حجت الاسلام علیزاده: فقط مانده شیر و خورشید؟!

  • شناسه خبر: 4971
حجت الاسلام علیزاده: فقط مانده شیر و خورشید؟!

گویا دولت یازدهم همه مسئولیتهایش را به‌‏خوبى به پایان رسانده است و تنها باقى‏‌مانده، بازگرداندن شیر و خورشید به پرچم سه‏‌رنگ ایران! که البته با نفوذ اصلاح‏‌طلبان به بدنه اجرایى دولت ، تفسیر اعتدال را نیز به‏‌روشنى دریافتیم. به گزارش روراستی: متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با […]

گویا دولت یازدهم همه مسئولیتهایش را به‌‏خوبى به پایان رسانده است و تنها باقى‏‌مانده، بازگرداندن شیر و خورشید به پرچم سه‏‌رنگ ایران! که البته با نفوذ اصلاح‏‌طلبان به بدنه اجرایى دولت ، تفسیر اعتدال را نیز به‏‌روشنى دریافتیم.

به گزارش روراستی: متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان « الگوى پیشرفت و حواشى مزاحم‏» به شرح ذیل است: قال امیرالمؤمنین على(علیه‌‏السلام): «لایَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلیلُ وَ لایُدرَکُ الحقُّ الَّا بالجِّد»؛ ذلت و خوارى از قوم و ملتى رخت بر نمى‌‏بندد و حق (رشد و تعالى و پیشرفت در مسیر حق) تحقق نمى‏‌یابد مگر با جدیت و تلاش.
دغدغه همیشگى امام خامنه‏‌اى(مدظله‌‏العالى) و عامه مردم شریف ایران، توسعه و پیشرفت همه‏‌جانبه طبق الگوى پیشرفت ایرانى اسلامى بوده و هست. این امر مهم همواره با جدیت و تلاش همگانى تاکنون جریان داشته است و على‌‏رغم فراز و فرودهاى بسیار، به‌‏فضل الهى برخى قله‏‌هاى پیشرفت در عرصه‏‌هاى گوناگون علمى، پژوهشى، اقتصادى، رفاهى، اجتماعى، فرهنگى و سیاسى پشت سر گذارده شده است. بدیهى است پیشرفتهاى ملت ایران ضمن این‏که بارقه امیدى در دل ملت‏هاى مظلوم منطقه و جهان به‏‌وجود آورده، یأس و ناامیدى را به جبهه استکبار نیز تزریق نموده است. بهترین نشان یأس دشمنان، دندانهاى از سر غیظ به‏ هم فشرده آنان است که به‏‌خوبى مى‏‌توان اوج استیصال را از آن در مقابل عظمت ملت ایران مشاهده کرد. آنچه در این راستا حائز اهمیت است، الزامات خاص الگوى پیشرفت است که علاوه بر دانش و تبحر و تخصص و تجربه لازم، باید مجاهدان عرصه خدمت به آن توجه نمایند؛ از آن جمله است:
۱٫ روحیه خستگى‏‌ناپذیر
۲٫ جدیت مستمر و بى‌‏وقفه و مفید
۳٫ مدیریت مجاهدانه و با تفکر بسیجى‏
۴٫ همت بلند و روحیه ریسک‏‌پذیرى‏
۵٫ روحیه اصلاح‏‌گرى و نقدپذیرى‏
۶٫ انگیزه الهى، خالصانه و به‏‌دور از منت و ریا
۷٫ سعه صدر و روحیه تعاون و تعامل‏
۸٫ احترام، وثوق و اعتماد به سیاستها و هدایتهاى کلى ابلاغى‏
۹٫ پرهیز از خودرأیى و اجتهادهاى فردى‏
۱۰٫ تلاش و مجاهدت در چارچوب مصالح ملى و آرمانهاى نظام و…
در چنین الگویى، جدیت و تلاش جهت مطلوبى مى‏‌یابد به‏‌گونه‌‏اى‏ که از تمامى فرصتها و سرمایه‌ها، بهینه و به‏‌موقع استفاده مى‏‌شود و لذا از هرگونه اسراف، هرز و هدر رفتن سرمایه‏‌ها و فرصتها پیشگیرى مى‏‌گردد زیرا این نوع نگاه، تمرکز استعدادها و توانمندی‌ها را در متن مسأله پیشرفت معطوف مى‏‌دارد و کمتر دچار حاشیه‏‌زدگى شده و در نهایت پرت هزینه‌‏ها صورت نمى‏‌پذیرد.
متأسفانه یکى از آسیب‏هاى جدى جامعه همین امر مرموز است، یعنى على‌‏رغم داشته‌‏ها و سرمایه‌‏هاى مادى و معنوى به‌‏ویژه نیروى انسانى قابل و مستعد، ولى در تمامى عرصه‌‏هاى اقتصادى، فرهنگى و حتى مدیریتى، دچار تنگنا، چالش و معضلاتى همچون پرت سرمایه هستیم. غفلت از متن مأموریتها و هدفها و راهبردها، به‏‌دلیل تمرکز روى حواشى، عدم مدیریت صحیح منابع و داشته‌‏ها و البته آفت سیاست‏‌زدگى جناحى و طیفى نیز مزید بر علت گشته است و آنچه کمتر مورد توجه قرار مى‏‌گیرد، الگوى پیشرفت در مدار مصالح ملى مى‏‌باشد تا جایى‏‌که به‏‌نظر مى‏‌رسد على‌‏رغم داشتن قانون اساسى و اندیشه‌هاى امام راحل به ‏ویژه وصیتنامه سیاسى الهى ایشان و… (به‏‌عنوان میثاق ملى)، بازتعریفى از مصالح ملى، لازم و ضرورى است تا ملاک و معیارى روشن براى تفکیک دلسوزان صادق انقلاب و مدعیان انقلابى‏‌گرى به‏‌دست آید.
دولتها با هر گرایش و روش مدیریتى در حال آمد و رفت‏‌اند، از قدیم گفته‌‏اند عمر مدیریتها و ریاستها همچون عمر خود انسان بسیار کوتاه است، ولى آنچه باید همواره جاودانه بماند، جوهره انقلاب و هویت دینى، مکتبى و انقلابى ملت و نظام اسلامى است که به فضل الهى مى‏‌رود تا زمینه‌‏ساز ظهور امام عصر(ارواحنا فداه) باشد. هرچند گاهى سوءتدبیر به‏‌جاى تدبیر و گاهى شیوه‌‏هاى ناامیدانه به‌‏جاى امید و گاهى نیز عصبیت و بى‌‏انصافى به‏‌جاى اعتدال در ادبیات به نعل و به میخ زدن برخى مدعیان خدمت در حاشیه دولت‏مردان یازدهم حاشیه‌‏ها مى‏‌آفریند.
برخى چهره‏‌هاى کینه‌‏توز که البته رد پایى در فتنه ۸۸ نیز از خود به‏‌جاى گذارده‏‌اند اکنون در فرصت دیگرى که به دستشان افتاده است به‏‌جاى اتخاذ تمسک به تقوى و جبران ظلمى که به انقلاب و امام و شهدا و مردم کردند (من یتق الله یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً – مِنَ الفِتَن) باز هم دچار خطا و اشتباه استراتژیک گردیده و در نتیجه به‏‌جاى یارى نظام و کلیت دولت، در مقام خلق حاشیه‌‏هاى کلافه‏‌کننده و بروز چالشهایى بر سر راه پیشرفت کشور، از هرگونه اقدامى دریغ نمى‏‌نمایند.
راستى از آنان که روزى اعتقادات لیبرالى را افتخار خود مى‌‏دانستند و یا ولایت مطلقه فقیه را ولایت مستبده دینى قلمداد مى‏‌نمودند، چه انتظارى جز این مى‌‏رود!
در حوزه قومیتها و مذاهب، در حالى‌که به برکت انقلاب اسلامى و هدایت‏هاى رهبر کبیر انقلاب و خلف صالحش امام خامنه‌‏اى(مدظله‌‏العالى) ملت بزرگ ایران على‌‏رغم ویژگى منحصر به فرد داشتن تنوعات قومیتى و مذهبى، همواره یکپارچه و متحد در کنار هم زندگى آرام و توأم با ارزشهاى انسانى را داشته است تا حدى که در بسیارى از مناطق کشور، وصلت‏هاى فامیلى بینشان جریان داشته و در دوران دفاع مقدس در کنار هم با خصم جنگیده و شهید داده‏‌اند ولى پیرامون دولت یازدهم افرادى حاشیه‏‌ساز را مى‌‏بینیم که کاسه داغ‏‌تر از آش گردیده و در مقام دوستى خاله خرسه برآمده و غافل از این‏که شهروندان ایرانى از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبى که باشند، سوار بر یک کشتى آن‏‌هم سفینة النجاة انقلاب اسلامى هستند و مصلحت و سلامت کشتى، دغدغه اصلى آنهاست.

حال اگر در برابر اظهارات غیرمسئولانه و حاشیه‏‌ساز وابستگان به دولت، به‏‌موقع و قاطعانه برخورد مى‏‌گردید، دوباره شاهد اظهارات حاشیه‌‏ساز دیگرى نمى‏‌شدیم، تأسف این‏که در حالى از نماد شیر و خورشید در محفلى متعلق به هموطنان یهودى در شیراز، توسط دستیار ارشد رئیس جمهور یاد مى‏‌شود که گوئیا دولت یازدهم همه مسئولیتهایش را به‌‏خوبى به پایان رسانده است و تنها باقى‏‌مانده، بازگرداندن شیر و خورشید به پرچم سه‏‌رنگ ایران! که البته با نفوذ اصلاح‏‌طلبان به بدنه اجرایى دولت و آشکارسازى مصادیق اصلاح‏‌طلبى، تفسیر اعتدال را نیز به‏‌روشنى دریافتیم. این در حالى است که امام راحل(ره) به‌‏روشنى در این خصوص هشدار داده‌‏اند، اما کجاست گوش شنوا و چشم بینا که وفادارى به خط امام را صادقانه ادعا کند! امام خمینى(ره) ۳۶ سال پیش در تاریخ ۱۰/۱۲/۵۷ در مدرسه فیضیه قم و در جواب به افرادى که خواهان ماندگارى نمادهاى سلطنتى در کشور بودند، مى‏‌فرمایند: «ما مبارزه با فساد را با دایره امر به معروف و نهى از منکر که یک وزارتخانه مستقل بدون پیوستگى به دولت، با یک همچو وزارتخانه‏‌اى که تأسیس خواهد شد ان‏‌شاءالله مبارزه با فساد مى‏‌کنیم، فحشا را قطع مى‌‏کنیم، مطبوعات را اصلاح مى‏‌کنیم، رادیو را اصلاح مى‏‌کنیم، تلویزیون را اصلاح مى‏‌کنیم، سینماها را اصلاح مى‏‌کنیم. تمام این‏ها به فرم اسلام باید باشد. تبلیغات، تبلیغات اسلامى، وزارتخانه‌‏ها، وزارتخانه‏‌هاى اسلامى، احکام، احکام اسلام، حدود اسلام را جارى مى‏‌کنیم، خوف از این‏که غرب نمى‌‏پسندد، نمى‌‏کنیم. غرب ما را خوار کرد، غرب روحیات ما را از بین برد. ما را غرب‏زده کردند، ما این غرب‏زدگى را مى‌‏زداییم. ما با ملت ایران، با همراهى ملت ایران، با پشتیبانى ملت ایران، تمام آثار غرب را – تمام آثار فاسده، نه آثارى که تمدن است – تمام اخلاق فاسده غربى را، تمام نغمات باطله غربى را خواهیم زدایید. ما یک «مملکت محمدى» ایجاد مى‏‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهى باشد، آرم‏هاى ایران نباید آرمهاى شاهنشاهى باشد، باید آرم‏هاى اسلامى باشد. از همه وزارتخانه‏‌ها، از همه ادارات، باید این «شیر و خورشید» منحوس قطع بشود، عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. این‏ها آثار طاغوت است، این تاج آثار طاغوت است، آثار اسلام باید باشد.»

منبع: هجرت

برچسب ها:
رفسنجان روراستی شیرخورشید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :