یادداشت///

عادی انگاری بیماری کرونا در رفسنجان و نزدیک شدن به وضعیت قرمز

  • شناسه خبر: 57662
عادی انگاری بیماری کرونا در رفسنجان و نزدیک شدن به وضعیت قرمز

علی رغم اینکه وضعیت رفسنجان از نظر کرونا نارنجی است و هنوز خطرناک، اما سهل‌انگاری مردم و ملاحظه‌کاری یا بی توجهی مسئولان هر لحظه شهرستان را به وضعیت قرمز نزدیک می‌کند.

علی رغم اینکه وضعیت رفسنجان از نظر کرونا نارنجی است و هنوز خطرناک، اما سهل‌انگاری مردم و ملاحظه‌کاری یا بی توجهی مسئولان هر لحظه شهرستان را به وضعیت قرمز نزدیک می‌کند.

به گزارش روراستی، با توجه به اینکه شهرستان رفسنجان تا کمتر از یک ماه قبل در وضعیت قرمز کرونا بود و به وضعیت نارنجی تغییر کرد، اما به گفته مسئولان بهداشت و درمان وضعیت نارنجی هم خطرناک است و امکان دارد با عدم رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و برگزاری مراسم ها و دورهمی ها به وضعیت قرمز برگردیم.کمااینکه با این وضعیتی که مردم رفسنجان البته در سایه حمایت یا بی توجهی مسئولان پیش گرفتند، بازگشت به وضعیت قرمز طی همین روزها دور از انتظار نیست.

این روزها مراسم های زیادی از جمله عروسی ها، ختم و دورهمی ها را شاهدیم.به ویژه برگزاری مراسم ختم در آرامستان های سراسر شهرستان که متأسفانه نشان از عادی انگاری بیماری کرونا از سوی مردم دارد.

برگزاری مراسم در یک مسجد معروف در شهر رفسنجان که چند روزقبل انجام شد هم جای تعجب دارد و قطعا بدون مجوز نبوده؛ مسئولانی که مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق می کنند، مجوز برگزاری مراسم هم صادر می کنند، همچنین خودشان هم در مراسم یا جلساتی که حضور می یابند سخنرانی طولانی انجام می دهند که خلاف مصوبات ستاد کروناست.

متاسفانه مسئولان ما با خرده گیری به اصناف و نادیده گرفتن چنین برنامه هایی که ذکر شد، شاید در صدد کسب افتخار برای خود در حوزه بازار و اصناف باشند و مسائل مهمتر را به حاشیه رانده‌اند.

با این وضعیت سهل انگاری مردم و ملاحظه کاری مسئولان، چند گام دیگر به بازگشت به وضعیت قرمز از نظر کرونا بیشتر نمی‌ماند و دوباره شاهد تلفات همشهریان مان خواهیم بود.

با عبور در سطح شهر شاهد عدم استفاده ماسک توسط عده زیادی از مردم هم هستیم و حتی ماسک زدن هم کم کم در حال کمرنگ شدن است.

حداقل کاری که می شود در این شرایط انجام داد، سختگیری در آرامستان ها و ممنوعیت برگزاری مراسم های ختم در این اماکن و مساجد و برخورد با افرادی که در معابر و اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، است.

متذکر می شویم که به گفته دکتر موسوی رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان آمار فوتی‌های قطعی ابتلا به کرونا طی ماه آبان بیش از ۱۵۰ نفر بود و این تلفات طی یک ماه برای شهرستان رفسنجان فاجعه است.

امیدواریم مردم نسبت به رفتارشان در خصوص بیماری کرونا تجدیدنظر کنند و برای پیشگیری از کرونا شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پروتکل های بهداشتی رفسنجان سهل انگاری کرونا مردم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :