روراستی گزارش می دهد:

رهاورد سفر نائب رئیس مجلس به رفسنجان

  • شناسه خبر: 58118
رهاورد سفر نائب رئیس مجلس به رفسنجان

مصوبات پایانی سفر یک روزه نمایندگان مجلس و مسئولان کشور و استان به رفسنجان تشریح شد.

مصوبات پایانی سفر یک روزه نمایندگان مجلس و مسئولان کشور و استان به رفسنجان تشریح شد.

به گزارش روراستی، علی نیکزاد در نشست پایانی با خبرنگاران به مصوبات سفر یکروزه خود به شهرستان رفسنجان اشاره و اظهار داشت: رویکرد ما از این سفر این بود که بتوانیم مصوبات ملی برای این شهرستان بگیریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه گفت: وزارت ارتباطات تا یکماه آینده نسبت به پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان‌های رفسنجان و انار اقدام کند.

وی ادامه داد: از ۱۲ بهمن ماه امسال دو پرواز هواپیمایی زاگرس به فرودگاه رفسنجان اضافه می‌شود و مشکلات مربوط به ۹ واحد مسکونی در کشکوئیه و مشکلات زمین‌های خانواده شهدا که مطرح شد تا یکماه آینده برطرف شود.

نیکزاد با اشاره به افزایش دوبرابری سهمیه قیر در شهرستان رفسنجان از تخصیص ۲۰۰ تن قیر رایگان به همه شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت در دو شهرستان رفسنجان و انار  خبر داد و گفت: دیگر مصوبه این سفر کمک ۲۵۰ میلیون تومانی از ماده ۵۸ به همه شهرداری‌های این دو شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: هر شهرداری که دنبال خرید دستگاه باشد، یک سوم هزینه خرید آن را استانداری، یک سوم وزارت کشور و یک سوم شهرداری‌ها پرداخت خواهند کرد.

نیکزاد در خصوص مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب شهر رفسنجان گفت: این مخزن نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است که ۵ میلیارد تومان آن را استانداری متعهد شد، ۱۰ میلیارد تومان شرکت آب و فاضلاب کشور می‌پردازد و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تعهد کرد تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ منبع و خط انتقال آن را تمام کند و مطالبات سال بعد پرداخت شود.

وی اضافه کرد: مشکلات چاه آب، منبع، روشنایی و نگهبانی راه آهن احمدآباد و خط‌کشی و نصب علائم در مسیر دو کیلومتری جاده منتهی به ایستگاه احمدآباد تا ۲۰ روز آینده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان برطرف شود.

نیکزاد همچنین بیان کرد: قرار شد سهمیه مسافر ایستگاه احمدآباد دوبرابر شود و توسط فرمانداری یک ون یا مینی‌بوس برای ایاب و ذهاب مسافران به ایستگاه اختصاص یابد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به دوبانده‌سازی جاده رفسنجان- زرند توضیح داد: ۱۰ کیلومتر زیرسازی توسط راهداری انجام و آسفالت آن با مشارکت مس و استانداری صورت می‌گیرد و ۱۰ کیلومتر هم سال آینده انجام خواهد شد.

اختصاص ۴ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای جاده رفسنجان نوق دیگر مصوبات سفر نیکزاد به رفسنجان بود.

نیکزاد با اشاره به اینکه تانکرهای حمل سوخت ضمن خطرسازبودن برای شهر ترافیک ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: ظرف یک هفته اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان توجیه اقتصادی و مطالعات آن را بدهد، وزارت راه و شهرسازی قول داده از ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه ردیفی برای آن بگیرد که اگر این امر میسر شود به پروژه تبدیل می‌شود.

وی در خصوص راه آهن احمدآباد- رفسنجان- باغین- کرمان به طول ۱۵۳ کیلومتر بیان کرد: اگر بخش خصوصی ۷۰ درصد را متقبل شود ۳۰ درصد را راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
سفر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس نمایندگان مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :