدود شدن سایت به ما چیزی اعلام نکرده و ما هنوز منتظریم تا دستگاه های مسئول دلیل مسدود شدن سایت را رسما به ما اعلام کنند تا با ارائه مستندات از حق خود دفاع کنیم.

ذکی زاده گفت: پیگیری های غیر رسمی ما حکایت از این دارد که دلیل مسدود شدن سایت انتشار خبر مربوط به آزادی محمد رویانیان مدیر عامل سابق پرسپولیس است که البته اگر چنین باشد در کمال احترام به  دستگاه قضا ما آمادگی داریم تا با ارائه مستندات در این رابطه توضیح دهیم.

وی ادامه داد: جای تعجب دارد که دوستان روزنامه قانون چگونه مدعی انتشار خبری به نقل از دانا هستند در حالی که در خبر منتشر شده در این روزنامه ۳ منبع خبری یعنی خبرگزاری ایرنا، سایت جهان و سایت دانا ذکر شده بود و البته این روزنامه به نقل صرف خبر اکتفا نکرده و در گزارش خود با استفاده از کلماتی همچون”در کمال تعجب” به نوعی سعی در زیر سوال بردن عملکرد مسئولان قضایی داشته است.

 

وی ادامه داد: البته توقیف روزنامه قانون تنها به دلیل انتشار خبر در مورد مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس نبوده و همان طوری که دادستانی اعلام کرده این روزنامه تخلفات متعددی داشته که از جمله آنها می توان به انتشار مطالبی موهن اشاره کرد که ما از بیان آنها  شرم داریم.مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی دانا خاطرنشان کرد: به هر صورت در حال حاضر ما به نظر و رای مسئولان قضایی احترام می گذاریم و هر تصمیمی که گرفته شود را قبول داریم؛البته پیگیری های لازم را هم برای دفاع از خودمان خواهیم داشت تا انشاءالله هر چه سریعتر سایت رفع فیلتر شود.

وی تصریح کرد: فارغ از اینکه مقام قضایی چه تصمیمی در مورد دانا اتخاذ می کند جای تعجب است که همکاران ما در روزنامه قانون تلاش کردند برای خود شریک اتهام یافته و در تعطیلی یک رسانه دیگر تلاش کنند؛ آنچه مسلم است خبرنگاران دانا هیچ گاه از تعطیلی یک رسانه که در چار چوب قوانین موضوعه فعالیت می کند خوشحال نخواهند شد و امیدواریم سایت هایی همچون بی بی سی و برخی رسانه های همسو با روزنامه قانون حداقل در رعایت اخلاق حرفه ای به شعار هایی که می دهند عمل کنند و با اتهام زدن به یک سایت فعال، اتهام خود را به گردن دیگران نینداخته و نکوشند تا شریک جرم برای روزنامه قانون پیدا کنند.

ذکی زاده تصریح کرد: ما امیدواریم روزنامه قانون هم با رعایت جوانب قانونی رفع توقیف شود چرا که ما هیچ گاه از تعطیلی هیچ رسانه ای خوشحال نبوده و حتی اگر خلافی هم مرتکب شده باشیم آن را به گردن دیگران نمی اندازیم.

منبع: فارس

برچسب ها:
دانا رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :