پایان رایزنی ظریف و اشتون در استانبول

  • شناسه خبر: 5300
پایان رایزنی ظریف و اشتون در استانبول

رایزنی امروز وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در استانبول پایان یافت و قرار است شام کاری ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در سرکنسولگری ایران برگزار شود. به گزارش روراستی به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در رأس هیأتی در […]

رایزنی امروز وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در استانبول پایان یافت و قرار است شام کاری ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در سرکنسولگری ایران برگزار شود.
به گزارش روراستی به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در رأس هیأتی در مسیر عزیمت به الجزیره پایتخت الجزایر برای حضور در اجلاس میان دوره‌ای وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد، وارد استانبول شد و ساعت 16 به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) در محل کاخ چراغان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی پرداخت که ۲ ساعت و نیم به طول انجامید.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای و همچنین حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون و همچنین مسئول دفتر کاترین اشتون، در این دیدار حضور داشتند.

آنگونه که یک منبع مطلع به تیم مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد این گفت‌وگوها به منظور بررسی روند پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 صورت گرفته و فردا نیز ادامه دارد.

ظریف و اشتون قرار است ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی نیز بر سر میز شام در محل سرکنسولگری ایران در استانبول به رایزنی بپردازند.

پیش از این اعلام شده بود که قبل از پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای که قرار است از 26 تا 30 خرداد ماه در وین برگزار شود، ظریف و اشتون با یکدیگر دیدار کنند.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه استانبول هدف اصلی این سفر را شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهدها در الجزایر عنوان کرد و گفت: در مسیر این سفر در استانبول دیدار کوتاهی با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهیم داشت و در نشست با خانم اشتون فقط معاونان وی حضور دارند و این نشست جزیی از نشست 1+5 نیست

ظریف یادآور شد که به دلیل اینکه استانبول در مسیر سفر به الجزایر است، این شهر برای گفت‌وگو با اشتون انتخاب شده و هیأت اتحادیه اروپا نیز برای این مذاکرات به استانبول می‌آید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران فردا به الجزیره می‌رود تا در اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم خرداد ماه) در الجزایر برگزار شود، شرکت کند.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کند.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی ظریف مذاکره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :