کمک مومنانه؛

مهمان نوازی مومنانه مسجد ۱۴ معصوم جنت آباد از عزاداران حسینی

  • شناسه خبر: 55983
مهمان نوازی مومنانه مسجد ۱۴ معصوم جنت آباد از عزاداران حسینی

هیئت‌امنای مسجد ۱۴ معصوم جنت‌آباد رفسنجان امسال غذای نذری را در قالب بسته‌های غذایی خام در بین اهالی روستا توزیع می‌کند.

هیئت‌امنای مسجد ۱۴ معصوم جنت‌آباد رفسنجان امسال غذای نذری را در قالب بسته‌های غذایی خام در بین اهالی روستا توزیع می‌کند.

به گزارش روراستی، این روزها نام حسین در هر کوی و برزن بیش از بیش جلوه می‌کند و شهر و روستا در عزایش سیاه‌پوش شده است.

در مساجد و تکایا که در سال‌های قبل بوی غذای نذری‌شان فضای شهر را پر کرده بود امسال با تمکین به شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا طبخ غذا به‌صورت محدود انجام می‌شود اما نه تنها نذری‌ها کم نشده بلکه بیشتر از سال‌های گذشته هم به چشم می‌خورد و به صورت بسته‌های معیشتی در بین مردم توزیع می‌شود.

بعضی مساجد و حسینیه‌ها هم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی غذای نذری طبخ و توزیع می‌کنند.

اما در گوشه‌ای از این شهر روستایی قرار گرفته که مردمانی مومن و متدین و عاشق اباعبدالله‌الحسین (ع) دارد که هرساله میزبان اهالی روستا و روستاهای همجوار خود هستند و میهمانان خود را سر سفره نذری امام حسین (ع) می‌نشانند و از آنها پذیرایی می‌کنند.

امسال اگرچه بیماری کرونا نگذاشته این سفره پهن شود اما هیئت‌امنای مسجد چهارده معصوم روستا میهمانان هرساله خود را فراموش نکردند و به رسم ادب و میهمان‌نوازی بسته‌های غذایی نذری را برای اهالی روستا آماده کرده‌اند.

بشارت، مسئول هیئت‌امنای مسجد چهارده معصوم جنت‌آباد اظهار کرد: امسال با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا تصمیم گرفتیم به جای طبخ و توزیع غذای گرم بسته‌های غذایی نذری به‌صورت خام در بین اهالی روستا توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: به همراه همه اعضای هیئت‌امنای مسجد و خیران موفق شدیم ۱۳۵ بسته کالا شامل مواد غذایی خام تهیه کنیم.

بشارت ادامه داد: هر بسته غذایی نذری به ارزش ۲۱۰ هزار تومان است که در مجموع ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان برای این نذری‌ها جمع‌آوری و هزینه شده که امیدواریم امام حسین (ع) از ما بپذیرد.

مسئول هیئت‌امنای مسجد چهارده معصوم روستای جنت‌آباد از تداوم این نذری‌ها و توزیع در بین اهالی و عزاداران امام حسین (ع) خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام حسین جنب آباد رفسنجان محرم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کاظم محمدیان نژاد

    با سلام و خسته نباشید اینها بسته های غذایی نذری امام حسینی بودند که با احترام بین همه مردم روستا، فقیر و غنی، اهدا شد، فرق است بین بسته معیشتی با بسته های نذری لطفا اصلاح بفرمایید. اجرتان با آقا ابا عبدالله الحسین (ع)