ویژه‌برنامه «چشمه‌سار» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار ‌شد

  • شناسه خبر: 61462
ویژه‌برنامه «چشمه‌سار» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار ‌شد

هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، عصر چهارشنبه ۳۱شهریورماه، ویژه‌برنامه «چشمه‌سار» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر مس سرچشمه برگزار ‌شد.

هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، عصر چهارشنبه ۳۱شهریورماه، ویژه‌برنامه «چشمه‌سار» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر مس سرچشمه برگزار ‌شد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، در این مراسم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری؛ امام جمعه رفسنجان، دکتر مجید فصیحی هرندی؛ فرماندار شهرستان رفسنجان، مهندس حسین احمدی؛ عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، سرهنگ پساوند؛ فرمانده سپاه رفسنجان، دهقان‌رجبی؛ رئیس بنیاد شهید شهرستان رفسنجان، رحیمی رئیس شورای شهر و کهنوجی شهردار رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان و مدیران ارشد مجتمع مس سرچشمه حضور داشتند.

در این ویژه‌برنامه، سه اثر هنری با محوریت دفاع مقدس و اربعین حسینی که همه به اهتمام و با حمایت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه تولید شده‌اند، رونمایی شد؛ کتاب «تاول‌های ماندگار»؛ خاطرات محمد طهماسبی جانباز شیمیایی، فیلم مستند «برای قاتلم»؛ روایتی از زندگی سردار شهید حاج‌علی محمدی‌پور، و قطعه موسیقیایی «راه حرم»؛ با مضمون زیارت اربعین حسینی. همچنین، در حاشیه این ویژه‌برنامه، یک نمایشگاه عکس با محوریت کتاب «هشت‌سال این‌گونه گذشت» نیز در محل سالن انتظار سینما آزادی شهر سرچشمه برپا شد.

مجتمع مس سرچشمه، حاضر در همه زمینه‌های ارزشی

امام جمعه رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تنها کار معدنی و صنعتی نکرده، بلکه این مجموعه در عرصه‌های دفاع مقدس هم حضور داشته و امروز نام و یاد و تصویر شهدای صنعت مس، زینت‌بخش این مجتمع است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در ویژه‌برنامه «چشمه‌سار»، با گرامیداشت یاد شهدا و امام(ره) اظهار کرد: مجموعه مس، انسان‌های ارزشمندی داشته که در دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام در صحنه‌ها حضور پیدا کرده و جان خود را نثار کردند و امروز هم انسان‌هایی دارد که در عرصه اقتصاد، تولید و استقلال اقتصادی تلاش می‌کنند که همه این تلاش‌ها ارزش جهاد فی‌سبیل‌الله را دارد.

وی ادامه داد: در راستای زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا و هفته دفاع مقدس، باید این معنا را به نسل جوان و کسانی که جبهه را درک نکرده‌اند متذکر شویم که ما آغازگر جنگ نبودیم بلکه دفاع کردیم؛ ما جنگ‌طلب نیستیم اما اگر به ما تهاجم و حمله‌ای شود به حکم عقل، شرع و وجدان، دفاع بر همگان واجب است؛ چنان‌که زنان زیادی هم در کنار مردان در زمان جنگ در صحنه بودند و جوانان و افراد مسن هم در جبهه حضور داشتند.

امام جمعه رفسنجان با قدردانی از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با مدیریت انقلابی و ارزشی که این مجموعه را هدایت و مدیریت می‌کند و همچنین مدیر روابط عمومی این مجموعه که در همه زمینه‌های ارزشی در رابطه با قرآن، معارف دینی، نهج‌البلاغه و ارزش‌های انقلاب اسلامی در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: نه‌تنها این افراد خود در صحنه هستند؛ بلکه یاری‌رسان و مددرسان کسانی هستند که در این زمینه‌ها خدمت می‌کنند.

امروزِ سرچشمه، ادامه حماسه‌سازی شهدای صنعت مس

فرماندار رفسنجان با قدردانی از مدیر مجتمع مس و همکاران‌شان که براساس اعتقاد کار می‌کنند، اظهار کرد: آنچه در این مجتمع اتفاق می‌افتد ادامه حماسه حماسه‌سازانی مانند شهید حاج‌علی محمدی‌پور است که روزگارانی در اینجا نفس کشیدند.

دکتر مجید فصیحی‌هرندی در ویژه‌برنامه «چشمه‌سار» اظهار کرد: نسل‌های آینده قدر زحمات و تلاش ایثارگران را درک خواهند کرد و خواهند فهمید تنها جنگی که ایرانیان درگیرش شدند که یک‌ذره از خاک کشور جدا نشد همین جنگ هشت‌ساله بود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور فرزندان‌ خود به پیروی از رهبرشان، در مقابل لشکری تا بن ‌دندان مسلح ایستادگی کرد و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

فرماندار رفسنجان در ادامه تاکید کرد: خدمات مجموعه مس، هم به‌لحاظ پشتیبانی از منافع ملی، هم بهره‌برداری صحیح از منابع ملی، و هم از جهت توجه به مسئولیت اجتماعی بسیار ارزنده بوده و رخدادهای اقتصادی امروز مجتمع مس سرچشمه، ادامه حماسه‌سازی شهدای صنعت مس است.

مجتمع مس سرچشمه؛ همواره حامی برنامه‌های فرهنگی

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به‌دلیل حمایت‌های همیشگی خود از برنامه‌های فرهنگی قدردانی کرد.

سرهنگ محمد پساوند در ویژه‌برنامه «چشمه‌سار»، با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، گفت: از مجموعه مس سرچشمه و مدیر مجتمع آقای مهندس احمدی و مدیران این مجموعه که چنین مراسمی را برگزار کردند تشکر می‌کنم.

سرهنگ پساوند از گردهمایی دو سال قبل فرماندهان سپاه با حضور سردار حاج‌قاسم سلیمانی یاد کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی در سخنرانی خود تأکید داشتند که مسئولان، به‌ویژه فرماندهان سپاه تمام هم و غم خود را بگذارند که شهدا و رزمندگانی که در هشت‌سال دفاع مقدس جان‌فشانی کردند و رزمندگانی که امروز در گم‌نامی زندگی می‌کنند، به فراموشی سپرده نشوند.

فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که همواره حامی برنامه‌های فرهنگی بوده قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال بتوانیم با هماهنگی مسئولان شهرستان با رزمندگان و ایثارگران دیدار داشته باشیم.

خاطرات دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شود

محمد طهماسبی؛ جانباز شیمیایی که کتاب «تاول‌های ماندگار» دربرگیرنده خاطرات وی در ویژه‌برنامه «چشمه‌سار» در سرچشمه رونمایی شد، در سخنانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس، گفت: اگر خاطرات آن دوران بیان نشود و زیر خروارها خاک برود، نسل آینده چیزی از دوران دفاع مقدس نمی‌فهمد.

وی ادامه داد: من هم به همین دلیل تصمیم گرفتم خاطرات خود از دوران دفاع مقدس را که منجر به جراحت شیمیایی شد، در کتاب «تاول‌های ماندگار» ثبت کنم تا نسل‌های بعد بدانند که بر رزمندگان کشورمان در جنگ چه گذشت.

گفتنی است؛ کتاب «تاول‌های ماندگار» خاطرات محمد  طهماسبی، جانباز شیمیایی، به نویسندگی افسر فاضلی شهربابکی، به اهتمام روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در انتشارات شهید حاج‌قاسم سلیمانی، با ۲۷۲صفحه و شمارگان هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دفاع مقدس مس سرچشمه رفسنجان ویژه برنامه چشمه سار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :