در گفت و گو با رئیس فرهنگ و ارشاد رفسنجان مطرح شد؛

تغییرات در اجرای برنامه های پایتختی کتاب ایران در رفسنجان/مشارکت ۱۴ مؤسسه در اجرا

  • شناسه خبر: 58836
تغییرات در اجرای برنامه های پایتختی کتاب ایران در رفسنجان/مشارکت ۱۴ مؤسسه در اجرا

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: امسال با مشارکت ۱۴ مؤسسه برنامه های پایتختی کتاب در رفسنجان اجرا می شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: امسال با مشارکت ۱۴ مؤسسه برنامه های پایتختی کتاب در رفسنجان اجرا می شود.

به گزارش روراستی، ایمان محمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کتاب شهرستان رفسنجان اظهار کرد: بعد از سه دوره حضور در برنامه انتخاب پایتختی کتاب ایران به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم، سال گذشته توانستیم جزو ۵ شهر خلاق از بین ۱۷۳ شهری که شرکت کرده بودند، باشیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان ادامه داد: امسال تفاوتی که نسبت به سال گذشته در شیوه اجرا داریم؛ اینکه سال گذشته یک مؤسسه، مجری برنامه‌های ستاد پایتختی کتاب شهرستان بود اما امسال سیاست بر این شد که فعالیت‌هایمان را گسترده کنیم و در نهایت ۱۴ مؤسسه و گروه برای اجرای برنامه‌های اعلام‌شده در حوزه پایتختی کتاب مشارکت کردند و در حوزه حمایتی هم برنامه‌ها تعریف و به تصویب ستاد رسیده است.

وی عنوان کرد: ۱۴ مؤسسه با دو حامی اصلی که مس سرچشمه رفسنجان و شهرداری هستند، قراردادها را مستقیم می‌بندند و برنامه ها را اجرا می کنند و اداره فرهنگ و ارشاد هم به عنوان دبیرخانه، مستندسازی برنامه‌ها را انجام و در نهایت تنظیم، جمع آوری و تکمیل  کرده و گزارش شهرستان در حوزه پایتختی کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شود.

محمدآبادی تصریح کرد: یکی از تغییرات دیگری که امسال در اجرای برنامه های پایتختی کتاب در رفسنجان افتاد؛ دبیرخانه این رویداد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده که رسما از روز سه شنبه ۵ اسفندماه آغاز به‌کار کرده است و هادی بحرانی به عنوان مسئول دبیرخانه پایتختی کتاب در رفسنجان انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه هایی که قرار بود برنامه را اجرا کنند، ریز طرح ها را با جزئیات به دبیرخانه ارسال و بعد از تصویب نهایی به طور رسمی وارد جمع آوری مستندسازی ها می شویم تا هرچه زودتر کارنامه را تنظیم و برای وزارتخانه ارسال کنیم.

محمدآبادی در خصوص چگونگی شرکت در فرایند انتخاب پایتختی کتاب ایران گفت: فراخوان از وزارتخانه صادر شده و شهرستان هایی که اعلام آمادگی می کنند در چند مرحله بررسی می شوند و هر سال بر اساس میزان شهرهایی که مشارکت دارند، مراحل متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵ شهر انتخاب شدند که یک شهر به عنوان پایتخت کتاب و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق در حوزه پایتختی کتاب انتخاب شدند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان با ذکر این مطلب که در تغییرات امسال دو مسأله دیده شد، بیان کرد: جلب مشارکت بیشتری از حوزه های فرهنگی و دغدغه مندان حوزه کتاب داشتیم و افراد و گروه های بیشتری درگیر اجرای برنامه ها هستند و نکته بعدی اینکه بتوانیم با رویکرد رسانه ای درست، منطقی و واقعی، برنامه ریزی به شکلی باشد که نمود فعالیت های حوزه کتاب در سطح جامعه هم قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
ایمان محمدآبادی پایتختی کتاب رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :