یادداشت///

سناریوی نخ نمای انتخاباتی با کارگردانی مسئولان ارشد رفسنجان

  • شناسه خبر: 59185
سناریوی نخ نمای انتخاباتی با کارگردانی مسئولان ارشد رفسنجان

پس از اینکه خبر ناکامی آقایان شیخ علی هاشمیان، پاکزاد و صفریان در ثبت نام کاندیداتوری شورای شهر پخش شد، آقایان دست به نوشتن سناریویی نخ نما زدند که کارگردانی آن توسط فرد ارشد شهرستان صورت گرفت.

پس از اینکه خبر ناکامی آقایان شیخ علی هاشمیان، پاکزاد و صفریان در ثبت نام کاندیداتوری شورای شهر پخش شد، آقایان دست به نوشتن سناریویی نخ نما زدند که کارگردانی آن توسط فرد ارشد شهرستان صورت گرفت.

به گزارش روراستی، برگزاری انتخابات و حق انتخاب توسط مردم یکی برکات جمهوری اسلامی است تا از این رهگذر مردم مستقیما در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

برای تحقق این مهم، قانون، وظیفه هر سه ضلع انتخابات را که رای دهندگان، نامزدهای انتخابات و مجریان و ناظران هستند را مشخص کرده است.

ماده ۲۷ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و همچنین تبصره ۲ ذیل ماده ۳۲ همین قانون با صراحت و شفاف مشخص کرده؛ کسانی که قصد نامزدی انتخابات دارند حق عضویت در هیأت نظارت و اجرایی را ندارند و درخصوص هیأت اجرایی این وظیفه فرماندار است که افرادی را به عنوان معتمد دعوت کند که قبلا تصمیم خود در عدم حضور به رقابت را اعلام کرده باشند و این افراد با حضور در اولین جلسه به عنوان معتمدین، از نظر قانون، دیگر نمی توانند برای کاندیداشدن ثبت نام کنند.

این صراحت قانون بسیار  واضح است و حتما فرمانداران نسبت به آن واقف هستند.

اما پس از اینکه خبر ناکامی آقایان شیخ علی هاشمیان، پاکزاد و صفریان در ثبت نام کاندیداتوری شورای شهر پخش شد، آقایان دست به نوشتن سناریویی نخ نما زدند که کارگردانی آن توسط فرد ارشد شهرستان صورت گرفت.

در مورد شیخ علی هاشمیان و…علی رغم صراحت قانون و علی رغم اینکه به عنوان معتمد برای هیأت اجرایی دعوت بودند و در اولین جلسه آن هم شرکت کردند، اقدام به ثبت نام کردند در حالی که از غیرقانونی بودن این اقدام هم اطمینان داشتند.

اما در خصوص این موضوع، مواردی مورد توجه است؛ آقای هاشمیان دلیل و انگیزه حضور در میدان را ندارد اما برای اینکه در مقابل فشار هواداران و همفکران پاسخی داشته باشد اقدام به ثبت نام کرده تا با زیرکی و با یک اقدام فریبکارانه توپ را به میدان رقیب بیندازد.

دیگر اینکه آقای علی هاشمیان در انتخابات پیش رو، به دلیل تخلفات بیشمار ورود نکرد اما با زرنگی و قانوندانی و پرواضح با علم به اینکه اعضاء هیأت اجرایی و معتمدین دعوت شده نمی توانند ثبت نام کنند، این کار را انجام داده است.

ضمن اینکه با این اقدام هم توجیهی برای افکار عمومی دست و پا می کند و هم از کمند پاسخ گویی به افکار عمومی در برابر تخلفات، خود را رها می کند.

و اما سخنی با جناب فرماندار: آقای فصیحی هرندی! جنابعالی به عنوان رئیس ستاد انتخابات و رئیس هیأت اجرایی هستید و باتوجه به تجارب گذشته به این قانون اشراف کامل داشته اید و یقینا این اتفاق از سر بی‌توجهی و فراموشی نبوده است. از آنجا که برگزاری انتخابات فرآیند پیچیده و طولانی دارد و شما نیز باید تمام مراحل این فرآیند را طبق قانون اجرا کنید، چگونه به مردم، فعالان سیاسی و نامزدها اطمینان می دهید که قانون در خصوص همه نامزدها به صورت یکسان رعایت می شود و چگونه می توان به عدم جانبداری شما در انتخابات اطمینان حاصل کرد؟

البته در خصوص انتخابات و عملکرد هیأت نظارت و اجرایی گفتنی ها بسیار است که در صورت ضرورت در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

اما متذکر می شویم: بازی رو به جلویی که خوب کارگردانی شد و طبیعی جلوه داد را به نمایش گذاشتند و به قول خودشان پیگیری کردند که فرد مذکور و دوستان… ثبت نام کنند، اما بند قانونی فوق الذکر را بهانه کردند تا در نظر افکار عمومی این طور به نظر برسد که “ما خواستیم، اما بند قانونی مانع شد”، غافل از اینکه دلایل عدم حضور آقایان در صحنه انتخابات بی شمار است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتخابات سناریو شورای شهر شیخ علی فرماندار رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • وحید

    قانون باید اجرا شود ولاغیر بقیش مزخرفه

    استاد انقلابی

    با سلام. چه راحت به فرماندار ازاده و دیگر مسئولان تهمت وارد می کنید. مشکلی نیست، اما خدا کند در چند ماه اینده که به گمان خود، شورای شهر و ریاست جمهوری و .. دست خودتان افتاد، باز به دیگران اجازه نقد مسئولان در ان زمان را بدهید.