معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

کرونا در رفسنجان ۲۲ قربانی گرفت/استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری

  • شناسه خبر: 55245
کرونا در رفسنجان ۲۲ قربانی گرفت/استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: تا الان ۲۲ نفر با میانگین سنی ۷۱ سال در حوزه علوم پزشکی رفسنجان بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: تا الان ۲۲ نفر با میانگین سنی ۷۱ سال در حوزه علوم پزشکی رفسنجان بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

به گزارش روراستی، احمد جمالی‌زاده در نشست خبری با موضوع آخرین آمار و وضعیت کرونا در حوزه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر خود نقش اساسی و مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا ایفا می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: تا امروز صبح موارد مثبت کرونا در حوزه علوم پزشکی رفسنجان  ۹۱۲ مورد بوده که ۸۲۸ مورد مربوط به رفسنجان و ۸۴ مورد مربوط به شهرستان انار است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد مبتلایان خانم و ۵۱ درصد آقایان هستند، افزود: ۴۳ نفر از کادر بهداشت و درمان در این مدت به کرونا مبتلا شدند.

جمالی‌زاده اضافه کرد: میانگین سنی مبتلایان کرونا ۴۲ سال است که از نوزاد تا سالمند به این بیماری مبتلا شدند و از میان تست‌های مثبت ۶۸۳ نفر ایرانی و ۲۲۹ نفر از اتباع افغانستانی بودند.

وی با اشاره به اینکه موارد بستری تا صبح امروز ۲۶ مورد است که ۵ نفر با حال وخیم در آی سی یو هستند، گفت: تا الان ۲۲ نفر با میانگین سنی ۷۱ سال بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: عمده موارد ابتلا شرکت در مراسم‌ها و یا انتقال در محل کار صورت گرفته و مواد اخیر فامیل بودند که نشان می‌دهد ارتباط و مهمانی‌های خانوادگی از عوامل مهمی است که باید جدی گرفته شود و کاهش یابد تا زنجیره انتقال را نداشته باشیم و در واقع نگرانی اصلی ما از دورهمی‌های خانوادگی‌ست.

وی با تأکید بر اینکه مراقبت از کودکان چون ممکن است ناقل باشند و در اثر ارتباط با افراد پرخطر و سالمند او را مبتلا کنند، تصریح کرد: همه افراد اعم از کودک و بزرگسال و کل جامعه باید نسبت به استفاده از ماسک اهتمام بورزند.

جمالی‌زاده نمونه‌گیری از افراد علامت‌دار و پرخطر و زنان باردار و افراد سالمند دارای زمینه بیماری را یادآور شد و بیان کرد: نمونه‌گیری در مراکز کریم‌آباد محقق شهررفسنجان، بهرمان و کشکوئیه انجام می‌شود.

وی به برخی از مصوبات ملی، استانی و شهرستانی ستاد کرونا اشاره کرد و شرایط شهرستان را نسبت به برخی نقاط استان بهتر عنوان کرد و گفت: تشدید نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی را در دستور کار داریم و بر اساس مصوبات ستاد کرونا گشت ویژه کووید ۱۹ تشکیل شده و هر دستگاهی موظف شده زیرمجموعه خود را نظارت کند و دانشگاه علوم پزشکی نظارت خود بر مطب‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها را به طور جدی دنبال می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تجمعات، خطر ابتلا را افزایش می‌دهد و فعالیت کلیه قهوه‌خانه‌ها اعم از علنی و زیرزمینی غیرمجاز است، ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری مراسم ترحیم در مساجد ممنوع است خوشبختانه این مورد رعایت می‌شود، در آرامستان‌ها هم مداحی و نشستن طولانی برای مراسم ترحیم را غیرمجاز اعلام کردیم و پذیرایی در آرامستان‌ها هم ممنوع است.

وی تأکید کرد: کارکنان ادارات و دستگاه‌ها باید الزاما ماسک بزنند و اصناف و فروشندگان هم باید از ماسک استفاده کنند، ضمن اینکه ارائه خدمات به افراد منوط به استفاده از ماسک است.

جمالی‌زاده در ادامه به موضوع استفاده تالارها از نیمی از ظرفیت خود اشاره کرد و سقف مهمان در تالارها را ۵۰۰ نفر عنوان کرد که مراسم‌ها هم با حضور مامور بهداشت برگزار می‌شود.

وی از بازرسی از بیش از چهار هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ و ۱۳ هزار و ۶۰۰ بازدید از اول اسفند تا کنون از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی سخن به میان آورد و ابراز داشت: ۴ هزار و ۶۵۰ مورد بازدید از اماکن عمومی مانند مساجد، پمپ بنزین‌ها و… انجام شده و این بازدیدها به تعطیلی ۲۱۱ مورد از صنوف مختلف به دلیل تخلفات و پلمب ۱۳۸ مورد از امکان عمومی منجر شد.

جمالی‌زاده همچنان استفاده از ماسک را بهترین راه پیشگیری دانست و فشار خون بالا را در صدر بیماری‌‌های زمینه‌ای عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در رفسنجان استفاده از ماسک نسبتا خوب است و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

جمالی‌زاده گفت: اهدای پلاسما جزء برنامه‌ها ما است که به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
احمد جمالی زاده بیمار علوم پزشکی کرونا ماسک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :