حدادعادل: از سبک زندگی اسلامی دور مانده‌ایم

  • شناسه خبر: 5093
حدادعادل: از سبک زندگی اسلامی دور مانده‌ایم

به گزارش روراستی، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: چهار خصوصیت مهم از سوی رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی عنوان شده است. وی افزود: درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبری مورد توجه قرار گرفته و این […]

به گزارش روراستی، غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: چهار خصوصیت مهم از سوی رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.
وی افزود: درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبری مورد توجه قرار گرفته و این بدان معناست که باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی بر استعدادهای داخلی خودمان تکیه کنیم؛ از دیگر مسائل باید به مردم‌گرا بودن اقتصاد مقاومتی توجه داشت و رهبر معظم انقلاب نیز بر همین اساس چند سال پیش سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ فرمودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی دانش‌بنیان بودن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب همواره بر توسعه علم و دانش تاکید دارند زیرا اگر در علم عقب بمانیم باید در اقتصاد هم دستمان به سوی بیگانگان دراز باشد.
وی ادامه داد: ایشان مردم را به خرید کالای داخلی و تولیدکنندگان را نیز به تولید کالای با کیفیت توصیه کرده‌اند زیرا این امر موجب افزایش کار و تولید و شغل شده و در نهایت کنترل نقدینگی و تورم را در پی خواهد داشت.
حدادل عادل تصریح کرد: بر اثر تبلیغات بیگانگان و نفوذ فکری و فرهنگی آنها در همه جوامع اسلامی و از جمله ایران اسلامی، باید قبول کنیم که از سبک زندگی اسلامی دور مانده‌ایم.
وی افزود: بسیاری از رفتارهای ما در زندگی اسلامی نیست؛ مصرف ما اسلامی نیست و تولید، سلیقه‌های زندگی، برخی سنت‌های غلط و مواردی از این دست اسلامی نیستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم زندگانی خودمان را بر اساس تبلیغاتی که دشمنانمان از ماهواره‌ها و شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کنند و ما را به مصرف بسیاری از چیزهایی که زائدند تشویق می‌کنند، بنا نهیم زندگی خود را با الگوی غربی ساخته‌ایم و به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید بلکه روز به روز محتاج‌تر خواهیم شد.
وی ادامه داد: بارها گفته‌ام که در شبکه‌های ماهواره‌ای غربی میزگردهایی گذاشته می‌شود برای اینکه چگونه ایران را تحریم کنند و دل ملت را خالی کنند یا نفت را نخرند و کشتی‌ها را بیمه نکنند و در عین حال کالاهای خودشان را در کنار سبک زندگی غربی تبلیغ می‌کنند، یعنی از یک سو ملت را برای ارز و کالای خارجی تشویق می‌کنند و از سوی دیگر جلوی بازرگانی و اقتصاد ایران را با تحریم می‌گیرند.
حدادعادل با تاکید بر بازگشت به سبک زندگی اسلامی برای خارج شدن از این دایره باطل عنوان کرد: این مسئله آنقدر اهمیت دارد که اگر سال‌ها خطبای نماز جمعه در سراسر کشور سخنان خود را به توضیح و تبیین ابعاد سبک اسلامی زندگی اختصاص دهند مبالغه نشده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتباط شعار سال 93 و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: آوردن عنوان اقتصاد در شعار امسال امری غیرمنتظره نبود ولی ذکر نام فرهنگ در کنار اقتصاد با افزودن دو قید یعنی عزم ملی و مدیریت جهادی باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.
وی ادامه داد: فرهنگ اساس جامعه اسلامی و مایه حیات آن است؛ فرهنگ همان باور جمعی است که در این کشور فرهنگ اسلامی منشأ انقلاب هم شده است.
حدادعادل با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب فرهنگ برای جامعه در حکم هوا برای زندگی است، خاطرنشان کرد: ایشان در کنار اقتصاد بحث فرهنگ را هم مطرح کردند تا مبادا ما تصور کنیم توجه به مسئله اقتصاد باید ما را از توجه به فرهنگ غافل کند؛ شاید یک علت اینکه ایشان فرهنگ را کنار اقتصاد گذاشتند این بوده باشد که بعضی فکر کرده‌اند حالا که ما با آمریکایی‌ها و غربی‌ها یا همان 1+5 وارد مذاکره شده‌ایم پس خوب است از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی خودمان دست برداریم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ممکن است برخی در مجلات و روزنامه چیزهایی بگویند و این فکرها را کرده باشند ولی همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مشهد فرمودند برخی به دنبال این هستند که وابستگی اقتصادی به بیگانگان را موجه جلوه داده و تئوریزه کنند و استقلال را کمرنگ کنند؛ ایشان نگران این هستند که مبادا عده‌ای فکر کنند راه حل مشکلات اقتصادی ما کوتاه آمدن در عرصه ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است زیرا برخی طوری می‌گویند و می‌نویسند که باید دنباله‌رو آمریکایی‌ها و اقتصاد غربی‌ها باشیم و در حوزه اقتصاد غربی هماهنگ با اقتصاد آنها عمل کنیم.
وی با اشاره به عقیده برخی مبنی بر دست برداشتن از آرمان‌های اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی افزود: این بدان معناست که ظلم و جور آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم جهان از جمله فلسطین را انکار نکنیم؛ برخی فکر می‌کنند باید نسبت به جنایات آمریکا در منطقه و در جهان اسلام حساسیت کنونی را نداشته باشیم و آنچه در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه می‌شود نباید مورد پافشاری ما قرار گیرد یا اینکه از نظر ارزش‌های اخلاقی نباید حساسیت داشته باشیم ولی رهبر معظم انقلاب فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار داده‌اند تا بر عکس آنچه دیگران تبلیغ می‌کنند بگویند راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تمسک و پایداری بر فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی است.
حدادعادل خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی که برای پیشرفت دست از ارزش‌های خود برداشتند خسر الدنیا و آخرت شدند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به قیود عزم ملی و مدیریت جهادی در شعار امسال اشاره کرد و افزود: رهبری همه ملت ایران را مخاطب قرار داده‌اند به این معنا که برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی همه مردم باید احساس وظیفه کنند و هیچ کس نیست که در عرصه فرهنگ و اقتصاد خود را مخاطب نداند و مسئول نشناسد.
وی مدیریت جهادی را متوجه مدیران و مسئولان کشور دانست و تصریح کرد: هر کس در نظام اسلامی دارای سمت و مسئولیتی است باید مدیریتی جهادی برای تحقق اهداف اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
حدادعادل گفت: به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید مگر اینکه کشور در امنیت و آرامش باشد؛ این دو مهم لازمه رسیدن به این اهداف هستند و رهبر معظم انقلاب از روز اولی که دولت جدید بر سر کار آمده مرتب این معنا را تذکر داده‌اند؛ در این میان مخاطبان اصلی مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بوده‌اند و رهبری به آنها تذکر داده‌اند که فضای دانشگاه‌ها را به دور از اضطراب‌های سیاسی و آرام نگاه دارند تا علم و دانش کشور رونق بگیرد و اینکه نمایندگان در مجلس در انتخاب مسئولان و مدیران حساسیت دارند به همین دلیل بوده و توصیه ما به رئیس جمهور و وزرا این بوده که سعی کنند از کسانی که سابقه بد دارند و در فتنه 88 فعال بوده‌اند در مدیریت‌های حساس کشور استفاده نشود و مخصوصا در دانشگاه‌ها مراقب باشند کاری نکنند که مراکز آموزش عالی به وضعی که دشمنان انقلاب را خوشحال می‌کند باز گردند.
منبع: رجا
برچسب ها:
حدادعادل رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :