یادداشت///

خطر سقوط بیخ گوش مس رفسنجان/جریمه ۱۰ درصدی از ارقام میلیاردی گره گشا نیست

  • شناسه خبر: 59817
خطر سقوط بیخ گوش مس رفسنجان/جریمه ۱۰ درصدی از ارقام میلیاردی گره گشا نیست

با بازی های ضعیف تیم فوتبال مس رفسنجان در هفته های اخیر خطر سقوط به لیگ پایین تر احساس می شود، بنابراین نیاز است کادر فنی یا هیأت مدیره باشگاه تقویت و ترمیم شود و یا تغییر پیدا کند.

با بازی های ضعیف تیم فوتبال مس رفسنجان در هفته های اخیر خطر سقوط به لیگ پایین تر احساس می شود، بنابراین نیاز است کادر فنی یا هیأت مدیره باشگاه تقویت و ترمیم شود و یا تغییر پیدا کند.

به گزارش روراستی، تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان علی رغم اینکه نیم فصل اول را ضعیف شروع کرد اما کم کم جایگاه خودش را در لیگ برتر پیدا کرد و روند خوبی پیش گرفت به طوری که پایان فصل را با خوبی تمام کرد.

نیم فصل که تمام شد بنا به تشخیص سرمربی و کادر فنی، برای تقویت تیم چند بازیکن که البته در خصوص قراردادهای چند میلیاردی آنها حرف و حدیث زیادی بود و قصد ورود به این قضیه را نداریم، جذب شد و چند بازیکن از تیم جدا و به تیم های دیگر پیوستند.

اما جذب بازیکنان نه تنها تقویت تیم را در پی نداشت بلکه منجر به کسب نتایج ضعیفی هم شد؛ چه بسا باشگاه اگر بازیکنان جداشده از تیم را همچنان در اختیار داشت، نتایج بهتری کسب می کرد، تیم مس با شروع نیم فصل از هشت بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی مجموعا ۶ امتیاز کسب کرد که روند خوبی نشان نمی دهد در حالی که به قول خودشان ستاره جذب کرده بودند اما ستاره هایی که نتوانستند برای تیم نتیجه خوبی به ارمغان بیاورند و خوش بدرخشند.

در حالی که محمد ربیعی بعد از بازی با ذوب آهن سخن از شگفتی و شگفتی سازی برای نیم فصل دوم به میان آورده بود که هنوز شاهد آن نیستیم و سؤال اینجاست که این شگفتی ها کی قرار است خود را نشان دهد.

شایان ذکر است: تیم فوتبال آلومینیوم اراک هم همچون مس رفسنجان تجربه اول در لیگ برتر را دارد اما به دور از ریخت و پاش ها و قراردادهای میلیاردی و هزینه های بالا همچنین بدون حضور بازیکنان خاص بازی های خوبی به نمایش گذاشته و در جدول جایگاه خوبی داد.

اما گذری داشته باشیم به شرایط تیم مس در شروع فصل؛ ابتدای فصل لیگ برتر بعد از ورود مس به لیگ برتر همزمان با انتخابات مجلس بود و نماینده منتخب تصمیم به تغییر در هیئت مدیره باشگاه مس داشت که افرادی از اطراف و اکناف با فشارهای زیاد به نماینده و دفتر نماینده خواستار لغو چنین تصمیمی شدند و اذعان کردند که اگر تغییرات صورت گیرد به ضرر تیم می شود و به صلاح نیست دست به ترکیب باشگاه زده شود. نماینده هم با توجه به این خواسته ها و ارجح دانستن مصالح باشگاه اقدامی صورت نداد و اجازه داد باشگاه با همان ترکیب به کار خود ادامه دهد و همه چیز را به دست زمان سپرد تا هیأت مدیره و مسؤولان باشگاه خود را نشان دهند.

ناگفته نماند که مسؤولان باشگاه با اتمام نیم فصل نسبت به تمدید قرارداد با ربیعی عجولانه ورود کردند در صورتی که عقل هم حکم می کند و می توانستند تا پایان نیم فصل دوم و با دیدن عملکرد آقای ربیعی، نسبت به تمدید قرارداد اقدام کنند، چراکه زیبا سخن گفتن دردی از تیم مس دوا نمی کند و کسب نتایج تا پایان یک فصل کامل است که بر ماندگاری یک سرمربی دلالت می کند، لذا ربیعی نباید می گذاشت زنجیره ای که تا میانه راه خوب آمده به یکباره پاره شود و دانه های آن یکی پس از دیگری بریزد و این چنین شیرازه تیم مس از هم بپاشد و آن نتایج ضعیف پی در پی رقم بخورد.

اما با توجه به اتفاقاتی که اخیرا برای تیم مس افتاده و نتایج ضعیفی که کسب کرده است، هواداران تیم مس رفسنجان هم مطالبه گری می کنند که فکری اساسی برای تیم مس برداشته شود که تیم به لیگ دسته یک سقوط نکند، زمان آن رسیده که شوک اساسی به تیم وارد شود و نسبت به تغییر یا تقویت هیأت مدیره یا کادر فنی به صورت کارشناسی اقدام شود و این کابوس پایان یابد.

اگرچه با تصمیم هیأت مدیره باشگاه مس رفسنجان، کادر فنی و بازیکنان۱۰ درصد جریمه شدند، اما جریمه ۱۰ درصدی اولا در برابر قراردادهای نجومی بازیکنان و کادر فنی رقمی نیست و البته مردم هم خبر ندارند قرارداد بازیکنان و کادر فنی چه میزان است، همچنین آیا این ۱۰ درصد کم می شود و عملیاتی خواهد شد یا خیر.

با توجه به اینکه مس رفسنجان با تیم انتهایی جدول فقط ۹ امتیاز اختلاف دارد و اگر سایپا که تیم ته جدولی است فقط در سه بازی ۹ امتیاز کسب کند و مس همین روند را ادامه دهد، سقوط به دسته پایین تر برای مس دور از انتظار نیست، در حالی که خیلی ها فکر می کنند خطری در خصوص سقوط، مس را تهدید نمی کند که باید گفت بله، اگر روند کیفی تیم تغییر کند و تقویت و ترمیم هیأت مدیره و کادر فنی انجام شود و تاکتیک مناسب و برنامه ریزی دقیق برای تیم مس انجام شود می توانیم از سقوط نجات پیدا کنیم.

نکته دیگر اینکه در حالی که همه شرایط مهیای بازی های لیگ برتر بود و هیأت فوتبال شهرستان هم میزبانی خوبی از خود به نمایش گذاشت، منتقدان و رسانه ها هم برای حمایت از تیم کمترین انتقادی از تیم داشتند و همواره حامی تیم بودند و دلگرمی ایجاد کردند، اما برای کسب این نتایج ضعیف چه بهانه ای می تواند وجود داشته باشد؟

اگرچه محمد ربیعی پس از بازی با سپاهان خود را عامل و مقصر شکست مقابل سپاهان دانست اما این پذیرش نمی تواند مردم و هواداران را قانع کند و زمانی که پای مطالبه مردمی در میان باشد انتقاد از عملکرد ضعیف تیم حق مسلم و طبیعی است که نباید نادیده گرفته شود و کسی از نقد ناراحت شود، چراکه در برابر هزینه هایی که از دل معادن مس با تلاش شبانه روزی کارگران زحمت کش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به سوی این باشگاه سرازیر می شود، اینگونه شکست های پی در پی بر کسی برنمی تابد.

بنابراین با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق قضایای مربوط به حوزه مس ناتمام می ماند و به سرانجام نمی رسد ضرورت دارد مسؤولان به ویژه نماینده در این قضیه به طور جدی وارد شوند و جلوی ادامه این روند تیم مس و تبعات بعدی آن را بگیرند.

در پایان متذکر می شویم: پایگاه تحلیلی خبری روراستی همواره حامی و هوادار باشگاه مس رفسنجان بوده و در پوشش اخبار این باشگاه کوشا و پرتلاش در صحنه حضور یافته و هدف از انتشار این یادداشت ضمن احترام به مدیریت باشگاه، هیأت مدیره، کادر فنی و بازیکنان، علاوه بر بیان دغدغه خودمان انتقال درد دل هواداران بوده و امید است نتایج مثبتی در ادامه ببینیم و شاهد عملکرد خوب تیم مس در لیگ برتر باشیم و نام شهر فاتحان اروند بر تارک لیگ برتر بدرخشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خطر سقوط فاتحان اروند لیگ برتر لیگ یک محمد ربیعی مس رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :