رژیم صهیونیستی: امریکا مقصر آشوب های عراق است

  • شناسه خبر: 5485
رژیم صهیونیستی: امریکا مقصر آشوب های عراق است

رژیم صهیونیستی که از تحولات منطقه –مخصوصا با احتمال دخالت ایران- به شدت احساس نگرانی می کند و امنیت خود را در مخاطره می بیند، معتقد است استفاده ی قابل تامل کاخ سفید از قدرت نظامی در عراق در زمان اشغال این کشور، و رها کردن یکباره ی آن به حال خود و عدم تحقق […]

رژیم صهیونیستی که از تحولات منطقه –مخصوصا با احتمال دخالت ایران- به شدت احساس نگرانی می کند و امنیت خود را در مخاطره می بیند، معتقد است استفاده ی قابل تامل کاخ سفید از قدرت نظامی در عراق در زمان اشغال این کشور، و رها کردن یکباره ی آن به حال خود و عدم تحقق وعده ی از بین بردن تروریسم موجب بروز چنین آشوب هایی در عراق شده است.

به گزارش روراستی، در حالیکه حتی تحلیلگران رژیم غاصب اسرائیل نیز به نوعی کاخ سفید را عامل آشوب های اخیر عراق می دانند، اما مقامات امریکایی در موضع گیری های عجیب تقصیر را متوجه ایران دانستند! روز گذشته (جمعه) یک مقام نظامی ایالات متحده عنوان کرد: “ما نشانه های نگران کننده ای از دخالت ایران در افزایش درگیری ها در عراق می بینیم.” این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با فاکس نیوز با عنوان کردن این مدعا که امریکا در عراق دخالت نظامی نخواهد کرد، تلاش ایران برای حمایت از ملت بی پناه و حرم اهل بیت علیهم السلام را مرادف فتنه انگیزی در عراق دانست. از سویی، اکثر کارشناسان مسائل غرب آسیا، داعش را گروهی می دانند که همانند القاعده با چراغ سبز و حتی حمایت های کاخ سفید موجودیت پیدا کردند. فاکس نیوز با اعلام نگرانی از دخالت سپاه پاسداران مخصوصا شاخه ی قدس در عراق افزود: “سپاه ایران با مدیریت قاسم سلیمانی به بهانه ی حفاظت از حرم های مقدس در نجف و کربلا، از مرزهای سوریه محافظت می کند.” این ادعا در حالی است که ایران برای دفاع از کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در تقابل هستند هیچگاه نیاز به بهانه جویی و پنهانکاری نداشته است. در همین حال رسانه ها و مقامات اسرائیلی امریکا را مقصر اصلی وضعیت عراق خواندند. رژیم صهیونیستی که از تحولات منطقه –مخصوصا با احتمال دخالت ایران- به شدت احساس نگرانی می کند و امنیت خود را در مخاطره می بیند، معتقد است استفاده ی قابل تامل کاخ سفید از قدرت نظامی در عراق در زمان اشغال این کشور، و رها کردن یکباره ی آن به حال خود و عدم تحقق وعده ی از بین بردن تروریسم موجب بروز چنین آشوب هایی در عراق شده است. زیرا از سویی اگرچه از تمام قدرت نظامی خود در طول زمان حضور در عراق استفاده کرده بود اما رها کردن آن –به زعم اسرائیل- موجب گردید تا گروه های تروریستی همچنان به فعالیت های خود ادامه دهند. اما هر ذهن بیداری اذعان خواهد کرد که امریکا تعمدا دست تروریست های چند ملیتی را در مناطقی مانند عراق، افغانستان، سوریه و … باز گذاشته است و اگرچه اکنون کنترل اوضاع از دست خودش نیز خارج گردیده است اما برای رسیدن به اهداف خود به وجود آنان نیازمند است. با شروع تنش های عراق موجی رسانه ای در غرب، سعی بر این دارد تا بین افراطیون حیوان صفت داعش و جریان انقلابی در ایران که از آن هم تعبیر به افراطی می کنند پیوند برقرار نماید. از سویی دیگر، برخی کارشناسان از احتمال همکاری ایران و امریکا در رفع بحران عراق خبر دادند. این در حالی است که برخی دیگر هشدار داده اند شاید ایران در عراق با امریکا نیز درگیر شود. رسانه ها نیز طبق معمول با سوء استفاده از گمانه زنی های اینچنینی به تلاش برای ارتباط دادن این احتمالات با پرونده هسته ای ایران پرداختند.

برچسب ها:
آمریکا داعش رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :