روراستی گزارش می دهد:

دغدغه نماینده برای داشتن شهری سبز/گروه های جهادی پای کارند

  • شناسه خبر: 58170
دغدغه نماینده برای داشتن شهری سبز/گروه های جهادی پای کارند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: برای گسترش و توسعه درختکاری باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و با توجه به اینکه تا هفته درختکاری یک ماهی فرصت داریم، میزان نهال مورد نیاز و نیروی مورد نیاز برای کاشت درخت در شهر و حاشیه جاده‌ها را بررسی و آماده کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای گسترش و توسعه درختکاری باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و با توجه به اینکه تا هفته درختکاری یک ماهی فرصت داریم، میزان نهال مورد نیاز و نیروی مورد نیاز برای کاشت درخت در شهر و حاشیه جاده‌ها را بررسی و آماده کنیم.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه هماهنگی هفته درختکاری که به پیشنهاد نماینده و در دفتر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در دستورات دینی سفارش زیادی به درخت‌کاری شده چون موجب شادابی و سرزندگی است، اظهار کرد: نگاه به کاشت درخت در آموزه‌های دینی یک نگاه قدسی و معنوی‌ست.

وی افزود: متأسفانه ما در فضای کویری قرار گرفتیم، اما طبیعت خشک را خودمان خواستیم نه خدا، چرا که روزگاری قنات‌های پر از آب با درختان سر به فلک کشیده در روستاها و حتی شهر وجود داشت که کم‌کم قنات‌ها خشک شد و درختان هم از بین رفتند.

جلالی خاطرنشان کرد: برای گسترش و توسعه درختکاری باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و با توجه به اینکه تا هفته درختکاری یک ماهی فرصت داریم، میزان نهال مورد نیاز و نیروی مورد نیاز برای کاشت درخت در شهر و حاشیه جاده‌ها را بررسی و آماده کنیم.

استفاده از گروه‌های جهادی برای درختکاری

وی با ذکر این مطلب که نوع درختی که انتخاب می‌کنیم باید با اکوسیستم و طبیعت ما همخوانی و سازگاری داشته باشد، به اجرای موفقیت‌آمیز طرح شهید سلیمانی با نیروهای جهادی در کنترل کرونا اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی می‌توانند در طرح درختکاری ما را همراهی کنند.

جلالی با اشاره به اینکه کاشت درخت در جوار گوراب‌ها و مناطق آبخیزداری هم اهمیت دارد، تصریح کرد: می‌توان درختان را شناسنامه‌دار کرد و در مردم انگیزه ایجاد کرد، حتی هر کس یک درخت به نام یک شهید غرس کند.

محمد پساوند فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان اظهار کرد: عرصه و شیوه اجرای طرح درختکاری مشخص باشد مجموعه بسیج و بسیج سازندگی گروه‌های جهادی دارد و برای اجرای طرح تا ۱۰۰ هزار درخت هم که باشد ما نیرو داریم و گردان‌ها بسیج پای کار خواهند بود.

عباس حاج‌عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: درخت اعم از میوه یا غیرمیوه اثر خوب خود را می‌گذارد. بهتر است به سمت درختان میوه هم برویم. در سال‌های اخیر تجربیاتی در شهرستان رفسنجان داشتیم، درختان عناب و به، با شرایط رفسنجان سازگارند. بیشترین عناب را در منطقه کشکوئیه داریم که مردم در منازل کاشتند و در سطح شهر هم کاشته شده است.

وی بیان کرد: طی ۲۰ روز آینده اطلاع‌رسانی کنیم و مردم را در سطح وسیع برای آشنایی با انواع درختان آموزش دهیم که مردم بتوانند نسبت به کاشت درخت تحریک شوند و اصول علمی آن را هم بدانند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام جلالی درخت درختکاری گروه های جهادی نماینده مردم رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :