رئیس انتقال خون رفسنجان عنوان کرد:

اهدای ۱۰۰ واحد پلاسما برای بیماران کرونا در رفسنجان

  • شناسه خبر: 58172
اهدای ۱۰۰ واحد پلاسما برای بیماران کرونا در رفسنجان

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: در چند ماه اخیر نزدیک به ۱۰۰ واحد پلاسمای کووید ۱۹ برای بیماران اهدا شده است.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: در چند ماه اخیر نزدیک به ۱۰۰ واحد پلاسمای کووید ۱۹ برای بیماران اهدا شده است.

به گزارش روراستی، مهدی محمدحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: آمار مراجعه و خونگیری در مرکز انتقال خون رفسنجان در دی‌ماه نسبت به ماه آذر کاهش شدید داشته به‌طوری که از یک‌هزار و ۲۵۰ نفر مراجعه‌کننده، در دی‌ماه به ۸۵۰ نفر کاهش یافته و به تبع آن میزان خونگیری هم از ۸۵۰ واحد به ۶۹۰ واحد رسیده است.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در آذرماه علی‌رغم اینکه در وضعیت موج کرونا قرار داشتیم، ولی با توجه به دعوت رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مراجعه مردم بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه فصل سرما علی‌رغم بهبود وضعیت کرونا در شهرستان تعداد مراجعان ما کاهش زیادی داشته است.

محمدحسینی ضمن درخواست از شهروندان برای اهدای خون تصریح کرد: با توجه به نیاز بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن با مراجعه به مرکز انتقال خون رفسنجان که همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و همچنین دوشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ خونگیری انجام می‌شود، ما را در تامین خون مورد نیاز بیماران یاری کنند.

وی در خصوص تامین پلاسمای کووید ۱۹ برای بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: در چند ماه اخیر نزدیک به ۱۰۰ واحد پلاسمای کووید ۱۹ برای بیماران اهدا شده است و در حال حاضر خوشبختانه با توجه به کاهش تعداد بیماران بستری درخواست این نوع پلاسما هم کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: اما همچنان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که بستری بوده‌اند ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند با مراجعه به مرکز انتقال خون پلاسما اهدا کنند.

وی یادآور شد: در هفته‌های اخیر با توجه به نیاز بیماران سرطانی در بخش آنکولوژی مصرف پلاکت ما رشد زیادی داشته است و با توجه به اینکه پلاکت آفرزیس فرآورده مورد نیاز این بیماران است، تقاضا دارم افرادی که مایل هستند، برای تامین پلاکت آفرزیس برای بیماران سرطانی و آنکولوژی به مرکز انتقال خون رفسنجان مراجعه کنند.

محمدحسینی اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که  دستگاه پلاکت آفرزیس در این مرکز نصب شده است و امکان تهیه این نوع فرآورده در رفسنجان مهیا شده است، در حالی که قبلا اهداکننگان باید برای تهیه این فرآورده به کرمان می‌رفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتقال خون اهدای خون پلاسما کووید19
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :