فرهنگ رمز ماندگاری است

  • شناسه خبر: 6118
فرهنگ رمز ماندگاری است

قائم مقام مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : تولید فرهنگ و هنر رمز موفقیت و ماندگاری یک جامعه است. به گزارش خبرنگار روراستی وفایی در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان افزود : هنر چشمه زاینده و دولت پاینده است هنر […]

قائم مقام مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : تولید فرهنگ و هنر رمز موفقیت و ماندگاری یک جامعه است.

فرهنگ وارشاد
به گزارش خبرنگار روراستی وفایی در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان افزود : هنر چشمه زاینده و دولت پاینده است هنر در نفس ، همان دولت است و هنرمند هر کجا برود از شأن بالایی برخوردار است چرا که هنرمند می تواند با هنرنمایی خود اطرافیان بلکه جامعه را متحول سازد.
وی به نمونه های اشخاص هنرمند ایرانی در دوره های قدیم اشاره و تصریح کرد : هنر ایرانی خیلی به اسلام خدمت کرد به طوری که گفته های خاقانی و حافظ از قرآن برآمده است و چیزی جز آموزه های دینی و قرآنی نیست.
وفایی افزود : وقتی شعر خاقانی بر روی دیوارهای کعبه خودنمایی می کند و شعر مولانا جهانی می شود همه فرهنگ ایرانی است در این برجسته شدن نام ایران اسلامی زحمات فراوانی کشیده شده است.
وی به تولید فرهنگ و هنر اسلامی توصیه کرد و گفت : در این دنیای فانی عاملان انسانی با تولید فرهنگ و هنر در شبکه های ماهواره ای، در تکنولوژی و فناوری و در عرصه های مختلف عرضه می شوند.
قائم مقام مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کرمان خاطرنشان کرد : فرهنگ در همه حوزه ها از جمله تولید، تجارت، صنعت و …باید نقش محوری داشته باشد و نقشه فرهنگ باید بر روسی میز مسئولان باشد ، گستردگی فرهنگ آنقدر زیاد است که در جهانی که پیش روی ما است ایدئولوژی و تکنولوژی مجموعه فرهنگ است.
وی تصریح کرد : نمی توان تاثیر تکنولوژی، اینترنت، کامپیوتر، ماهواره و … را بر فرهنگ نادیده گرفت بلکه باید فرهنگ را از این ابزار به درستی بیاموزیم و در راه هدفمند به کار بگیریم چرا که در این دنیا کسی بدون تکنولوژی و فناوری نمی تواند زندگی خود را پیش ببرد و سعی کنیم فرهنگ صحیح را نهادینه کنیم.
وفایی گفت : ما جهانی عاری از خشونت می خواهیم و جهانیان بداند که فرهنگ غنی ایران اسلامی از هزاران سال پیش توسط نقش و نگارها و ریزه کاری های فرش و قالی، موسیقی، معماری های نادر همراه با فنون دین و مذهب اسلامی به دنیا عرضه شده و هم اکنون این فرهنگ در حال ارتقاء است.
فرماندار رفسنجان هم در این آیین گفت : هرآنچه مردم رفتار می کنند و عقاید و کردار خود را نشان می دهند به فرهنگ شان بر می گردد لذا زندگی مردم با فرهنگ عجین است.
حمید ملانوری افزود : مشکلات اقتصادی جامعه معضلی است که مردم را گرفتار خود کرده بنابراین با استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که توسعه اقتصادی با فرهنگ همگام است لذا اگر قرار استنظام دولت در این راستا موفق باشد بایستی اجرای برنامه ها همسو با فرهنگ ملی و مذهبی باشد.
رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز گفت : برای ارتقاء فرهنگ شهرستان عزم ملی نیازمند است.
حسین تقوی رشیدی زاده افزود : امیدواریم بتوانیم در کنار جوانان پویا و سرزنده شهرستان ، دست کودکان را نیز بگیریم و با شناسایی استعدادشان در عرصه فرهنگ غنی و سالم اسلامی آنها را آماده سازیم.
وی تصریح کرد : تمامی مسئولان باید در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام قدم بردارند تا دشنمنان بفهمند که رشد و ارتقاء ملت ایران نشات گرفته از فرهنگ غنی و ناب اسلامی است.
در ادامه از زحمات سعید نجفی زاده ئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد رفسنجان تقدیر و حسین تقوی رشیدی زاده به این سمت منصوب شد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی اراده رارشاد رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :