رئیس محیط زیست انار خبر داد:

رهاسازی یک قطعه پرنده هوبره در جوادیه فلاح

  • شناسه خبر: 60130
رهاسازی یک قطعه پرنده هوبره در جوادیه فلاح

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: یک قطعه پرنده هوبره در منطقه جوادیه فلاح رهاسازی شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: یک قطعه پرنده هوبره در منطقه جوادیه فلاح رهاسازی شد.

به گزارش روراستی، به گفته احمد شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور آقای رفسنجانی شهردار جوادیه فلاح یک قطعه پرنده کمیاب به نام هوبره با سن حدود سه ماهه که به علت ضعف و ناتوانی در پرواز و راه رفتن، مشاهده شده بود، با کمک کشاورز منطقه‌ جوادیه فلاح به نام آقای حمید عباس زاده و خانواده محترم ایشان داوطلبانه تحویل پرسنل محیط زیست گردید.

پرنده هوبره پس از تیمار و تغذیه مناسب و با تأیید دامپزشک از سلامت، در زیستگاه امن در محدوده کشف شده رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.

در این راستا از خانواده حمید عباس زاده با اهداء لوح و کارت هدیه قدردانی به عمل آمد.
شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار در رابطه اهمیت این پرنده عنوان کرد: پرنده هوبره که در جوامع محلی به آهوبره تلفظ می شود، در ایران طبق تحقیقات سازمان حفاظت محیط زیست و کنوانسیون‌های بین المللی در زمره پرندگان در حال انقراض و حمایت شده می باشد.

طبق آخرین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه شکار، تلف کردن و حتی زنده گیری هر قطعه پرنده هوبره ٣٠ میلیون تومان تعیین شده است و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

در آخر ایشان از مردم و دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حیوان و پرنده وحشی از گرفتن و دست زدن به آن ها خودداری کرده و شرایط را برای ادامه زندگی در طبیعت برایشان مهیا نمایند و در صورت مشاهده افراد سودجو و شکارچی سریعاً مأمورین محیط زیست را مطلع نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان رهاسازی هوبره محیط زیست انار هوبره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمد شجاعی

    خدا قوت احسنت