وقتی انتخاب رئیس هیأت نظارت در رفسنجان بر اساس حکم «ادب» بود!

  • شناسه خبر: 59100
وقتی انتخاب رئیس هیأت نظارت در رفسنجان بر اساس حکم «ادب» بود!

مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان گفت: شورای نگهبان جای حساسی است و ادب حکم می کرد از کسی که سالها کار کرده برای ریاست هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم و منع قانونی ندارد.

مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان گفت: شورای نگهبان جای حساسی است و ادب حکم می کرد از کسی که سالها کار کرده برای ریاست هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم و منع قانونی ندارد.

به گزارش روراستی، طی روزهای اخیر اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در رفسنجان معرفی شدند که حسین صفری به عنوان رئیس هیأت نظارت شهرستان رفسنجان معرفی شد.

صفری حدود ۲۰سال قبل از آموزش و پرورش و دو سال قبل هم از ریاست دفتر شورای نگهبان در رفسنجان بازنشسته شده و حسینی نسب به عنوان مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان معرفی شد.

انتخاب صفری به عنوان رئیس هیأت نظارت در رفسنجان شائبه هایی ایجاد کرده و این سؤال مطرح است که آیا شخصی که همچنان در حال انجام فعالیت های سیاسی بوده و عضو شوراهای مختلف سیاسی‌ست و قطعا اهدافی را ریل‌گذاری کرده، ریاست او در هیأت نظارت قانونی است و یا مسائل دیگری موجب شده با خیال اینکه در رفسنجان قحط الرجال است، همچنان آقای صفری خسته و بازنشسته را در یک رویداد سیاسی دیگر، دارای مسئولیت ببینیم.

طی تماس با رضایی مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان وی خاتمه دادن به فعالیت های سیاسی را قبل از انتخابات از سوی افرادی که در هیأت نظارت مسئولیت دارند، به ویژه رئیس هیأت، امری مهم و ضروری دانست و گفت: بنده خودم هم زمانی که رئیس هیئت نظارت شدم تمام فعالیت های سیاسی ام را کنار گذاشتم چون از نظر قانونی ممنوع است.

وی تأکید کرد: افراد از لحظه ای که برای امر نظارت انتخاب و معرفی می شوند باید دور تمام فعالیت های سیاسی را خط بکشند.

حسینی نسب مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان هم گفت: شورای نگهبان جای حساسی است و ادب حکم می کرد از کسی که سالها کار کرده برای ریاست هیأت نظارت استفاده کنیم و منع قانونی ندارد.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان مسئول دفتر شورای نگهبان رفسنجان هستم، ما می توانیم چند نفر را برای کمک و نظارت انتخاب کنیم و قطعا کسانی را انتخاب می کنیم که با تجربه باشند.

حسینی نسب یادآور شد: از دو سال قبل که من آمدم شورای نگهبان، نزدیک به ۳۰۰ نفر جوان دانشجو ناظر پای صندوق های رای آوردیم حتی از ناظران قبلی هم تشکر کردم و جوانان را جایگزین کردم.

وی اذعان کرد: ما فقط از آقای صفری مشورت می گیریم هرگز نشده او دخالت کند و بگوید حتما کاری که او می گوید باید انجام شود.

اما نظر رهبری در این خصوص چیست؟

«اینهایی که ما در سطح کشور به‌عنوان ناظر انتخاب می کنیم، چه‌طور آدمهایی هستند؟ این خیلی مهم است. بایستی هیچ بهانه‌ای برای این‌که کسی ایراد و خدشه‌ای وارد کند، وجود نداشته باشد. باید افراد پاکِ طاهر، حتّی ترجیحاً بدون گرایش واضح به یک جناح و جریان، به‌عنوان ناظر گزینش شوند.بعضیها آدمهای خوبی هم هستند؛ اما واضح است که حرکت آنها، حرکت خطی است؛ که حرکت خطی، حرکت خوبی نیست».

حال، قضاوت با مردم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
حسین صفری رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان فعالیت سیاسی قحط الرجال
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :