یادداشت///

چالش بی‌آبی در «نوق» رفسنجان به فصل پسته‌ها کشیده شد/وعده‌های بی عمل مسؤولان جان یک نفر را گرفت!

  • شناسه خبر: 61429
چالش بی‌آبی در «نوق» رفسنجان به فصل پسته‌ها کشیده شد/وعده‌های بی عمل مسؤولان جان یک نفر را گرفت!

بی‌آبی دوساله در منطقه نوق علیا از توابع شهرستان رفسنجان در فصل برداشت پسته کشاورزان را با چالش بزرگی مواجه کرده است و مسؤولان هم فکری برای این قشر زحمتکش نمی‌کنند.

بی‌آبی دوساله در منطقه نوق علیا از توابع شهرستان رفسنجان در فصل برداشت پسته کشاورزان را با چالش بزرگی مواجه کرده است و مسؤولان هم فکری برای این قشر زحمتکش نمی‌کنند.

به گزارش روراستی، مدت زیادی است که منطقه نوق به‌ویژه پنج روستای مهدی‌آباد، شجاع‌آباد، علی‌آباد، قائمیه و ده‌بالا با بحران بی‌آبی مواجه‌اند و اهالی این منطقه برای رسیدن صدایشان به گوش مسؤولان به هر دری زدند؛ اما هیچ دری برایشان باز نشد.

سال گذشته تنش آبی بسیار بالایی در شهرستان رفسنجان داشتیم و این موضوع در این منطقه بیش از بیش بود و هر بار مسؤولان قول و وعده‌هایی دادند تا فقط سرو صدای اهالی ناراضی بخوابد.

چاهی که قرار بود برای منطقه حفر شود، توسط عده‌ای پر شد و مسؤولان هم بی‌خیال شدند، اما قول دادند آب روستاها را هرطور شده تأمین کنند.وعده‌هایی که بیشتر انتخاباتی بود و کسی دلسوز این مردم شهیدپرور و پرتلاش نبود؛ چراکه عملی‌شدن این وعده‌ها عمر کوتاهی داشت و دوباره همان درد و رنج همیشگی مردم که تمامی هم ندارد.

به فصل پسته‌ها رسیدیم و علاوه بر رنج کاهش محصول در برابر هزینه‌های بالای تولید، بی‌آبی رنج بزرگتری روی دل کشاورزان گذاشته و مجبورند آب از چاه‌موتورها با سختی حمل کنند و وارد مخازن کرده تا برای شست‌وشو و فرآوری پسته استفاده کنند.

یکی از اهالی علی‌آباد هم با یک کار خیر بزرگ استخری که برای کشاورزی داشته را از آب چاه‌موتور شخصی خود پر کرده و شیربرداشت هم گذاشته است تا کشاورزان و سایر مردم بتوانند راحت تر آب بردارند.

اما با این روش‌ها، فرآوری پسته زحمتی دوچندان دارد و اهالی از بدقولی‌های مسؤولان شاکی‌ و دلخورند.

متأسفانه دو شب گذشته یکی از اهالی روستای علی‌آباد هنگام پرکردن مخزن آب، پایش لیز خورده و به پایین سقوط می‌کند و دچار ضربه‌مغزی می‌شود.

وی که ضربه شدیدی به سرش وارد شده بود نتوانست تحمل کند و امروز صبح جان خود را از دست داد، شاید اگر روستایشان و داخل خانه اش آب داشت او مجبور نبود به خاطر ذخیره آب جان خود را از دست بدهد و خانواده‌اش داغدار شود.

این‌ سختی‌ها، مشکلات و نارضایتی مردم می‌طلبد مسؤولان بیدار شوند و بدون آوردن بهانه‌های نابه‌جا فکر اساسی برای آب این منطقه در همین زمانی که آب برای کشاورزان بیش از پیش حکم طلا دارد، بردارند و سیاست را از خدمت به مردم جدا کرده و جهادگونه وارد عمل شوند و جلوی وقوع حوادث تلخ دیگر را بگیرند.

امسال مردم نوق باز هم با سختی و کم‌آبی دومین محصول ارزآور کشور را برداشت کردند و با کم‌آبی و بی‌آبی با سختی فراوان کنار آمدند و هنوز برداشت محصول در این منطقه ادامه دارد؛ اما مسؤولان آیا می‌توانند در برابر وجدان خود و کم‌کاری‌هایشان پاسخگو باشند؟

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بی آبی رفسنجان کم آبی نوق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    سلام اتفاق ناگوار و درد آوری است ولی مردم نوق به خصوص مردم مهدی آباد و علی آباد و....با حفر بی رویه چاه برای کشاورزی منطقه نوق را دچار این بحران کرده اند و اینکه در این گزارش عرض شد پر کردن چاه خب اگر این چاه حفر شود مردمآن منطقه خود بحران آب دارند و مسئولین باید فکر اساسی بکنند