ترویج ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی راهکاری اساسی در مقابله با آسیبهای اجتماعی است

  • شناسه خبر: 5244
ترویج ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی راهکاری اساسی در مقابله با آسیبهای اجتماعی است

هشتمین جشنواره ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان کرمان با حضور آقای غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی ایران ، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین ، روز پنجشنبه اول خرداد ماه در شهر بهرمان رفسنجان افتتاح گردید. به گزارش “روراستی”  جعفری در مصاحبه اختصاصی با روراستی در […]

هشتمین جشنواره ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان کرمان با حضور آقای غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی ایران ، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین ، روز پنجشنبه اول خرداد ماه در شهر بهرمان رفسنجان افتتاح گردید.

به گزارش “روراستی”  جعفری در مصاحبه اختصاصی با روراستی در مورد جشنواره گفت: در هشمتین جشنواره ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان کرمان، در جهت تعامل بین فرهنگی که لازمه پویایی، رشد و بالندگی در عرصه فعالیتهای فدراسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی است، با هماهنگی مسئولین استان، از استانهای دیگر دعوت داشتیم تا بتوانیم در قالب این جشنواره از ارزشهای فرهنگی حاکم بر جامعه اسلامی صیانت داشته باشیم .

وی اشاره کرد : تنها رویکردی که بر این فعالیتها حاکم است فلسفه فرهنگی و انتقال میراث معنوی کشوراست، باید بپذیریم که تبیین کارکردهای علمی ورزشهای سنتی و بازیهای بومی و محلی می تواند در غالب یک راهبرد و یا راهکار اساسی در مقابله با آسیب های اجتماعی و به نوعی توانمند سازی جامعه و تربیت مدیران آینده کشور مد نظر قرار بگیرد.

نائب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی با بیان اینکه بازیهای بومی و محلی میراث فرهنگی است افزود: ما در این بخش قطعاً به فرصت های مطلوبی از باب حمایتهای بودجه ای و خصوصاً هم افزایی در بخش فرهنگ به صورت ویژه با وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش نیاز داریم.

جعفری گفت: باید پایان نامه های دانشجویی را هدایت کنیم و همچنین با هدف معرفی و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و تربیت نیروی انسانی  متخصص بایستی ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی را در غالب واحدهای موظفی در دانشگاه ها برنامه ریزی نماییم.

عضو کمیته اجرائی ITSGA تصریح کرد: ما باید در غالب سیاستهای آموزش و پرورش، ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی را به عنوان یک پایلوت برای هر مقطع در نظر گرفته تا بتوانیم از مواهب آموزشی آن بهره برداری کنیم.

در پایان رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی ایران از ثبت این جشنواره در تقویم فدراسیون و برگزاری جشنواره اقوام در روز عید مبعث در شهرستان گرمسار با حضور 10 قوم خبر داد و افزود: جشنواره اقوام در راستای تقارب فرهنگی و انسجام بین اقوام که خود سبب اقتدار ملی می گردد برگزار می شود. همچنین ایشان از برنامه ریزی و رایزنی با دولت جهت برگزاری جشنواره ملی ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی در هفته دولت در تهران خبر داد.

برچسب ها:
روراستی، رفسنجان، جشنواره، بازیهای بومی و محلی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :