مدیرعامل انجمن پسته ایران مطرح کرد:

کاهش فشار سم از باغات پسته با استفاده از گوگرد/گوگردپاشی در ۵۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان

  • شناسه خبر: 55238
کاهش فشار سم از باغات پسته با استفاده از گوگرد/گوگردپاشی در ۵۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان

مدیرعامل انجمن پسته ایران گفت: با ورود گوگرد، دو، سه سالی است که باغداران استفاده کردند و روی مغز کال و رسیده چیزی از باقی‌مانده آن روی محصول نشان داده نشده و محصولی بدون سم تولید شده است.

به گزارش روراستی، حسین رضایی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد باغات پسته کشور در استان کرمان واقع شده و بیشتر سطح بارور است، کوددهی در این زمان بسیار مهم است به ویژه کودهای پتاسه کمک می‌کند که باغات به خوبی تغذیه شوند.

مدیرعامل انجمن پسته ایران ادامه داد: کودهای سولوپتاس ۱۰۰ درصد قابل حل در آب و مناسب برای این زمان است.

وی با اشاره به موضوع نمونه‌برداری از برگ، تصریح کرد: کارهای تغذیه‌ای را باید بر اساس الگویی انجام دهیم که از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مردادماه با نمونه‌برداری از برگ انجام و کمبودهای درختی را پی می‌بریم.

رضایی با اشاره به اینکه سال‌هاست که محصول با آفات درگیر است و جمعیت آفت پسیل بالاست، بیان کرد: با ورود گوگرد، دو، سه سالی است که باغداران استفاده کردند و روی مغز کال و رسیده چیزی از باقی‌مانده آن روی محصول نشان داده نشده و محصولی بدون سم تولید شده است که بیشتر باغداران مجرب به سمت استفاده از گوگرد رفتند و جواب گرفتند و فشار سم از روی باغات برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آفت پسیل خسارت زیادی دارد و تا دو، سه سال آینده محصول را تحت تأثیر قرار می دهد،عنوان کرد: سال گذشته در رفسنجان نزدیک به ۵۰ هزار هکتار گوگردپاشی انجام شد و در شهرستان انار در ۱۵ هکتار که به خوبی آفات کنترل شد و این روش دوام زیادی دارد.

برچسب ها:
پسته رفسنجان سم کشاورز گوگرد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :