رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی رفسنجان را از بحران کرونا خارج کنند

  • شناسه خبر: 59384
مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی رفسنجان را از بحران کرونا خارج کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به بحرانی شدن وضعیت و قرمز شدن این شهرستان از نظر بیماری کرونا، کمک مردمِ صبور و شکیبا را در استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی  در جهت بهبود وضعیت طلب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به بحرانی شدن وضعیت و قرمز شدن این شهرستان از نظر بیماری کرونا، کمک مردمِ صبور و شکیبا را در استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی  در جهت بهبود وضعیت طلب کرد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دکتر علی اسماعیلی ندیمی نگرانی خود و کادر درمانی شهرستان را از وضعیتی که از ۲۰ اسفند سال ۹۹ تاکنون برای شهرستان به وجود آمده را ابراز کرد و افزود:  از ۲۰ اسفند سال ۹۹ به بعد تعداد تست های مثبت سرپایی در رفسنجان افزایش یافت و  تا به امروز به طور قابل توجهی این‌ موارد افرایش پیدا کرد‌ه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در بخش بستری هم تاکنون موارد مثبت قطعی تا ۳۰ مورد‌ بستری شدند و با موارد مشکوک تا ۴۰ مورد هم داشتیم و این نشان می دهد دچار خیز مجدد شیوع این بیماری شدیم.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه هنوز موارد بستری به طور قابل توجهی افزایش پیدا نکرده، پیش بینی کرد: در هفته های  آینده موارد بستری افزایش یابد‌.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در حال انجام است و وضعیت در آینده رو به بهبودی خواهد رفت ،امّا مردم فکر نکنند بیماری تمام‌ شده و عادی انگاری و سهل انگاری کنند که خدای نکرده جان افراد به خطر بیفتد و افرادی دچار این بیماری شوند و بعضاً جان خود را هم از دست بدهند که اینجا کمک مردم فهیم و صبور را در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان می طلبیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توصیه کرد: باید مراقبت کنیم تا این خیز موج جدید، سنگین و پر تلفات نباشد؛ لذا مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم این‌ وضعیت را به خوبی پشت سر بگذاریم‌.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رفسنجان از ۱۸ فروردین ماه قرمز شده و شهرستان انار هم از وضعیت  آبی به نارنجی تغییر وضعیت داده که نشان می دهد وارد یک وضعیت بحرانی شدیم و تنها با کمک مردم می توان این وضعیت را دوباره آبی کرد.

اسماعیلی ندیمی در تشریح مجدد توصیه ها اظهار کرد: دورهمی های‌ خانوادگی، تجمعات،  عزاداری و جشن ها تعطیل شود این امر به سود سلامتی آن ها است؛ همینطور هم برای خریدهای غیرضروری از خانه بیرون نروند‌.

وی گفت: امکانات و تجهیزات بیمارستانی اعم از تعداد تخت های بیمارستانی و آی سی یو آماده شده اند اما امیدواریم‌ با رعایت پروتکل بهداشتی توسط عموم نیاز به این امکانات نداشته باشیم‌.

اسماعیلی ندیمی یادآور شد: مردم به محض دچار شدن به علائم‌ اولیه این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت درمان و مداوا به مرکز درمانی مراجعه کنند و پس از آن در خانه بماند و بیرون نروند‌ تا دوران قرنطینه بسته به نظر پزشک طی شود و بهبودی کامل حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بحران کرونا پروتکل های بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان علی اسماعیلی ندیمی مردم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :