به همت پایگاه امام علی (ع) بسیج اصناف سازمان تاکسیرانی در ایام تعطیلات ناشی از کرونا و بیکاری قشر تاکسیران، تعداد ۵۰۰ عدد روغن موتور بین تاکسی‌داران و ۷۰۰ روغن موتور بین آژانس‌ها توزیع شد.

 به گزارش روراستی، تقی‌زاده فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان رفسنجان اظهار داشت: پایگاه امام علی (ع) سازمان تاکسیرانی رفسنجان، بسته حمایتی «روغن موتور» به ۵۰۰ نفر از تاکسی‌داران و تعداد ۷۰۰ روغن موتور به آژانس‌های شهرستان که مبلغ هر روغن ۶۰ هزار تومان بود، به همت سازمان تاکسیرانی توزیع کرد.

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان رفسنجان ادامه داد: سبد غذایی به ارزش هر سبد ۴۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ سرپرست خانوار تاکسیرانی و ۲۵۰ سرپرست از آژانس‌ها دیگر اقداماتی بود که با رایزنی پایگاه بسیج اصناف و کمک سازمان تاکسیرانی در ایامی که جامعه در قرنطینه بود و قشر تاکسی‌ران از این ویروس منحوس ضربات زیادی دیدند، توزیع شد.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد سپاه پاسداران رفسنجان به فرمانداری، مبنی بر استفاده از معلمان و اشخاصی که بتوانند مردم را در رعایت مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی و…  توجیه کنند، مدیر آموزش و پرورش از این طرح استقبال کرد که این پیشنهاد می‌تواند در کل کشور الگو و اجرایی شود.

وی با اشاره به اقدامات پایگاه ولی‌عصر (عج) کامیون داران ابراز داشت: به همت رئیس اتحادیه کامیون‌داران شهرستان ضدعفونی تمام پایانه بار و کامیون‌ها انجام شد و توزیع ماسک رایگان به همه کامیون‌دارهای شهرستان نیز دیگر اقدام این پایگاه بود.

 تقی‌زاده رایزنی بسیج اصناف برای بخشیدن کرایه مغازه‌ها را یادآور شد و گفت: حدود ده‌ها نفر کرایه مغازه‌های خود را به‌مدت یک ماه به مستاجران بخشیدند و همچنین پرداخت تعدادی از کرایه مغازه‌داران برای کسانی که سرپرست خانه بودند و مستاجران توان پرداخت کرایه مغازه را نداشتند که عمدتا خانم هستند، به صاحبان مغازه هم به کمک خیران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد زیادی بسته غذایی بین اصناف آسیب‌دیده از تعطیلات کرونایی توزیع شد.

  تقی‌زاده در ادامه این گفت‌وگو از کمک به منطقه سیل زده زهکلوت یاد کرد و عنوان داشت: در این زمینه ۱۰ تن آرد به ارزش ۸ میلیون تومان، ۵۰۰ متر کاشی و سرامیک به ارزش ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک تریلر بلوک به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کمک خیران به این منطقه ارسال شد.

انتهای پیام/