یادداشت///

تدبیر در رفسنجان زیر چرخ های سوزوکی+ مستندات

  • شناسه خبر: 54269
تدبیر در رفسنجان زیر چرخ های سوزوکی+ مستندات

مسائل و مشکلات زیادی در این شهرستان وجود دارد که مردم منتظر حل و فصل آن هستند و از یک مدیر انقلابی و بومی توقع هم همین است.

مسائل و مشکلات زیادی در این شهرستان وجود دارد که مردم منتظر حل و فصل آن هستند و از یک مدیر انقلابی و بومی توقع هم همین است.

به گزارش روراستی، فلسفه انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، خدمت به مستضعفان و محرومان توسط مدیران انقلابی و دلسوز است؛ امام خمینی (ره) رهبر این انقلاب، جهموری اسلامی را برای پا برهنگان به وجود آورد و فلسفه وجودی انقلاب همین مردم بودند و کار برای مردم و مسئولان و مدیران را ملزم به خدمت به مردم کردند که در این زمینه مدیران انقلابی کم نبودند.

اما امروز  آیا به اهداف انقلاب رسیدیم که مدیران انقلابی و دلسوز پای کار باشند؛ انقلابی بودن صرف یقه بسته و جای مهر بر پیشانی و گرفتن تسبیح در دست و خواندن نماز اول وقت در نمازخانه اداره نیست، البته اینجا طعنه به شخص خاصی نیست؛ انقلابی بودن یعنی امانتداری، خدمت خالصانه برای مردم، خدمتی که یک مدیر آن را وظیفه خود بداند و برای انجام آن سر از پا نشناسد، انقلابی بودن بدین معناست که یک مدیر اختیاراتش را دست زیرمجموعه خود ندهد و خودش اختیاردار امور باشد و بر اساس مصلحت جامعه تصمیم بگیرد نه شخص، انقلابی بودن یعنی مدیر خاکی و مخلص.

منتظر بازگرداندن لوازم خارج شده از رفسنجان هستیم

در اینجا می خواهیم نگاهی به اوضاع شهرستان رفسنجان پس از علیار اسکندری و کارهایی که بر زمین مانده داشته باشیم، همان فرمانداری که حرف و حدیث های زیادی داشت و خاطراتی از خود بر جای گذاشت که هیچ گاه از خاطره ها پاک نمی شود؛  از بردن خودرو متعلق به بیت المال که توسط روراستی با درج یک گزارش به همراه ارائه مستندات، پس از هفته ها برگردانده شد تا لوازمی که هنوز قرار است برگردانند از شاهکارهای او بود که می طلبد طبق تذکرات و خواسته های قبلی که از فرماندار فعلی داشتیم و بر آن مصرّ هستیم، به این موضوع رسیدگی کند و لوازمی که در دوران اسکندری از رفسنجان خارج شده، سرجایش برگردانده شود.(مستندات نزد روراستی موجود است)

جای خالی مدیران خاکی حس می شود

از موضوع دیگر اینکه قطعه زمینی چند هکتاری متعلق به اوقاف بوده توسط چند نفر آدم سرشناس تصرف شده و غیر قانونی از نظر محیط زیست و بهداشت در حال فعالیت است(کوره آجر و آهک پزی) ضمن اینکه بدون پروانه ساخته شده و گزارش سرپرست واحد تخلفات ساختمانی دهیاری ها هم در این خصوص انجام شده که در کمیسیون ماده ۹۹ این فرد ۱۷۸ هزار و ۸۰۰  تومان جریمه می شود!!؛ که هم مبلغ جریمه تعجب آور است هم ادامه این فعالیت غیر قانونی که جلوی چشم دهیار منطقه هم در حال انجام است که بگذریم، می رسیم به خودروی سوزوکی که  از مجتمع مس به همراه راننده تحویل گرفته شده که روزانه هزینه های زیادی هم بابت آن صرف می شود در حالی که فرمانداری خودروهایی به همراه راننده دارد که می توانست از آن استفاده کرد و این همه هزینه تراشی نشود و پولی که بابت این تجملگرایی صرف می شود در جایی به نفع مردم شهرستان هزینه کند.

از طرفی رفت و آمد مدیر مجتمع مس سرچشمه با خودرو پارس هم در کمال تواضع در اینجا تعجب آور است در حالی که می توانست با همین سوزوکی متعلق به شرکت خودشان رفت و آمد کند.

سخن گفتن از بازنشستگی مدیر نظارت بر پیمانکاران مجتمع مس سرچشمه که اهل رفسنجان است هم با جایگزین کردن یک مسئول غیربومی و احتمال متضرر شدن رفسنجانی ها در این مقطع هم خالی از لطف نیست، رفسنجان که بیشترین خسارات و تبعات از مس را دارد اما کمترین سهم را از مدیریت آن برده که شاید نمک گیر شدن نگذاشته در این خصوص اعتراضی صوت گیرد و هر جا به جایی که می خواهند انجام می دهند.

اما پس از سالها با تلاشی که صورت گرفت آزمون مس برگزار شد اما هنوز خبری از نتایج آن نیست که پیگیری برای این مهم از واجبات است ضمن اینکه بحث کرونا نباید مانع از اعلام این نتایج شود و احتمالا به بهانه درگیری با کرونا اینگونه کارها بر زمین بماند.

از دست دادن نیروهای کارآمد و گماشتن نیروی غیربومی بر پایه چه منطقی

در این دوره، مهندس حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی  یکی از بهترین مدیران شهرستان در طول دوران انقلاب که تمام کشاورزان شهرستان به این موضوع اذعان دارند، از رفسنجان رفت که توقع می رفت از این رفتن ممانعت شود تا سایه چنین سرمایه  ارزشمندی همچنان بر سر کشاورزی شهرستان که مهمترین موضوع است، بماند.

رضایی از نظر تخصص و کارکشتگی در حوزه کشاورزی از پسته گرفته تا زعفران و دیگر محصولات در کنار کشاورزان یک موهبتی بود که متاسفانه مسئولان ارشد شهرستان قدرش را ندانستند و به راحتی چنین نیروی ارزشمندی را از دست دادیم.

همچنین انتصاب نیروهای غیربومی از دانشگاه پیام نور گرفته تا سایر مدیران غیربومی و انتخاب معاون سیاسی اجتماعی در فاصله چند روز مانده به روز انتخابات در سایه چه تدبیری و بر پایه چه منطقی صورت گرفته الله اعلم.

مسائل و مشکلات زیادی در این شهرستان وجود دارد که نمونه بارز آن بحران آب است و سالها این شهرستان از خشکسالی رنج می برد، تابستان گذشته را در بدترین شرایط گذراندیم که قرار بود تا بهمن ماه سال گذشته مخزن ۱۵میلیون متر مکعبی آب راه اندازی شود که طبق گفته های چرخ انداز مدیرعامل شرکت آبفا که در جلسه هفته گذشته مطرح کرد، به شهریور موکل شده است که در آن زمان هم تابستان تمام شده و بحران را پشت سر گذاشتیم پس تابستانی بدتر از سال گذشته در انتظارمان است.

بلاتکلیفی مجموعه حاج آقاعلی با هزینه چند میلیاردی که در آن صرف شد و در آخر هم بدون هیچ نتیجه ای ماند و اکنون متولی خاصی هم ندارد و پاسکاری می شود، دیگر گزینه ای است که مربوط به همه مردم رفسنجان است که مردم منتظر حل و فصل آن هستند و از یک مدیر انقلابی و بومی توقع هم همین است.

و اما نکته مهم اینکه انتقادپذیری از خصوصیات یک مدیر انقلابی است با این حال شاید این مطالب مجددا موجب شود راه ندادن خبرنگار روراستی به فرمانداری را به دنبال داشته باشد.

علی برکت الله

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
خانه حاج آقاعلی رفسنجان سوزوکی ویتارا فرماندار نوش آباد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :