روراستی گزارش می دهد:

افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 59094
افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه رفسنجان+تصاویر

با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس و جمعی از مسئولان پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه رفسنجان به بهره برداری رسید.

با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس و جمعی از مسئولان پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه رفسنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش روراستی، علیرضا رزم حسینی در حاشیه افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: اگر در تاریخ چندهزارساله جمهوری اسلامی ایران بخواهیم یک روز ماندگار را به ثبت برسانیم، امروز است که رویای ناباورانه انتقال آب از دریا به صحرا به وقوع می‌پیوندد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مرحله اول قطعه، آبان ماه از هرمزگان به معادن سنگ گل‌گهر انجام شد و قطعه دوم و سوم امروز از گل‌گهر به طول ۱۵۰ کیلومتر به مس سرچشمه رفسنجان و از مس سرچشمه تا اردکان یزد به طول ۵۵۰ کیلومتر افتتاح خواهد شد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: طول کل خط ۸۲۰ کیلومتر از خلیج‌فارس تا اردکان است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به انتقال آب از خلیج‌فارس گفت: امروز به مقام معظم رهبری و ملت ایران بشارت می‌دهیم این رویا به همت سرمایه‌گذاران و معادن محقق شد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: خط دوم این پروژه یک‌هزار و ۵۵۰ کیلومتر از این مسیر به خراسان جنوبی انجام می‌شود و خط سوم از همین مسیر از هرمزگان به اصفهان به طول ۹۲۰ کیلومتر انجام می‌شود که اقدامات اجرایی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: خط چهارم از چابهار تا زابل به طول ۸۲۰ کیلومتر توسط شرکت های پتروشیمی و صنایع و معادن انجام می‌شود.

رزم‌حسینی از دستاوردهای این پروژه انتقال آب پایدار به فلات مرکزی عنوان کرد و  گفت: شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود و هفت استان درگیر این آب خواهند شد.

وی ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی را دیگر مزایای این پروژه برشمرد و گفت:  با این پروژه شهرک‌های صنعتی واقع در طول مسیر از آب استفاده می‌کنند.

وزیر صمت عنوان کرد: هم‌اکنون ۲۶ میلیون متر مکعب کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از آب خلیج‌فارس استفاده می‌کنند که با این چهار خط سهم ما ۶۰۰ هزارمتر مکعب خواهد بود که فاصله طولانی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داریم واجب است جمهوری اسلامی ایران سهم خود از این آب را افزایش دهد‌.

شایان ذکر است: قطعه دوم خط انتقال آب خلیج فارس از گل گهر به سرچشمه رفسنجان به طول ۱۵۰ کیلومتر و با ظرفیت انتقال ۳ متر مکعب بر ثانیه اجراء شده است که در محل مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعبی مجتمع مس سرچشمه به بهره‌برداری رسید.

این ابرپروژه ملی به‌منظور حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی، تأمین پایدار آب مورد نیاز صنایع و طرح‌های توسعه ای در دست اقدام بوده که در مجموع با سرمایه‌گذاری ۷۲ هزار میلیارد ریال در چند فاز و قطعه اجراء شده است.

برچسب ها:
آب خلیج فارس انتقال آب رییس جمهور مس سرچشمه رفسنجان وزیر صمت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سجاد

    زحماتش بدبختیاش ما کشیدیم روز افتتاحیه مدیر عامل گفت امتیاز به همه بدین.به ما که رسید گفتن شما داخل فنس نیستید در صورتی که همه نیروی های شرکت ما همه سابقه بالای ۱۰ سال دارن که برای شرکت مس کار میکنن افسوس از این همه بی عدالتی