روراستی گزارش می دهد:

آغاز احیاء مدرسه اوحدی فتح آباد رفسنجان

  • شناسه خبر: 58205
آغاز احیاء مدرسه اوحدی فتح آباد رفسنجان

احیا و باز زنده سازی مدرسه اوحدی فتح آباد از توابع بخش مرکزی رفسنجان کلید خورد.

احیا و باززنده سازی مدرسه اوحدی فتح آباد از توابع بخش مرکزی رفسنجان کلید خورد.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مدرسه اوحدی با حضور نماینده مردم در مجلس و مدیرکل میراث فرهنگی کرمان اظهار کرد: احیای اماکن تاریخی و گردشگری کار ارزشمندی است  و به رونق منطقه کمک می‌کند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: برای جلوگیری از نابودی خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان این خانه مرمت شد و قراردادی در حوزه احیای آثار گردشگری با حضور وزیر صمت بین میراث فرهنگی و شرکت ملی صنایع مس ایران منعقد شد.

۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان در حال انجام است

فریدون فعالی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه گردشگری  بین دانشگاه ولیعصر (عج)، مس سرچشمه رفسنجان، فرمانداری، میراث فرهنگی و انجمن فرهنگ پویان رفسنجان اظهار داشت: استان کرمان در حوزه گردشگری بی‌نظیر است و برای این استان شعار “کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان” را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان ظرفیت گردشگری فوق‌العاده زیادی دارد که منطقه قرق منصورآباد یکی از این ظرفیت‌هاست، افزود: ظرفیتی که در حوزه شکار در این منطقه وجود دارد در کمتر جایی داریم، همچنین دره راگه بسیار با قابلیت است اما جز تبلیغات، برای آن ظرفیت‌سازی نکردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: برای دره راگه زیرساخت گردشگری وجود ندارد چون مطالعاتی روی آن انجام نشده و طرح مطالعاتی روی آن نیست.

وی ابراز کرد: دره راگه باید به عنوان محور گدشگری در نظر گرفته شود برای یک شخص نیست ، مناطق گردشگری مانند حوزه‌های صنعتی ارزشمند هستند، باید در استان کرمان از ظرفیت معین‌های اقتصادی به نحو احسن استفاده کنیم و برای طرح موجود زیرساخت و بستر برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شود.

فعالی با ذکر این مطلب که استان کرمان ظرفیت‌های بالایی دارد اما هدف مؤثر گردشگری نیستیم، افزود: درصد پذیرش هتل زیر ۶۰ درصد مقرون به صرفه نیست.

وی عنوان کرد: بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

راه اندازی رشته گردشگری در دانشگاه ولیعصر (عج)

حسن رنجبرعکسری رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: بیش از ۷۰ شرکت در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان فعال است و این دانشگاه در اوج بحران کرونا توانست نیاز الکل شهرستان را تأمین کند.

وی بیان داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) قطب نوآوری و شکوفایی است و اخیرا مجوز نوآوری فرهنگی و صنایع خلاق را از معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری اخذ کردیم.

رنجبرعسکری خاطرنشان کرد: به‌دنبال اخذ مجوز راه‌اندازی رشته گردشگری در دانشگاه هستیم.

در حاشیه این مراسم دفتر رفسنجان شناسی هم افتتاح شد.

خانم حاجی‌پور مدیرعامل انجمن فرهنگ پویان رفسنجان اظهار کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ، امور خانواده و امور اجتماعی کار را آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد پایگاه علمی گردشگری، حفظ آثار ملموس و ناملموس، حفظ و ارتقاء آثار فرهنگی و… دفتر را راه‌اندازی کردمی و اولین پروژه ما باززنده‌سازی دبستان اوحدی فتح‌آباد است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
احیا مدرسه اوحدی فتح آباد مرمت میراث فرهنگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :