ارتقاء جایگاه مامایی نیازمند ترویج زایمان طبیعی است

  • شناسه خبر: 4977
ارتقاء جایگاه مامایی نیازمند ترویج زایمان طبیعی است

طرح ترویج زایمان طبیعی به ارتقاء جایگاه مامایی کشور کمک می کند. رئیس نظام پزشکی رفسنجان گفت : بحث  ساماندهی زایمان طبیعی که طرحی جامع است تایید شده ، که میتواند به ارتقاء جایگاه  مامایی کشور کمک کند. به گزارش “روراستی”مامایی تلفیقی از علم و هنر است که زمینه ارتقاء نسلهای حال و آینده را […]

طرح ترویج زایمان طبیعی به ارتقاء جایگاه مامایی کشور کمک می کند.

P1100643

رئیس نظام پزشکی رفسنجان گفت : بحث  ساماندهی زایمان طبیعی که طرحی جامع است تایید شده ، که میتواند به ارتقاء جایگاه  مامایی کشور کمک کند.

به گزارش “روراستی”مامایی تلفیقی از علم و هنر است که زمینه ارتقاء نسلهای حال و آینده را فراهم می کند ، هنری که علم را به خدمت  می گیرد و عشق را در تجلیگاه آفرینش به نمایش می گذارد.

دکتر علی اسماعیلی ندیمی عصر یکشنبه در آئین تجلیل از ماماهای نمونه کشوری و شهرستا نیِ رفسنجان در سالن ذکریا این شهرستان افزود : زایمان طبیعی باید تخصصی و منطبق بر علم روز و با شیوه های نوین انجام شود تا هم به نفع مادران و هم نظام سلامت و هزینه های خانواده باشد.

وی تصریح کرد : قشر زحمتکش و دلسوز مامایی ، به حفظ و ارتقاء سلامت مادران  و نوزادان کمک می کنند تا خانواده ها و جامعه شاهد تولد نوزادانی سالم و مادرانی برآمده از زایمان سالم باشند.

اسماعیلی ندیمی اظهار کرد : در سنوات گذشته  بحث هایی در خصوص جامعه مامایی در نظام پزشکی وجود داشت .

رئیس سازمان نظام پزشکی رفسنجان همچنین با اشاره به اینکه جایگاه و نقش مامایی باید دیده شود بیان کرد : امیدواریم در تغییراتی که در سطوح نظام سلامت ایجاد شده ، جایگاه مامایی به واسطه عرصه تعامل و همفکری بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی به طور ویژه دیده شود.

وی افزود : به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ، استقلال حرفه ای و علمی جامعه مامایی دستاورد ارزشمندی است که باید از آن صیانت و حفظ شود.

دکتر اسماعیلی ندیمی تصریح کرد : البته شرط موفقیت حرفه ای ، استقامت و پایداری است.

وی خاطرنشان کرد : سازمانهای بیمه گر باید با ماماها ، قرارداد بیمه ای منعقد کنند و در رفع مشکلات این حوزه تلاش کنند تا ارتقاء کیفیت موجب مراقبتهای بارداری و منجر به افزایش روند زایمان طبیعی شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف  و برنامه های طرح تحول نظام سلامت ترویج زایمان طبیعی است گفت : بخشهای اجرایی این زایمان طبیعی، در زایشگاه رفسنجان از 15 اردیبهشت همگام با گرامیداشت روز مامایی ، برای ترویج این روند ، فرانشیزها و هزینه های زایمان طبیعی صفر شده و گرایش باید به سمت افزایش زایمان طبیعی این پدیده فیزیولوژی برود و جایگزین عمل جراحی بزرگ(سزارین) شود.

وی خاطرنشان کرد : این امر مستلزم کارشناسی است و باید از سطوح پایین تر یعنی از ظرفیتهای خانه های بهداشت و  بهورزان برای ارتقاء سطح آگاهی خانمهای جوان برای ترغیب به زایمان طبیعی شروع شود و برای کنترل به جامعه پزشکان برسد.

اسماعیلی گفت : در ایران آمار زایمان به روش سزارین به طور وحشتناک بالاتر از آمار جهانی است و نقش ماماها در ترویج زایمان طبیعی باید پررنگ تر باشد به همین دلیل است که این امر و ترغیب بانوان به زایمان طبیعی به طور ویژه در برنامه های نظام سلامت قرار گرفته است.

در این مراسم از خانمها مینو ملاحسینی  و مریم ربیعی به عنوان ماماهای نمونه کشور و 18 ماما به عنوان نمونه شهرستان رفسنجان تجلیل و جوائزی به آنها اهدا شد.

برچسب ها:
رفسنجانٰ،روراستی،مامائی،زایمان طبیعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :