امام جمعه رفسنجان:

مصرف بی رویه آب در ادارات اصلاح شود

  • شناسه خبر: 55107
مصرف بی رویه آب در ادارات اصلاح شود

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه ادارات زیاد آب مصرف می‌کنند، گفت: ادارات در مصرف آب صرفه‌جویی کنند دلیل ندارد در ادارات گل‌های زینتی باشد و مرتب آب بخورند اما مردم در خانه آب برای وضو و مسائل بهداشتی نداشته باشند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه ادارات زیاد آب مصرف می‌کنند، گفت: ادارات در مصرف آب صرفه‌جویی کنند دلیل ندارد در ادارات گل‌های زینتی باشد و مرتب آب بخورند اما مردم در خانه آب برای وضو و مسائل بهداشتی نداشته باشند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: اعتقاد به امامت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در آموزه‌های دینی جایگاه ممتازی دارد بدین معنا که هرکس معتقد به امامت امام رضا باشد شیعه دوازده امامی‌ست.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: معاد در اصول دین، نماز و روزه در فروع دین هستند اما امامت، هم در اصول دین هم در فروع دین آمده است اگر امامت را هم در اصول دین هم در فروع دین قرار دادیم ریشه در کلام امام رضا (ع) داریم.

وی با اشاره به اینکه ائمه ما با رویکرد قوی سیاستمدارانه به میدان آمدند، تصریح کرد: مسئولان ما باید بتوانند این درس‌ها را بیاموزند.

خطیب جمعه رفسنجان بیان کرد: سالروز سقوط هواپیمای مسافربری که با موشک آمریکا ساقط شد و تعداد زیادی انسان کشتند را گرامی می‌داریم، در حالی که دولت آمریکا دم از حقوق بشر هم می‌زنند نه تنها آمریکا بلکه اروپایی‌ها هم این حمله ددمنشانه را محکوم نکردند اگر امروز مردم آمریکا و اروپا حقوق انسانی خود را درخواست می‌کنند برای این است که در پرونده سیاه ضد حقوق بشر آمریکا این جنایات شاخص وجود دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ابراز داشت: بیماری کرونا را جدی بگیرید، فاصله اجتماعی را باید رعایت کنید و حتما ماسک استفاده کنید، اقتصاد و رفت و آمد را نمی‌توان تعطیل کرد بلکه با رعایت مسائل بهداشتی باید به زندگی ادامه دهیم.

عسکری به وضعیت آب در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و افزود: خیلی‌ها با مشکل کم آبی و قطعی آب مواجه هستیم اگرچه مشکل آب وجود دارد اما مسئولان دست روی دست نگذاشتند و در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکل هستند؛ حدود ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه مورد نیاز شهر است اما ثانیه‌ای ۵۹۰ لیتر تولید می‌شود یعنی هر ثانیه حدود ۱۶۰ لیتر آب کمبود است.

وی ادامه داد: دو روز گذشته وضع بدتر بود، دو موتور در بردسیر خراب شده بودند که اصلاح شدند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: ادارات در مصرف آب صرفه‌جویی کنند دلیل ندارد در ادارات گل‌های زینتی باشد و مرتب آب بخورند اما مردم در خانه آب برای وضو و مسائل بهداشتی نداشته باشند.

وی ابراز داشت: مقایسه کنیم روزهایی که ادارات باز هستند آب چقدر مصرف می‌شود و روزهایی که ادارات فعال هستند چقدر، ادارات زیاده‌روی می‌کنند چون پولی نباید بپردازند.

عسکری عنوان کرد: دو چاه با دبی ۵۰ لیتر بر ثانیه در مدار قرار گرفته قرار است، دو موتور در تیر و مرداد وارد مدار شود که کمی وضع آب بهتر خواهد شد در این زمینه مسئولان سرچشمه به  کمک آمدند که در بحث خرید تجهیزات همکاری کنند.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: اگر هر کس ۲۰ درصد در این شرایط صرفه‌جویی کند و کارهای غیرضروری مثل شست‌وشوی حیاط و خودرو و… را کنار بگذارد، همچنین عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز صورت گیرد این‌ها می‌تواند کمک کند، ضمن اینکه مردم بر درختان اولویت دارند.

وی بر قانون‌مند کردن انشعابات آب تأکید کرد و گفت: حدود دو هزار انشعاب غیرمجاز در رفسنجان شناسایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب ادارات امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :