رئیس میراث فرهنگی رفسنجان خبر داد:

دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 49342
دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز در شهرستان رفسنجان

رئیس میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان از دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در شهرستان رفسنجان و تشدید برخورد با تعدی به میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان از دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در شهرستان رفسنجان و تشدید برخورد با تعدی به میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.
به گزارش “روراستی” محسن منصورآبادی اظهار کرد:  بر اساس گزارش واصله از منابع محلی مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز سودجویان و سوداگران عتیقه در منطقه سرچشمه رفسنجان سریعا خبر ازسوی فرماندهی و نیروهای کلانتری سرچشمه و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان مورد بررسی و صحت وسقم قرار گرفت و پس از کسب دستور قضایی بلافاصله اکیپی متشکل از ماموران کلانتری سرچشمه و نیروهای پلیس آگاهی شهرستان و یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل وقوع جرم اعزام و ۸ تن از عاملان این حفاری های غیر مجاز به همراه فرد اصلی و سرتیم گروه در حین ارتکاب جرم دستگیر و پس از تهیه صورتجلسه تحویل مراجع قضایی شدند.
وی اشاره کرد : طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال‌ تاریخی ـ فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه ‌سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور وآلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. چنانچه‌ حفاری در اماکن و محوطه‌ های تاریخی که در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است‌، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه برضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری‌، مرتکب به‌حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.
منصورابادی دراین خصوص از فرماندهی محترم انتظامی شهرستان جناب سرهنگ کریمی تشکر ویژه نمود که همیشه و همجا درخصوص حفظ و صیانت از آثار و ابنیه و محوطه های تاریخی با اداره میراث و یگان حفاظت میراث فرهنگی کمال همکاری را داشته اند و همچنین درخصوص این پرونده از تلاشهای چندین روزه فرمانده محترم و نیروهای کلانتری سرچشمه ، پلیس آگاهی شهرستان و مقام محترم قضایی تشکر وقدردانی نموده و ضمن تشکر از مردم شهرستان بویژه روستاهای مناطق کوهستانی که در مجاورت تپه های باستانی و محوطه های تاریخی ساکن هستند خواستارهمکاری بیشتر شده و مردم میتوانند اخبار واطلاعات دراین زمینه را با تماس به شماره ۱۱۰ یا کلانتری ها و یگان حفاظت میراث فرهنگی ،دهیاران و شوراها درمیان بگذارند.

برچسب ها:
رفسنجان قاچاق عتیقه میراث فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :