در ستاد کرونا مطرح شد؛

از ممنوعیت تجمع کارگران فصلی رفسنجان در پارک ها تا کددارشدن کارگران پسته چینی

  • شناسه خبر: 56168
از ممنوعیت تجمع کارگران فصلی رفسنجان در پارک ها تا کددارشدن کارگران پسته چینی

با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت پسته این شهرستان خود را آماده می‌کند تا به بهترین نحو میزبان هموطنانی باشد که برای برداشت پسته به کمک باغداران می‌آیند.

با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت پسته این شهرستان خود را آماده می‌کند تا به بهترین نحو میزبان هموطنانی باشد که برای برداشت پسته به کمک باغداران می‌آیند.
به گزارش روراستی، این شهرستان خود را آماده برداشت طلای سبز کرده و امسال با توجه به بیماری کرونا شرایط ویژه‌ای در شهرستان حاکم شده که مسؤولان را به اندیشیدن تدابیری وا داشته تا بتوانند با کمترین مشکل برداشت محصول پسته را به سرانجام برسانند که در جلسه ستاد کرونا برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این خصوص مطرح شد.
از آنجا که هرساله رفسنجان میزبان تعداد زیادی کارگر غیربومی از شهرهای استان و استان‌های جنوبی و شرقی بوده و این میهمانان در سطح شهر، در پارک‌ها و سایر معابر اقامت می‌کردند، امسال محلی برای اسکان این تلاش‌گران عرصه کشاورزی آماده شده است، محلی که بتوانند بدون دغدغه جا و مکان در امر کشاورزی باغداران را یاری برسانند.
به گفته مجید فصیحی‌هرندی فرماندار شهرستان رفسنجان در کنار تابلو و بنرهای راهنمایی که محل اسکان کارگران را به نمایش گذاشته باید پیام خوش‌آمدگویی هم عنوان شود چراکه ایت کارگران هموطنان ما هستند و در برداشت محصول به ما کمک می‌کنند.
فرماندار رفسنجان نیاز روزانه به ۲۰ هزار نفر تا ۲۵ هزار نفر را برای برداشت پسته ذکر کرد و ادامه داد: هر یک از کارگران کد دریافت می‌کنند و در محل اسکان موقت مستقر می‌شوند.
تجمع کارگران فصلی در پارک‌ها ممنوع است
امسال تجمع و تردد در سطح شهر و پارک‌ها توسط کارگران غیربومی ممنوع است اما شهرداری پارکینگ شهربازی را آماده کرده که در فضای ۹ هزار متر مربع ایجاد شده است.
محمد مختاری معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان از ایجاد ۵ چشمه سرویس بهداشتی و دو حمام خبر داد و گفت: محلی برای شست‌وشوی ظروف و لباس کارگران در نظر گرفته شده و شبکه آبرسانی و روشنایی این محل هم فراهم شده است.
وی ادامه داد: برای استقرار نیروی انتظامی هم کانکس مناسبی تهیه شده است.
مختاری با ذکر این مطلب که باغداران برای تأمین نیروی مورد نیاز خود به محل اسکان موقت کارگران فصلی مراجعه کنند، عنوان کرد: از دیروز جمعیت این کارگران به رفسنجان رو به افزایش است.
حاج‌جعفری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان هم در رابطه با کد کارگران فصلی گفت: این کد برای ساماندهی کارگران فصلی بوده که برای سال‌های آینده به‌عنوان بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اما تمهیدات امنیتی انتظامی و کنترل ورودی و خروجی‌های شهرستان ازجمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
انتهای پیام/

برچسب ها:
پارک پسته رفسنجان کاگران فصلی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :