شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در راستای کمک به تأمین مواد بهداشتی از قبیل ژل ضد عفونی کننده، مواد ضد عفونی کننده و ماسک در این شرایط بحرانی کشور ورود کردند.

به گزارش روراستی، سید حسین میردهقان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: در این شرایط بحرانی، پیشنهادی از طرف مدیر مرکز رشد دانشگاه داده شد و ما از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این دانشگاه درخواست کردیم که در زمینه تولید مواد و لوازمی که در این وضعیت می‌تواند مشکلی از مشکلات جامعه را در مقابله با ویروس کرونا برطرف کند، وارد شوند.

 وی عنوان کرد: مرکز رشد دانشگاه هم اعلام کرد که در این راستا حمایت لازم از قبیل تسهیلات و ودیعه‌ها و موارد دیگر انجام دهد که خوشبختانه چند شرکت از شرکت‌های مستقر در این مرکز اعلام آمادگی کردند و به‌صورت اضطراری جلسه‌ای با صندوق مرکز رشد و فناوری دانشگاه برگزار شد و طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

میردهقان گفت: کمک‌های اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده در اختیار شرکت‌ها قرار داده شد و شرکت‌ها کار خود را آغاز کردند و تولید مواد ضدعفونی کننده دست آغاز شد.

حسن رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) با قدردانی از همه کسانی که در راستای مبارزه با ویروس کرونا در حال تلاش هستند، بیان داشت: بعد از جلسه‌ای که با مرکز رشد دانشگاه برگزار شد، شرکت‌هایی در راستای رفع نیازهای مردم در مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: یک شرکت در حال تولید ژل ضدعفونی کننده دست و شرکت دیگری نیز در حال تولید اسپری ضد عفونی است.

رنجبرعسکری ابراز داشت: با تخصیص بودجه برای حمایت از این شرکت‌ها، خط تولید مواد اولیه مورد نیاز این دو شرکت، توسط یکی دیگر از شرکت‌ها در حال راه‌اندازی است که  تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان داشت: محصول چهارم که توسط این شرکت‌ها درحال تولید است، ماسک کربنی است که در حال تست‌های نهایی است و به‌زودی خط تولید آن نیز راه‌اندازی خواهد شد.

حسن هاشمی اظهار داشت: در این شرایط بحرانی بعد از آزمایش‌هایی که داشتیم توانستیم فرمولی را جهت تهیه ژل ضدعفونی کننده دست، به دست بیاوریم.

ظرفیت تولید ۱۵۰۰ بسته ژل ۷۰ گرمی در روز

مدیر شرکت آداس کربن ادامه داد: این ژل تولیدی، مجموعه‌ای از خواص ضدعفونی کنندگی و نرم‌کنندگی پوست را دارد و می‌تواند در حد دو ساعت پوست دست را استریل نگه دارد.

وی تصریح کرد: با ظرفیتی که الان در حال تولید هستیم می‌توانیم روزانه یک هزار و ۵۰۰ عدد از بسته‌بندی ۷۰ میلی لیتری این ژل تولید کنیم و  مشکل اصلی ما در تولید این ژل تأمین مواد اولیه است که دوستان درحال رایزنی برای تولید برخی مواد اولیه کمیاب این ژل هستند.