افزایش کیفیت راهی برای ارتقاء استاندارد است

  • شناسه خبر: 6161
افزایش کیفیت راهی برای ارتقاء استاندارد است

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت : واحدهای تولیدی فقط به استاندارد اکتفا نکنند بلکه سعی در تولیدات با کیفیت داشته باشند چرا که اگر کیفیت کالا افزایش یابد به طبع به اقتصاد مملکت کمک می شود. به گزارش روراستی محمدرضا شرافت در جمع تولید کنندگان، صنعتگران و مدیران کارخانه های انار ، رفسنجان و […]

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت : واحدهای تولیدی فقط به استاندارد اکتفا نکنند بلکه سعی در تولیدات با کیفیت داشته باشند چرا که اگر کیفیت کالا افزایش یابد به طبع به اقتصاد مملکت کمک می شود.
به گزارش روراستی محمدرضا شرافت در جمع تولید کنندگان، صنعتگران و مدیران کارخانه های انار ، رفسنجان و شهربابک افزود : در این صورت نیازی به خرید کالاهای خارجی نیست و مردم نیز رغبت بیشتری به استفاده از کالاهای تولید کشورمان پیدا می کنند.
وی تصریح کرد : در این راستا معضل بیکاری نیز رفع می شود.
شرافت افزود : امسال واحد تولیدی سیمان ممتازان به دلیل رعایت استاندارد های ملی رتبه برتر را کسب کرد و همچنین 11 واحد تولیدی در داخل استان نیز به کسب رتبه برتر استانی نائل آمدند.
وی خاطرنشان کرد : امیدواریم شاهد هرچه بیشتر ارتقاء نمونه های کشوری باشیم و تولید را به اندازه انبوه برسانیم تا از بیگانگان و کشورهای خارجی بی نیاز شویم.
119 نفر در رفسنجان مسئولیت کنترل کیفی و کنترل استاندارد را بر عهده دارند
رئیس اداره استاندارد رفسنجان هم گفت : 119 نفر در رفسنجان مسئولیت کنترل کیفی و کنترل استاندارد فراورده های مختلف در تمامی صنایع غذایی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، سلولزی و بسته بندی و …را بر عهده دارند.
ناهید سرباز پور در همایش روز استاندارد افزود : در سال 1304 شمسی ، بحث استاندارد نویسی، بر اساس قانون اوزان و مقیاسها شکل گرفت و در سال 49 اولین بار لاین قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مرجعیت قانون سازمان استاندارد تشکیل شد.
وی تصریح کرد : تاسیس اداره استاندارد رفسنجان در سال 1346 بود که به عنوان اولین اداره استاندارد شهرستانی در سطح کشورراه اندازی شد.
سربازپور گفت : ۶۵ گواهینامه خوداظهاری به کارخانه های شهرستان داده ایم که در این بخش رتبه قابل توجهی در کشور داریم .
رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان افزود : در همین راستا ۲۶ آزمایشگاه همکار شناسایی شده و ۹ شرکت بازرسی نیز فعالیت می کنند.
وی با بررسی نمودارهای شاخص استاندارد در ده سال اخیر، خاطرنشان کرد : اداره استاندارد رفسنجان به منظور بررسی و کنترل کیفی محصول پسته تشکیل شد .
سربازپور کاهش میزان برداشت پسته و بهره وری پایین را از تبعات حاصل از این فرآیند دانست و افزود : بیشترین علت بروز این مشکلات کمبود منابع آبی بوده است.

در این همایش ک هبه مناسبت روز استاندارد برگزار شد شرکت آبرسانان کرمان، لوله و پروفیل رفسنجان به عنوان واحدهای نمونه استانی معرفی و از مدیران واحدهای نمونه شهرستانی شامل شایان کاو، کابل ولیعصر، روغن موتور پردیس، کاشی فخار، شرکت تعاونی پسته، کاشی الماس کویر، کاشی برلیان، آرد توکل به دلیل دارا بودن بیشترین گواهی خوداظهاری تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
روراستی، رفسنجان، استاندارد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :