رئیس بهزیستی رفسنجان خبر داد:

توانمندسازی معلولان به کمک ۱۵ گروه همیار در رفسنجان

  • شناسه خبر: 60834
توانمندسازی معلولان به کمک ۱۵ گروه همیار در رفسنجان

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: ۱۵ گروه همیار داریم که این گروه‌ها در رشته های خیاطی، آشپزی، آرایشگری و … هستند و در هر گروه همیار بین ۷ تا ۲۰ مددجو آموزش می‌بینند تا توانمند شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: ۱۵ گروه همیار داریم که این گروه‌ها در رشته های خیاطی، آشپزی، آرایشگری و … هستند و در هر گروه همیار بین ۷ تا ۲۰ مددجو آموزش می‌بینند تا توانمند شوند.

به گزارش روراستی، عباس بلندی امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: ۵ هزار مددجو در حوزه مشکلات جسمی و حرکتی، معلول ذهنی، شنوایی، بینایی و ‌… زیر پوشش بهزیستی رفسنجان قرار دارند.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اظهار کرد: سال گذشته به ۱۶۰ مددجو زیر پوشش ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اعطا شد تا بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح الگو با بانک‌ رسالت‌ تفاهم‌‌نامه‌ای منعقد شد و در قالب این طرح وسائل و ابزار مورد نیاز شغل به میزان ۷ میلیارد ریال هم به ۱۰ مددجو اعطا شد.

بنلدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴.۵ میلیارد ریال تسهیلات به کارفرمایانی‌ که ۹ تن از مددجویان بهزیستی را به‌کار گرفته‌اند، اعطا شد، افزود: در سال گذشته ۱۱۱ مددجو که توسط کارفرماها‌ بیمه تامین‌ اجتماعی شده‌اند، هزینه بیمه را به کارفرماها‌ پرداخت کردیم‌ و این  امر ادامه دارد تا مددجو با خیال آسوده و بدون داشتن دغدغه‌ بیمه، به کار خود ادامه دهد.

بلندی از تدوین ۲ سند شامل سند مناسب‌سازی محیط معلولان و اشتغال مددجویان طی سال گذشته یاد کرد و در خصوص تقویت اورژانس اجتماعی، گفت: ۱۱ مرکز مثبت زندگی در رفسنجان، نوق، کشکوئیه و قاسم آباد راه‌اندازی کردیم، در هر مرکز ۳ مددکار‌ مستقر هستند و هر مددکار با حداکثر ۱۵۰ مددجو در ارتباط است و خدمات اجتماعی ارائه می‌دهد.

وی از معاینه چشم ۶۱۰۰ کودک طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ کودک هم در بدو تولد شنوایی‌سنجی شدند که در این زمان در صورت وجود مشکل با کاشت حلزون از ناشنوایی جلوگیری می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان در بحث توانمندسازی معلولان توضیح داد: ۱۵ گروه همیار داریم که این گروه‌ها شامل خیاطی، آشپزی، آرایشگری و … هستند و در هر گروه همیار بین ۷ تا ۲۰ مددجو آموزش می‌بینند تا توانمند شوند همچنین در این گروه ها به افراد تسهیلات بلاعوض و خدمات آموزشی ارائه می‌شود تا خودکفا شوند.

بلندی یادآور شد: ۱۳ مرکز مشاوره و ۴ مرکز و کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان وجود دارد و افراد مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بهزیستی رفسنجان توانمندسازی گروه همیار معلولان بهزیستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :