روراستی گزارش می دهد:

شوک قطعی برق در رفسنجان/از بی توجهی به امتحانات مجازی تا فراموش کردن بیماران تنفسی

  • شناسه خبر: 59873
شوک قطعی برق در رفسنجان/از بی توجهی به امتحانات مجازی تا فراموش کردن بیماران تنفسی

در حالی بدون اطلاع قبلی برق در رفسنجان قطع شد که در مهمترین مشکلاتی که به جامعه وارد شد می توان به این موضوع ها اشاره کرد که بعضی خانواده ها در شرایط امتحانات مجازی فرزندان و برخی بیماران تنفسی به دستگاه اکسیژن وصل بودند.

در حالی بدون اطلاع قبلی برق در رفسنجان قطع شد که در مهمترین مشکلاتی که به جامعه وارد شد می توان به این موضوع ها اشاره کرد که بعضی خانواده ها در شرایط امتحانات مجازی فرزندان و برخی بیماران تنفسی به دستگاه اکسیژن وصل بودند.

به گزارش روراستی، هنوز تابستان نشده با ورود به اولین روز از آخرین ماه فصل بهار شوک بزرگی با قطعی برق به رفسنجان وارد شد و گفته می شود سایر شهرهای استان و کشور هم از این موضوع مسثتنی نبودند.

قطعی که در چنین شرایطی دور از انتظار بود و با توجه به اینکه جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به امتحانات مجازی مشغول بودند، رقم خورد. همچنین مشکلاتی هم برای سوپری ها، نانوایی ها و… ایجاد شد و چنین بی برنامه گی و بی توجهی سرو صدای زیادی در بین مردم ایجاد کرد.

به نظر می رسد مسؤولان مربوطه شرایط حاکم بر جامعه به دلیل کرونا را در نظر نگرفته اند و یادشان رفته که تدریس و تحصیل همه گی به برق و اینترنت وابسته شده و باید زمینه آن به خوبی فراهم شود.

از طرفی بیماران کرونایی که در منزل بستری اند و نیازمند اکسیژن هستند با قطعی برق با جان آنها هم بازی می شود به طوری که طی یک گزارش مشخص شده است که اگر برق قطع شود ۵۰ درصد بیماران تنفسی جان خود را از دست می دهند.

اما رفسنجان دارای یکی از بزرگترین مزارع ماینر است که چشم بادامی ها صاحب آن هستند و از محل استخراج رمزارزها علاوه بر به تاراج بردن برق مردم این کشور از رفسنجان هم پول پارو می کنند و اطراف و اکناف خود را هم به نوایی می رسانند.

ابولفضل جباری مسؤول ناحیه پست های برق منطقه ای رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار روراستی اظهار کرد: ماینرهای منطقه ویژه با توجه به کمبودهایی که اتفاق افتاد از مدار خارج شدند و اجازه فعالیت ندارند.

ماینرها روزانه ۱۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند

وی ادامه داد: در منطقه ویژه اعلام شده که ماینرها در ساعات پیک از مدار خارج شوند؛ البته با توجه به تعرفه ای که تابستان از آن ها دریافت می کنند برای خودشان هم مقرون به صرفه نیست و راغب به فعالیت نیستند و به طور کامل خاموش شدند.

جباری عنوان کرد: مصرف برق روزانه ماینرها حدود ۱۰۰ مگاوات است که از برق سراسری استفاده می کنند.

اما سال گذشته طبق مصوبه ای که صادر شد قرار شد در چهار ماه پیک مصرفی، ماینرها مجاز به فعالیت نباشند و خاموشی آنها رقم بخورد، اما امسال متأسفانه دستور خاموشی ماینرها را در ساعات پیک مصرف صادر کردند که این یعنی فرقی بین ماینرهای پرمصرف با یک چراغ ۱۰۰ وات نیست و در ساعات پیک باید خاموش شوند، در حقیقت مردم صرفه جویی کنند تا چینی ها درآمد کسب کنند.

در این شرایط که همه جا سخن از امیدبخشی و جلب رضایت مردم برای حضور در انتخاباتی پرشور است این موضوع (قطعی بی برنامه برق) هم در کنار گرانی ها، صف مرغ و سیمان و مشکلاتی که به تازگی در کشور پررنگ تر از قبل شده هم رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است و ممکن است این نارضایتی و این مشکل در فاصله ۲۶ روز مانده به انتخابات تأثیر بسزایی در کمرنگ شدن حضور مردم پای صندوق های رای داشته باشد، بنابراین بهتر است مسؤولان نسبت به قطعی برق با هم هماهنگ باشند و مردم را بیش از این به دردسر نیندازند و کمی به فکر مردم باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان قطعی برق ماینرها منطقه ویژه اقتصادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    دقیقا الان مایترها خاموش کردند یا نه ما که متوجه منظورت نشدیم