مدیرکل راه و شهرسازی کرمان:

ایجاد کمربندی شرقی در رفسنجان ضروری است

  • شناسه خبر: 56630
ایجاد کمربندی شرقی در رفسنجان ضروری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص ایجاد کمربندی شرقی رفسنجان گفت: وجود تانکرها و خودروهای سنگین داخل معابرداخلی شهر مورد زیبنده‌ای نیست و حتما ایمنی مردم را به مخاطره می‌اندازد و نیاز به کمربندی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید کمک کنیم از همه مسیرهایی که وجود دارد بتوانیم سهل‌الوصول‌تر احداث کمربندی شرقی در رفسنجان را علمیاتی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص ایجاد کمربندی شرقی رفسنجان گفت: وجود تانکرها و خودروهای سنگین داخل معابرداخلی شهر مورد زیبنده‌ای نیست و حتما ایمنی مردم را به مخاطره می‌اندازد و نیاز به کمربندی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید کمک کنیم از همه مسیرهایی که وجود دارد بتوانیم سهل‌الوصول‌تر احداث کمربندی شرقی در رفسنجان را علمیاتی کنیم.

به گزارش روراستی، علی حاجی‌زاده امروز در حاشیه بازدید از راه‌های رفسنجان و محور کمربندی شرقی این شهرستان اظهار داشت: حدود ۲۲ سال پیش تنها راهی که در استان کرمان به صورت دوبانده بود جاده کرمان- باغین و یک قسمت هم بین بم و بروات بود که شهرداری آن را ایجاد کرده بود و پس آن بلافاصله اولین جاده‌ای که باند دوم آن شروع شد باغین به سمت رفسنجان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده‌های چهارخطه در استان داریم و از این حیث رتبه خیلی بالایی در استان‌ها داریم و در شبکه راه‌های استان تقریبا حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیاز داریم باند دوم بسازیم تا تمام راه‌های شبکه اصلی تبدیل به چهارخطه شود، جاده‌های دوبانده از ایمنی بالایی برخوردار بوده و نقش خیلی خوبی در کاهش تصادفات و تلفات دارند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی ۱۰۰ درصد متکی به منابع دولتی است و هیچ منابعی در بحث راه‌ها ندارد ظرفیت خوبی در سال‌های اخیر به ویژه امسال در قانون بودجه ایجاد شده که باید تلاش کنیم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی در خصوص ایجاد کمربندی شرقی رفسنجان تصریح کرد: وجود تانکرها داخل معابرداخلی شهر مورد زیبنده‌ای نیست و حتما ایمنی مردم را به مخاطره می‌اندازد و نیاز به کمربندی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید کمک کنیم از همه مسیرهایی که وجود دارد بتوانیم سهل‌الوصول‌تر احداث این جاده را علمیاتی کنیم.

حاجی‌زاده ابراز داشت: در تبصره ۱۹ قانون بودجه یکی از راه‌های تأمین این منابع بوده و خیران هم در رفسنجان که پیشتاز هستند راه‌های وستایی زیادی در رفسنجان و منطقه نوق ایجاد کردند، نقطه امیدی‌ست که می‌توانیم از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

وی در خصوص حقوق دولتی معادن گفت: اگر این امکان فراهم باشد آمادگی ما ۱۰۰ درصد است هم برای کمربند شرقی هم باند دوم جاده رفسنجان و  زرند که البته مسیر قانونی آن هم باید طی شود، کارها را عملیاتی کنیم.

مدیرکل راه و سازی استان کرمان بیان داشت: راه‌های روستایی بر اساس تصویب شورای عالی اداری کشور به پشنهاد وزارت راه و شهرسازی در پایان سال ۹۸ به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده است، خیلی از راه‌های روستایی ما اوایل انقلاب آسفالت شده که اکنون نیاز به اصلاح و بازسازی دارند بخش زیادی از آسفالت تخریب و نیاز به زیرسازی و آسفالت دارند و تدبیر خوبی هم که در مجلس اندیشیده شده اختصاص قیر رایگان است که بخش زیادی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: سازمان راهداری احداث راه‌های روستایی را دنبال می‌کند که با امکانات این سازمان این کار انجام شود. در رفسنجان هم باید این موضوع پیگیری شود که برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رفسنجان مشخص شود.

وی نسبت به ایجاد کمربند شرقی و دوبانده شدن جاده رفسنجان به زرند گفت: پیشنهاد ما این است که کار را وارد فاز عملیاتی کنیم ما نیز آمادگی ۱۰۰ درصدی داریم و بستر آن باید فراهم شود.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان با قدردانی از تلاش نماینده برای مسائل شهرستان اظهار کرد: عبور و مرور خودروهای سنگین که بخش عمده آنها نفت‌کش‌ها هستند از معابر شهری علاوه بر اینکه به زیرساخت‌ها خسارت می‌زند خطرهای جانی هم به دنبال دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جاده رفسنجان کمربندی شرقی مدیرکل راه و شهرسازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :