به مناسبت هفته بسیج انجام شد؛

تشریح اقدامات بسیج رفسنجان در دوران کرونا

  • شناسه خبر: 57005
تشریح اقدامات بسیج رفسنجان در دوران کرونا

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان اقدامات بسیج در دوران کرونا را تشریح کرد.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان اقدامات بسیج در دوران کرونا را تشریح کرد.

به گزارش روراستی، محمد پساوند صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: در چهل و یکمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفان به دستور امام راحل هستیم. زمانی که امام (ره) این دستور را صادر کردند شاید کسی باور نمی‌کرد بزرگترین تشکل مردمی فرهنگی، اجتماعی و نظامی شکل بگیرد و بتواند مدافع واقعی انقلاب اسلامی و کشورمان باشد.

فرمانده سپاه رفسنجان ادامه داد: هرجا کشور و انقلاب نیاز پیدا کرد بسیج در میدان بود و به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج، نیروی کارآمدی برای تمام دوران‌هاست، در جنگ سخت، نیمه‌سخت و جنگ نرم نهاد تبدیل‌کننده تهدیدها به فرصت‌هاست.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در بیت‌الزهراء اشاره کردند که بزرگترین پیروزی‌ها را از دل تهدیدها به دست آوردیم و نوید آینده‌ای روشن برای انقلاب اسلامی دادند.

پساوند بیان کرد: تمام مردم ما در قالب بسیج سازماندهی شدند، بسیج محلات، بسیج مهندسان، دانش‌آموزان، کارمندان و…در رفسنجان هم مجموعه بسیج و همکاران سپاه هرجا که مجموعه شهرستان نیاز بود محکم و استوار پای کار بودند در مسائل امنیتی در قالب گشت‌های رضویون بسیجیان ما در سطح شهرستان فعالیت داشتند، در سرقت‌هایی که در محله‌ها اتفاق می‌افتاد بسیجیان ما برای کمک به نیروی انتظامی ورود کردند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین فعالیت‌های بسیج که همگان آن را لمس کردند در بحث بیماری منحوس کرونا بود و  بسیج از اولین ارگان‌هایی بود که در بحث کرونا وارد عمل شد و قرارگاه زیستی در سطح سپاه کشور تشکیل شد و در استان و شهرستان‌ها هم تشکیل شد که از روز اول در بحث کنترل ورودی و خروجی شهرستان، ضدعفونی و گندزدایی معابر، تولید ماسک و …خدمات زیادی ارائه کرد.

راه‌اندازی ۴۰ کارگاه و تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک

پساوند فعالیت‌های سپاه ناحیه رفسنجان را راه‌اندازی ۴۰ کارگاه تولید ماسک و تولید بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک، تولید ۳۰ هزار جفت دستکش یکبار مصرف در این کارگاه‌ها، ۱۵هزار نفر روز از بسجییان عضو گروه‌های جهای برای ضدعفونی معابر، تذکر و سرکشی از اصناف، کمک به بهداشت، کمک به غربالگری، تماس با خانواده‌ها و توصیه به رعایت مسائل بهداشتی و کمک‌های مومنانه و…را برشمرد.

وی عنوان داشت: در پنج ماهه اول امسال توزیع ۲۰ سری جهیزیه توسط حوزه‌های مقاومت به ارزش ۳ میلیارد ریال با مشارکت خیران، توزیع یک‌هزار سبد کالا در مرحله اول کمک‌های مومنانه، توزیع یک‌هزار کارت هدیه ۳ میلیون ریالی، توزیع ۸۴۶ بسته معیشتی، توزیع ۸۰ پرس غذای گرم، توزیع یک‌هزار و ۴۰ بسته لوازم‌التحریر با همکاری کمیته امداد به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال را داشتیم.

پساوند ادامه داد: در مراحل کمک‌های مومنانه با همکاری خیریه‌ها یک‌هزار کارت هدیه و ۴ هزار بسته معیشتی ۳ میلیون ریالی توزیع کردیم و ۵۵۷ کارت هدیه ۳ میلیون ریالی و دو هزار و ۵۹۸ بسته معیشتی در مرحله بعدی توزیع شد.

اعطای ۷۰ فقره وام اشتغال و آزادی زندانیان

وی هم‌افزایی بین مجموعه شهرستان و همراهی مردم را عامل اصلی این فعالیت‌ها دانست و گفت: در حال حاضر مرحله سوم کمک‌های مومنانه با متولی‌گری بسیج در حال اجراست که از ماه ربیع‌الاول تا نیمه شعبان ادامه دارد و  با مراحل قبلی متفاوت است.

پساوند توضیح داد: در نهضت کمک مومنانه مبتنی بر هم‌افزایی نهادها و مشارکت آحاد مردم است. در مرحله سوم در ۹ کمیته تخصصی کار انجام می‌شود که ۸ کمیته در شهرستان ما فعال است که کمیته توزیع سبد غذایی، کمک به آزادی زندانیان، کمیته بهداشت و درمان، کمیته اشتغال، کمیته نوشت‌افزار و کمک‌آموزشی، کمیته ازدواج آسان، کمیته مسکن و…دیگر کمیته‌های فعال بسیج در مرحله سوم هستند.

راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی

وی ادامه داد: روز گذشته ۱۰ نفر از شاکیان را در سپاه دعوت کردیم تا رضایت آنها را جلب کنیم دو نفر زندانی آزاد شدند که یک زندانی شاکی همان لحظه رضایت داد و زندانی دوم هم تخفیف گرفتیم و خیر پای کار آمد و زندانی آزاد شد.

پساوند از راه‌اندازی نقاهتگاه شهدای سلامت در رفسنجان خبر داد که آمادگی پذیرش ۳۰ بیمار کرونایی را دارد و اضافه کرد: آمادگی داریم تا ۱۰۰ بیمار پذیرش کنیم و همه مقدمات آن فراهم است.

وی عنوان داشت: در کمیته اشتغال پیش‌بینی کردیم مجموعه سپاه ۷۰ فقره وام هر یک به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی اعطا کند و در  کمیته کمک‌آموزشی، بسیج دانشجویی و فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ریزی می‌کنند برای نقاط محرومی که آنتن‌دهی ضعیف و اینترنت نباشد دانش‌آموزان شناسایی و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم انجام شود همچنین در کمیته ازدواج آسان و تأمین جهیزیه  به‌دنبال یک پویش هستیم که بتوانیم با کمک خیریه‌ها و مواکب این بحث را پیگیری کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج در رفسنجان اشاره و ابراز داشت: «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین» شعار امسال هفته بسیج است و از امروز با گلباران و تجدید میثاق با شهدا به استقبال هفته بسیج می‌رویم.

پساوند تقدیر از کادر درمان و بسیجیان مدافع سلامت، طرح معاینه رایگان و اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، راه‌اندازی پویش ما همه ماسک می‌زنیم در فضای مجازی و…را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در رفسنجان نام برد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج سپاه فرمانده سپاه رفسنجان کرونا محمد پساوند هفته بسیج
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :